Hoppa till innehåll

Vilket Sims 2 Spel Är Den Bästa Och Roligaste?


Pedemaster
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Köp Året runt det är kul!

Jag har tre riktiga expansioner; Året runt, Djurliv och Jorden runt!

Jorden runt är också jätte kul!

Prylpaket: Köp Glitter och Glamour!

jag har bara the sims 2 men ska köpa någon expansion tänkte jag...

 

alla säger att äret runt är jättekul, men jag fattar inte riktigt varför... Vad får man göra där egentligen? Vad är det roliga? :P

har sett trailers till spelet men där verkar det bara handla om att det byter årstid hela tiden.. Någon som kan förklara lite bättre var The sims2 året runt går ut på egentligen? :)

Och jorden runt också förresten!! :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köp Året runt det är kul!

Jag har tre riktiga expansioner; Året runt, Djurliv och Jorden runt!

Jorden runt är också jätte kul!

Prylpaket: Köp Glitter och Glamour!

jag har bara the sims 2 men ska köpa någon expansion tänkte jag...

 

alla säger att äret runt är jättekul, men jag fattar inte riktigt varför... Vad får man göra där egentligen? Vad är det roliga? :P

har sett trailers till spelet men där verkar det bara handla om att det byter årstid hela tiden.. Någon som kan förklara lite bättre var The sims2 året runt går ut på egentligen? :)

Och jorden runt också förresten!! :o

 

Jag tycker året runt är kul för att man kan göra massa olika saker på dem olika årstiderna

 

Olika saker man kan göra på årstiderna:

 

Vintern: Vintern är en perfekt tid att stanna hemma och stärka familjebanden. Tänd en brasa, gör lite varm choklad och ge varandra presenter för att hålla allas humör uppe när temperaturen sjunker... Om ditt kvarter får ett täcke av snö så kan de roa sig med snöbollskrig, göra änglar i snön och bygga snögubbar men se till att de klär sig varmt!

PS: särkilt barnen för annars kan socialen komma..

 

Våren: På våren kan man fiska, bygga upp ett växthus och plantera växter i det (om man sköter om sina växter väl kan man skörda frukterna sen på sommaren). Om det regnar ganska mycket så kan det bli vattenpölar som man kan hoppa i.. men se upp för BLIXTEN!

 

Sommaren: Den perfekta årstiden för att umgås med sina vänner, bada, grilla, fånga fjärilar, eldflugor eller fiska i dammen och sen laga till fisken till SUPER-mat! (man får platina-humör). Om du blir överhettad kan du svalka dig med ett glas lemonad..

 

Hösten: Då går dina simmar tillbaka till jobbet.. Hösten är bara lite kallare.. På hösten faller löv så du kan kratta upp dem eller kasta dig i dem..

 

Nya funktioner:

 

Rester: du kan frysa in maten om det blir över mat.

 

Ge presenter: dina simmar kan ge presenter till andra från sin katalog.

 

m.m nya möbler osv..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Jag gillar mest Året Runt och Nattliv ;)

Men jag tycker faktiskt arbetsliv är ganska roligt!

Det roligaste är att köpa fastigheter, alltså allmäna tomter, man säljer olika grejjer, man ska stå i kassan, övertala kunderna att köpa saker, m m... Man ska också försöka ge butiken ett bra 'betyg'. :)

Sedan kan man ha ett hemföretag, då man säljer saker i hemmet m m... Men det är ganska jobbigt tycker jag.

Det är roligt att göra frisörer, då får man bestämma frisyrer på simmar som kommer och klipper sig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...