Hoppa till innehåll

Dödsstraff?


KaramellKing

Rekommendera inlägg

Jo, jag håller med, men problemet är att om man hamnar i fängelse nu för tiden så är det som att få en andra chans. Dödar nån, hamnar i fängelse med bra mat och kolla på film och om man tar droger kan man bli avvänjd, sen släpps man ut igen. Förr var det så, man fick vatten och bröd tills man dog. Självklart så säger jag inte att man har det bra i fängelser, men avsevärt bättre än man borde få ha det.

 

Ontopic: Ja, jag tycker att man borde det, om man har dödat någon. Inte för nåt annat, t.ex. Langare. Jag tycker inte att dom skulle få en snabb och smärtfri död, utan en flerstegsbehandling med elektricitet :evil:

Langare behöver inte döds straff (beror ju på hur allvarligt) utan bara hjälp eller hamna i fängelse?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 132
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Dödstraff är ju egentligen nödvändigt. Poliserna gör inte ett skit, de bara sitter och äter hamburgare medans människor dödar och langar droger. Sen när dem väl får tag på j*vlarna så får de sitta och dricka champagn och få se på hur mycket Simpsons och Married with Children dem vill. Denna lyx bör vara exlusivt för de som ska få dödstraff, men nu när vi inte har det i Sverige så spelar det ingen roll. Ficktjuvar och mördare som har gjort folkmord får lika mysigt (känns nästan lite kommunistiskt i fängelset när jag säger det :lol: ). Mördaren till Engla t.ex. borde inte få vård men dödstraff. Man borde väl åtminstone som skadad i huvudet kunna styra sin hjärna lite och inte behöva döda ett 10-årigt barn för vad? Jag förstår bara inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dödstraff är ju egentligen nödvändigt. Poliserna gör inte ett skit, de bara sitter och äter hamburgare medans människor dödar och langar droger. Sen när dem väl får tag på j*vlarna så får de sitta och dricka champagn och få se på hur mycket Simpsons och Married with Children dem vill. Denna lyx bör vara exlusivt för de som ska få dödstraff, men nu när vi inte har det i Sverige så spelar det ingen roll. Ficktjuvar och mördare som har gjort folkmord får lika mysigt (känns nästan lite kommunistiskt i fängelset när jag säger det :lol: ). Mördaren till Engla t.ex. borde inte få vård men dödstraff. Man borde väl åtminstone som skadad i huvudet kunna styra sin hjärna lite och inte behöva döda ett 10-årigt barn för vad? Jag förstår bara inte.

Du har en ytterst skruvad verklighetsbild.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dödstraff är ju egentligen nödvändigt. Poliserna gör inte ett skit, de bara sitter och äter hamburgare medans människor dödar och langar droger. Sen när dem väl får tag på j*vlarna så får de sitta och dricka champagn och få se på hur mycket Simpsons och Married with Children dem vill. Denna lyx bör vara exlusivt för de som ska få dödstraff, men nu när vi inte har det i Sverige så spelar det ingen roll. Ficktjuvar och mördare som har gjort folkmord får lika mysigt (känns nästan lite kommunistiskt i fängelset när jag säger det :lol: ). Mördaren till Engla t.ex. borde inte få vård men dödstraff. Man borde väl åtminstone som skadad i huvudet kunna styra sin hjärna lite och inte behöva döda ett 10-årigt barn för vad? Jag förstår bara inte.

Du har en ytterst skruvad verklighetsbild.

 

Jag ÄR en skruvad person i vanliga fall, så det är ju ingen överaskning att jag säger såna saker. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kriminalvårdsanstalternas uppgift är att under den tid en brottsling fått en viss påföljd i största möjliga mån förbereda för en återanpassning till samhället. Det finns inga bevis som säger att hemska fängelser gör fångar bättre anpassade till samhället. Angående elektriska informationsmedel; vi har i tryckfrihetsförordningen föreskrivet att ALLA har rätt till att skaffa sig information. Att öppna upp möjligheten att förbjuda vissa texter blir farligt och godtyckligt. En nazist lär inte mörda den första jude h@n ser när h@n kommer ut ur fängelset om denne läst Mein Kampf, utan det är andra faktorer som spelar in. Tänk om vi får en (sd)-regering i framtiden? Dessa kan göra andra partiers anhängare till brottslingar (se NS-DAP) och med möjligheten att förbjuda viss litteratur och kommunikationsmöjligheter öppnar det upp för massiv "omskolning" av brottslingar.

