Hoppa till innehåll

Dödsstraff?


KaramellKing

Rekommendera inlägg

Nu är det så att efter Englas mord så har jag tänkt mycket på att han som mördade henne skulle få dödsstraff.Han har ju mördat två stycken och kanske flera.Så mina frågor är:

  1. Bör det tillåtas?
  2. Varför/Varför inte?
  3. Hur grovt ska brottet vara för att man ska få dödsstraff?
  4. Vad ska man ha för dödsstraff?
  5. Ska man lida eller ska det vara snabb död?
  6. Diskutera vidare

Ni som är emot dödsstraff behöver inte svara på alla frågorna.Själv tycker jag att man ska införa dödsstraff.

 

Utförligt tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 132
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Logfan

1.Jag tycker att det ska införas Dödsstraff!

2. När man har dödat 2 eller 3 människor så ska man själv få känna hur det är att vara död.

3. Man ska ha dödat rätt många människor.

4. Elektriska stolen

5. Kvittar

 

Så tycker jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

1. Ja

2. På detta sett blir vid av med mördare och mindre kommer våga prova.

3. Vid större mord, t.ex. 2-3 personer

4. Gift

5. Dem ska inte dö plågsamt. Vi ska göra döda dem så att vi blir av med dem, om vi dödar dem för att se dem lida är vi inte mycket bättre än t.ex. Hitler..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Nej.

2. Ingen människa ska dö i onödan även fast dom dödat nån. Bättre med livstidsfängelse(LIVSTIDS alltså resten av dens liv)

3. vid stora mord i sånna fall.

4. gift spruta i sånna fall.

5. Snabb död isånna fall.

 

Edit: stavfel :)

Redigerat av JETMonkey
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är det så att efter Englas mord så har jag tänkt mycket på att han som mördade henne skulle få dödsstraff.Han har ju mördat två stycken och kanske flera.Så mina frågor är:

  1. Bör det tillåtas?
  2. Varför/Varför inte?
  3. Hur grovt ska brottet vara för att man ska få dödsstraff?
  4. Vad ska man ha för dödsstraff?
  5. Ska man lida eller ska det vara snabb död?
  6. Diskutera vidare
Ni som är emot dödsstraff behöver inte svara på alla frågorna.Själv tycker jag att man ska införa dödsstraff.

 

Utförligt tack!

1. ja

2. eliminera farliga personer

3. 3 eller fler mord

4. beror på hur många mord

5. man ska lida om man har dödat många och en snabb död om man har dödat 3 eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dödstraff ska inte införas. För det första kommer det bara att missbrukas. Det blir allt för många som dör, och då detta är ett effektivt sätt att "bli av" med personer, kommer kansk gränserna för dödsstraff att sänkas.

För det andra så måste man vara 100 % säker på att personen är skyldig. Om man sätter en oskyldig person i fängelse, så visst, det är jättesynd i den vederbörande, men han/hon överlever åtminstånde. Dödas den personen istället, då kanske man upptäcker sen att han/hon var oskyldig, och då kan man inte liksom återuppliva personen i fråga.

För det tredje är döden kanske ett sätt att undanfly straffet, vissa vill kanske hellre dö än att sitta 20 år i fängelse, och då får de som de vill!

 

Vad ska man då ha för straff istället? Jaa... Längre fängelsestraff, om man kanske är helt galen och dödar 50 st på en gång, eller dödar en person efter man nyss har fått lämna fängelset. Dock så tycker jag inte att ha ska sitta i buren i hela sitt liv, utan mördaren ska bli övervakad hela tiden efter att ha fått gå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är det så att efter Englas mord så har jag tänkt mycket på att han som mördade henne skulle få dödsstraff.Han har ju mördat två stycken och kanske flera.Så mina frågor är:

  1. Bör det tillåtas?
  2. Varför/Varför inte?
  3. Hur grovt ska brottet vara för att man ska få dödsstraff?
  4. Vad ska man ha för dödsstraff?
  5. Ska man lida eller ska det vara snabb död?
  6. Diskutera vidare
Ni som är emot dödsstraff behöver inte svara på alla frågorna.Själv tycker jag att man ska införa dödsstraff.

 

Utförligt tack!

1. Nej

2. Därför att juridiken kan aldrig bli 100% rätt, har man avrättat personen i fråga är det svårt attt göra något åt det efteråt. Om man "bara" dömmer en oskyldig till fängelse så kan man iaf, släppa honom/henne fri och ge en ersättning (svårt att ge en skälig ersättning men i vart fall en ersättning av någotslag).

3. X

4. X

5. X

6. (ska det verkligen vara en punkt?) Och redan gjort :)

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst hejhejhej

1. Bör det tillåtas?: ja!! så borde man få se det på tv sen :)

2. Varför/Varför inte?: för om man är en sån kukskalle å dödar folk så äre lika bra å dö

3. Hur grovt ska brottet vara för att man ska få dödsstraff?: flera mord

4. Vad ska man ha för dödsstraff?: el stol eller gaskammare

5. Ska man lida eller ska det vara snabb död?: beror på vad snubben har gjort för brott

6. Diskutera vidare: okej, bla bla bla

 

dagens motto: öga för öga tand för tand

Redigerat av hejhejhej
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Keylogger

Nu är det så att efter Englas mord så har jag tänkt mycket på att han som mördade henne skulle få dödsstraff.Han har ju mördat två stycken och kanske flera.Så mina frågor är:

  1. Bör det tillåtas?
  2. Varför/Varför inte?
  3. Hur grovt ska brottet vara för att man ska få dödsstraff?
  4. Vad ska man ha för dödsstraff?
  5. Ska man lida eller ska det vara snabb död?
  6. Diskutera vidare
Ni som är emot dödsstraff behöver inte svara på alla frågorna.Själv tycker jag att man ska införa dödsstraff.

 

Utförligt tack!

1: Nej

2: det är nog f*n hårdare straff och sitta 100 år i RIktigt fängelse (obs inte svenskt fängelse)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

1. Absolut inte.

2. På vilket sätt är staten bättre när de mördar mördare?

3. Så grova brott skall inte finnas.

4. Inget.

5. Inget att svara på.

6. Hela ämnet tycker jag är obsolet och tillhör 1900-talets första hälft. Dödsstraff hör inte till demokratiska samhällen. Ingen frisk människa mördar. Straffet man får för ett illdåd skall vara vårdande (kriminalVÅRD) och inte utgöra en hämnd av något slag. Det är dessutom svårt att vårda lik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är det så att efter Englas mord så har jag tänkt mycket på att han som mördade henne skulle få dödsstraff.Han har ju mördat två stycken och kanske flera.Så mina frågor är:

  1. Bör det tillåtas?
  2. Varför/Varför inte?
  3. Hur grovt ska brottet vara för att man ska få dödsstraff?
  4. Vad ska man ha för dödsstraff?
  5. Ska man lida eller ska det vara snabb död?
  6. Diskutera vidare
Ni som är emot dödsstraff behöver inte svara på alla frågorna.Själv tycker jag att man ska införa dödsstraff.

 

Utförligt tack!

1.ja

2.för de ska känna hir det är

3.när det gäller mord och sånt

4.hmm....kanske skära kropps delar

5.lida.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...