Hoppa till innehåll

Zombie Attack


Torayami
 Dela

Rekommendera inlägg

(Seriös diskution)

 

Ja det är den stora frågan om vad man skulle göra om dom döda (smittade) skulle gå på jorden.

 

Det finns ingen fakta att det inte skulle hända om man tänker på t.ex. t-viruset där ett virus tar över levande organismer och gör dom mera våldsamma och av någon anledning väldigt hungriga så dom vill äta människor.

 

Jag tror själv att det skulle kunna hända. Men ta nu med i fakta att jag tror på sagoväsen, spöken, utomjordingar etc.

 

Vad jag skulle göra:

Tja om man ska vara realistisk så skulle jag nog springa och aldrig stanna men om jag ska säga vad jag tror att jag skulle göra så är det att jag skulle säga åt mina päron och mina syrror att sticka i vår bil och få alla våra släktingar till ett specielt ställe som alla vet utanför stan. Jag själv skulle ta alla vapen vi har d.v.s. knivar, stavar, hammare, mina svärd(tyvärr replikor inte vassa) och sticka till min flickvän innan dom tar henne. Jag skulle cyckla dit så tyst men ändå så snabbt jag bara kan. Jag skulle inte ta med min familj då en bil blir lätt upptäkt och jag tror att alla vägar i stan skulle vara tilltäppta med bilar och människor som flyr. Efter att jag skulle ha tagit mig till min flickvän skulle jag ta med henne till stället utanför stan. Jag hade tagit mig in i en skog eftersom jag inte tror att Zombies tar sig in i skogar, då det inte finns mycket folk där + man kan klättra upp i träd och gömma sig på nätterna. Efter att vi har tagit oss till min familj på stället så skulle vi åka iväg och leta efter någon millitärbas där man kan få skydd. Eller så åker vi runt och undviker städer så gott vi kan.

 

Där har vi vad jag skulle göra. Så diskutera vad ni skulle göra och kommentera gärna min plan och säg vilka fel jag hade gjort.

 

Lite saker ni borde tänka på när ni gör upp en plan:

 

- Eld är väldigt effektivt men också väldigt farligt eftersom man inte kan ha kontroll över den och den kan få Zombies att se dig.

- Motorsåg. Läskigt effektiv men väldigt farlig, låter mycket, väger mycket och bensinen tar slut snabbt.

- Pistoler är också väldigt effektivt men kan locka till sig Zombies (notera man ska om man kan ha med sig pistoler då dom slår ut hjärnan med engång)

- Svärd. Vassa svärd är väldigt bra men dom kan rosta om man inte tar hand om dom och att hugga huvudet av en Zombie är inte så smart då hjärnan är intakt och huvudet gör allt för att komma åt dig.

- Att vara tyst och snabb är nästan A och O under en Zombie invation.

 

Note: Jag har läst Zombie survival guide.

Redigerat av Mornie
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Mindtwistah

hmm..

 

Om en zombie-attack utbröt så skulle jag nog fly med en folksamling till något läger eller liknande utanför stan. För om man är ensam, kan ju flera tusen zombies komma på dig och du klarar det aldrig. Men om man är flera, så kan man alla hjälpas åt att t.ex. bygga en sån dära buss dem kör på Resident Evil: Extinction som krossar alla zombies som står i vägen. Och då skulle man nog leva i en sån dära buss/lastbil och som stannar på vissa ställen där det inte verkar vara några zombies, och om det kommer zombies så åker den iväg till nästa ställe o.s.v.

 

Sen skulle jag såklart bryta mig in i någon vapenaffär där dem helst har gevär och pistoler, men svärd och yxor går även bra. Hemmagjorda molotov cocktails skulle jag alltid ha i fickan, ifall jag blir anfallen av en stor grupp (5-10 zombies)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag antar att jag skulle ha med mej ett basebollträ vart jag än gick.

Men seriöst, om det kom zombies skulle nog militärer och skit bara skjuta ner alla direkt.

Dessutom så skulle alla människor nog utrota zombiesen med allt möjligt som går att slåss med. :P

Folksamlingar skulle kuta mot zombiesen och göra sitt bästa.

Redigerat av Brawler
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle barrikerat mig i hemmet och försökt samla hela familjen där. Tanken låter dock som en plot till vilken zombiefilm som helst, men att springa med folkmassan är väl inte så smart? Mycket bättre att barrikera sig ordentligt i hemmet och vänta på att det ska passera.

Nackdelen skulle väl vara om myndigheterna bestämde sig för att bomba hela stället :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle ta lite knivar, nån kofot, mitt golfsätt. Sen skulle man väl försöka ta sig till någon militärbas. Men om militären redan skulle vara utslagen (fråga mig ej hur) skulle det väl bli att försöka samla ihop så många människor det går och bygga upp en stor fet barriär. Sen skulle man väl försöka motarbeta och förinta så många zombies det går.

 

 

Inte så seriöst det här nedenför:

Tänk er att man inte skulle kunna skadas/dö och så springar man runt med golfklubbor och slår ner alla zmombies, motorsåg går också bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...