 

Så att få tidningar och se på tv nyheterna räcker inte? Om man skulle skippa internet, och bara ha tv i ett uppehålls rum så skulle de ju fortfarande få information, och att de har möjligheten att läsa lite tidningar. Men va skulle mobiltelefoner, tv i cellen osv. vara viktigt för?

 

Dödstraff är ju egentligen nödvändigt. Poliserna gör inte ett skit, de bara sitter och äter hamburgare medans människor dödar och langar droger. Sen när dem väl får tag på j*vlarna så får de sitta och dricka champagn och få se på hur mycket Simpsons och Married with Children dem vill. Denna lyx bör vara exlusivt för de som ska få dödstraff, men nu när vi inte har det i Sverige så spelar det ingen roll. Ficktjuvar och mördare som har gjort folkmord får lika mysigt (känns nästan lite kommunistiskt i fängelset när jag säger det :lol: ). Mördaren till Engla t.ex. borde inte få vård men dödstraff. Man borde väl åtminstone som skadad i huvudet kunna styra sin hjärna lite och inte behöva döda ett 10-årigt barn för vad? Jag förstår bara inte.

Öhm...varför skulle polisen jobba hårdare om man hade dödstraff? Men om det om 5 år visar sig att han som nu är misstänkt för mordet på Engela inte alls är skyldig, va gör man då. Om man har det som idag så skulle man kunna släppa honom fri (efter ev. psykvård). Har man dödstraff så sitter man ju i skiten.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dödstraff är ju egentligen nödvändigt. Poliserna gör inte ett skit, de bara sitter och äter hamburgare medans människor dödar och langar droger. Sen när dem väl får tag på j*vlarna så får de sitta och dricka champagn och få se på hur mycket Simpsons och Married with Children dem vill. Denna lyx bör vara exlusivt för de som ska få dödstraff, men nu när vi inte har det i Sverige så spelar det ingen roll. Ficktjuvar och mördare som har gjort folkmord får lika mysigt (känns nästan lite kommunistiskt i fängelset när jag säger det :lol: ). Mördaren till Engla t.ex. borde inte få vård men dödstraff. Man borde väl åtminstone som skadad i huvudet kunna styra sin hjärna lite och inte behöva döda ett 10-årigt barn för vad? Jag förstår bara inte.

Öhm...varför skulle polisen jobba hårdare om man hade dödstraff? Men om det om 5 år visar sig att han som nu är misstänkt för mordet på Engela inte alls är skyldig, va gör man då. Om man har det som idag så skulle man kunna släppa honom fri (efter ev. psykvård). Har man dödstraff så sitter man ju i skiten.

 

Soad_token

 

Jag sa aldrig att polisen skulle jobba hårdare. Bara sa att poliserna inte gjorde ett skit. Kanske lite fel ställe att sätta den meningen i... men men...

 

Angående det andra... Bra fråga hörru du. Men jag skulle säga att man skulle ge dödsstraff när man har riktigt starka bevis och är ca. 95% (o uppåt) säker på att det är just den personen. Men jag säger bara att man borde införa hårdare straff i Sverige. Så j*vla trött på att man har våldtagit, mördat och det hela och så frisläpps man. Hårdare straff i Sverige, tack för mig. Eller...? DUN DUUUUN!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Dödstraff är ju egentligen nödvändigt. Poliserna gör inte ett skit, de bara sitter och äter hamburgare medans människor dödar och langar droger. Sen när dem väl får tag på j*vlarna så får de sitta och dricka champagn och få se på hur mycket Simpsons och Married with Children dem vill. Denna lyx bör vara exlusivt för de som ska få dödstraff, men nu när vi inte har det i Sverige så spelar det ingen roll. Ficktjuvar och mördare som har gjort folkmord får lika mysigt (känns nästan lite kommunistiskt i fängelset när jag säger det :lol: ). Mördaren till Engla t.ex. borde inte få vård men dödstraff. Man borde väl åtminstone som skadad i huvudet kunna styra sin hjärna lite och inte behöva döda ett 10-årigt barn för vad? Jag förstår bara inte.

 

Öhm...varför skulle polisen jobba hårdare om man hade dödstraff? Men om det om 5 år visar sig att han som nu är misstänkt för mordet på Engela inte alls är skyldig, va gör man då. Om man har det som idag så skulle man kunna släppa honom fri (efter ev. psykvård). Har man dödstraff så sitter man ju i skiten.

