Aircondition Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 Hej. Ska hålla ett föredrag nästa fredag, 2/5, och vet inte riktigt vad jag ska ha för ämne. Det får i princip vara vad som helst. Funderade först på något med datorer, men vet inte riktigt hur jag skulle kunna få ihop det till någonting bra. Om det går är det ju i och för sig perfekt. Dock tänkte jag annars på historia. Något intressant slag, krig, rike t.ex. Men vet inte riktigt vad jag ska välja. Tips och förslag vore väldigt välkomna. Tack på förhand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keylogger Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 Hej. Ska hålla ett föredrag nästa fredag, 2/5, och vet inte riktigt vad jag ska ha för ämne. Det får i princip vara vad som helst. Funderade först på något med datorer, men vet inte riktigt hur jag skulle kunna få ihop det till någonting bra. Om det går är det ju i och för sig perfekt. Dock tänkte jag annars på historia. Något intressant slag, krig, rike t.ex. Men vet inte riktigt vad jag ska välja. Tips och förslag vore väldigt välkomna. Tack på förhand. kanske när svenskarna gick över stora bält ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oddset Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 Stora nordiska kriget? Eller kanske franska/amerikanska revolutionen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 18 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 Bra tips från båda två, ska titta lite närmare på det. Dock vill jag uppmärksamma att det inte behöver ha något alls med Sverige att göra, trots att det är svenskalektion. Franska revolutionen var intressant, jag kan ju dessutom prata om Napoleon också om det inte skulle räcka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 19 April 2008 Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 Jag (som iofs är smått puckad) hade ett föredrag om strutsar xD Annars kan du ju ta nån del av andra världskriget. Om ni inte redan håller på med det på historialektionen då d.v.s. ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 19 April 2008 Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 Spelhistoria skulle jag kört på om du vill ha något med historia och något du kanske är intresserad av på fritiden. -_- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trips Skrivet 19 April 2008 Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 (redigerat) Ta något idiotiskt, sånnt är kul. Redigerat 19 April 2008 av Trips Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 22 April 2008 Rapport Dela Skrivet 22 April 2008 Prata om något enkelt, typ din familj/släkt! Rita karikatyrer på personerna som ska vara med i ditt föredrag och säg lite halvt udda saker om dem, t.ex "Detta är min farmor *Peka på bild med rynkig gumma med överdrivet stora glasögon*. Hon heter *Insert-name-here* och på hennes fritid brukar hon dricka kaffe och svära åt småbarn som tar en genväg genom hennes trädgård. Ibland springer hon ut och slår dem med en käpp *Peka på bild med farmor som jagar ett barn*. Det sista var inte riktigt sant, men det skulle inte förvåna mig om hon gör det. *Rita ett kryss av den senaste bilden*." Så gör du med varje familjemedlem eller släkt, och visar upp bilderna på en overhead samtidigt som du berättar. Jag lovar, det är skitkul! Hela min klass började garva åt mig, och jag fick ett MVG-. Fick et minus för att det var lite oseriöst, men jag hade bra kontakt med publiken. Det var det som var poängen med det, att prata inför publik. Ni ska också ha föredraget för att ni ska öva att prata inför publik, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 25 April 2008 Rapport Dela Skrivet 25 April 2008 Jag tycker du borde göra något seriöst. Betyget går före skämt med klassen, skämta kan du göra på rasterna istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xavio Skrivet 25 April 2008 Rapport Dela Skrivet 25 April 2008 Jag tycker du borde göra något seriöst. Betyget går före skämt med klassen, skämta kan du göra på rasterna istället. Detta kan bli svårt. Kan ju alltid skämta emellanåt medans du håller föredrag. Lite seriöst ska det vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 25 April 2008 Rapport Dela Skrivet 25 April 2008 Jag tycker du borde göra något seriöst. Betyget går före skämt med klassen, skämta kan du göra på rasterna istället. Jag antar att uppgiftens syfte är att lära sig prata inför publik. Det blir MYCKET enklare om man gör något roligt då, så att publiken blir intresserad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xavio Skrivet 25 April 2008 Rapport Dela Skrivet 25 April 2008 Jag tycker du borde göra något seriöst. Betyget går före skämt med klassen, skämta kan du göra på rasterna istället. Jag antar att uppgiftens syfte är att lära sig prata inför publik. Det blir MYCKET enklare om man gör något roligt då, så att publiken blir intresserad. Fast hur intressant är det med en gammal tant som jagar småbarn med käppar? :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.