Hoppa till innehåll

Sidor... Jobbigt!


Ceto

Rekommendera inlägg

jag va inte inne på datan på 3 dar sen när jag skulle gå in kommer det upp skumma länkar när jag startar igång internet har Avast antivirus och den länka till en sida som det fanns ett virus o det kom ett medelande på skärmen nåt om prestanda och att man skulle ladda ner progammet och jag gjorde det och då stoppa windows defender och avast det så jag slängde men ändå , vad är det som gör så att det kommer många länkar typ jag va inne på mitt forum och under adress fältet ser jag att den öppnar ungefär 7 sidor på samma gång fast jag inte vill gå in på den sidan.. VAD SKA JAG GÖRA!!! Fett jobbigt ja orkar inte håla på med nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm

 

jag har pop ups problem jag med men gör detta

 

1) Visa bild

2) fixa hijackthis.

 

Ladda ned Hijackthis: Här.

 

 

När du laddat ned Hijackthis, och extractat filerna. Så startar du det.

Sen Trycker du på `Ok´ tills du kommer till den här rutan:

 

 

Klicka sedan på `Do a system scan and save a logfile´.

 

Då kommer det se ut så här när det är klart:

 

 

1) Tryck in (Alt + A) sen trycker du på (Alt + C)

2) Gå till pastebin.se. Sen klickar du på "skapa nytt"

3) Klicka på stora textrutan. Sen trycker du in (Alt + V).

 

Bild:

 

 

4) Sen trycker du på `Skicka´. Så skall du komma till en ny sida. Och så ska det stå längst upp i editbaren.

Exempel: Http://pastebin.se/20319. Kopiera den och klistra in den på forumet.

 

 

5) Stäng sedan `hijackthis.log´. Sen klickar du på `Main Menu´. Då kommer du till framsidan.

6) Klicka på `Open the Misc Tools section´.

Då kommer du till en annan sida som ser ut såhär:

 

 

7) Kryssa i `List also minor sections (full)´. Sen klickar du på `Generate StartupList log´. Då kommer det

upp `startuplist.txt´. Gör då samma sak som `1´.

 

Bild:

 

Desajn förlåt för att jag kopierade :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://csoonline.se/2.1085/1.137401

 

Trojanen är kallad för det mesta winfixer/errorsafe m.m

 

Mer info om det här:

http://sv.wikipedia.org/wiki/WinFixer

 

Testa det som står här och se om det går bort.

http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic18610.html

http://www.xp-vista.com/remove-WinAntiSpyware

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har bara ett virus program och det är Avast antivirus Föresten vad e (script blocker) Avast har script blocker jag funderade på om det kanske va det som skydda från popups ( sidor ) och att den inte funka. Men jag har inte hållt på me datan på 3 dar och innan funka den perfect hjälper det me att formatera ska göra det på eftermiddagen.

 

Läste på vikipedi eller nå sånt och det stog rätt allt det där kommer upp men filerna går och att ta bort för mig.

Avast antivirus är det bästa virus programmet Sk*t lätt att ta bort. :P Men jag ska skanna datan när jag kommer hem om den inte säger nåt och att det inte är nåt fel så formaterar jag den hjälper detta?

 

föressten den öppna en sida där en tjej stogg me bh man såg typ henne börja ta av sig Typ att det är en porrvideo ( men testa trycka på play och det var ladda ner sak och det fanns virus i det) ( virus = Trojan ) förlåt för jg sa porr saken Men jag tyckte det var nödvändigt att säga.

 

hmm

 

jag har pop ups problem jag med men gör detta

 

1) Visa bild

2) fixa hijackthis.

 

Ladda ned Hijackthis: Här.

 

 

När du laddat ned Hijackthis, och extractat filerna. Så startar du det.

Sen Trycker du på `Ok´ tills du kommer till den här rutan:

 

 

Klicka sedan på `Do a system scan and save a logfile´.

 

Då kommer det se ut så här när det är klart:

 

 

1) Tryck in (Alt + A) sen trycker du på (Alt + C)

2) Gå till pastebin.se. Sen klickar du på "skapa nytt"

3) Klicka på stora textrutan. Sen trycker du in (Alt + V).

 

Bild:

 

 

4) Sen trycker du på `Skicka´. Så skall du komma till en ny sida. Och så ska det stå längst upp i editbaren.

Exempel: Http://pastebin.se/20319. Kopiera den och klistra in den på forumet.

 

 

5) Stäng sedan `hijackthis.log´. Sen klickar du på `Main Menu´. Då kommer du till framsidan.

6) Klicka på `Open the Misc Tools section´.

Då kommer du till en annan sida som ser ut såhär:

 

 

7) Kryssa i `List also minor sections (full)´. Sen klickar du på `Generate StartupList log´. Då kommer det

upp `startuplist.txt´. Gör då samma sak som `1´.

 

Bild:

 

kommer detta att fungera?

 

Den öppnar sidor med bara virus!!! allvarlit kan man formatera så inget finns kvar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Okej, du har väll helt enkelt fått ett Virus/Spyware/Ad-Aware på din dator som antagligen har smitit in när du har surfat på lite fel sidor.

 

En sådan där länk kommer fram på osäkra sidor och sedan så tror du att det är Windows som har skickat fram den. Du klickar på den och installerar. Voila, du har nu fått ett virus.

 

Skanna med ditt antivirus-program och sedan med ett antispyware-program. Har du inte ett antispyware-program så kan du skaffa Spybot Search & Destroy. Det gör du här!

 

Skanna med det och ta bort det du finner.

Ta bort alla cookies på din webbläsare (alltså Internet Explorer).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...