 

Soad_token

 

Jag sa aldrig att polisen skulle jobba hårdare. Bara sa att poliserna inte gjorde ett skit. Kanske lite fel ställe att sätta den meningen i... men men...

 

Angående det andra... Bra fråga hörru du. Men jag skulle säga att man skulle ge dödsstraff när man har riktigt starka bevis och är ca. 95% (o uppåt) säker på att det är just den personen. Men jag säger bara att man borde införa hårdare straff i Sverige. Så j*vla trött på att man har våldtagit, mördat och det hela och så frisläpps man. Hårdare straff i Sverige, tack för mig. Eller...? DUN DUUUUN!!!

 

Poliserna arbetar visst! :o

Lite iallafall..

Eller.. :huh:

Njaae, du har rätt. Dem arbetar inte ett piss. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående det andra... Bra fråga hörru du. Men jag skulle säga att man skulle ge dödsstraff när man har riktigt starka bevis och är ca. 95% (o uppåt) säker på att det är just den personen. Men jag säger bara att man borde införa hårdare straff i Sverige. Så j*vla trött på att man har våldtagit, mördat och det hela och så frisläpps man. Hårdare straff i Sverige, tack för mig. Eller...? DUN DUUUUN!!!

Så du tycker det är rätt att offra oskyldiga för att få tag på den skyldiga? Att man alltså ska mörda lite fplk för att få tag på brotslingarna? Och att man har varit 100% säker i vissa av de fall där folk har blivit dödsdömda (i USA) men senare frikända efter som DNA bevisningen har kunna visa att det var någon annan som genomförde brottet.

 

Att man ska ha längre straff på pedofiler och våldtäcktsmän tycker jag är en bra idé och även att om amn blir dömd till psykiskvård ska man efter den psykiska vården få sitta slut på straffet. Alltså blir man dömd till psykiskvård och förklaras frisk efter 2 år så ska man sitta kanske 10 år på det (alltså man drar av tid från fängelsestraffet när man får psykvård). Om man döms till 15 år och får psykiskvård i 3 år så ska man sitta 12 efter vården. Jag tycker också att man ska sitta den tiden man får, och beter man sig dåligt så lägger man på mer tid, istället som idag att man blir frisläpt tidigare om man beter sig bra.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske inte dödsstraff men dom borde göra det lite mindre lyxigt i fängelsen.

Dom får f*n ps2, tv och data i sin j*vla "cell" som faktiskt påminner mer om ett sovrum...

Dom borde göra det mer som i usa där man får dela cell med "big black joe" eller någon...

Då blir det mer som ett fängelse och folk skulle vara mer rädda för att åka in.

Jag skulle f*n kunna tänka mig att spendera några år i fängelse i sverige om jag hade varit hemlös.....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående det andra... Bra fråga hörru du. Men jag skulle säga att man skulle ge dödsstraff när man har riktigt starka bevis och är ca. 95% (o uppåt) säker på att det är just den personen. Men jag säger bara att man borde införa hårdare straff i Sverige. Så j*vla trött på att man har våldtagit, mördat och det hela och så frisläpps man. Hårdare straff i Sverige, tack för mig. Eller...? DUN DUUUUN!!!

Så du tycker det är rätt att offra oskyldiga för att få tag på den skyldiga? Att man alltså ska mörda lite fplk för att få tag på brotslingarna? Och att man har varit 100% säker i vissa av de fall där folk har blivit dödsdömda (i USA) men senare frikända efter som DNA bevisningen har kunna visa att det var någon annan som genomförde brottet.

 

Att man ska ha längre straff på pedofiler och våldtäcktsmän tycker jag är en bra idé och även att om amn blir dömd till psykiskvård ska man efter den psykiska vården få sitta slut på straffet. Alltså blir man dömd till psykiskvård och förklaras frisk efter 2 år så ska man sitta kanske 10 år på det (alltså man drar av tid från fängelsestraffet när man får psykvård). Om man döms till 15 år och får psykiskvård i 3 år så ska man sitta 12 efter vården. Jag tycker också att man ska sitta den tiden man får, och beter man sig dåligt så lägger man på mer tid, istället som idag att man blir frisläpt tidigare om man beter sig bra.

 

Soad_token

 

GAH! Snälla nån då, vem har sagt att jag sa att man ska döda folk för att få tag på den skyldige? Jag sa när man har riktigt starka bevis, inte att döda dem direkt när de blir misstänkta.

 

Ska nog inte vara med i debatten längre än såhär eftersom jag kan bli anklagad till att vara någon anti-människa person.

Göd näjt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...