Hoppa till innehåll

Kyrkan?


Gäst zego
 Dela

Rekommendera inlägg

Nattvarden är en fest som firas till minne av den sista måltiden Jesus åt innan han korsfästes.

Rätt, "kexet" kallas oblat, och symboliserar Jesu kött, vinet hans blod.

Det är inte något man bara gör utan att veta vad man just tar emot.

 

Man får ta nattvard både när man är konfad och inte, iaf enligt det jag fått höra av t.ex. konfa-prästen.

 

Du sotansson, var du i kyrkan igår (eller för två dar sen eftersom jag skriver detta idag) och döptes? De flesta nuförtiden barndöps när man är bebis, men vissa gör inte det pga vilken uppfattning man har om dopet.

Jag barndöptes men döpte om mig för något år sedan eftersom jag ville välja det själv.

Men var det trist att döpas? Varför gjorde du det då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nattvarden är en fest som firas till minne av den sista måltiden Jesus åt innan han korsfästes.

Rätt, "kexet" kallas oblat, och symboliserar Jesu kött, vinet hans blod.

Det är inte något man bara gör utan att veta vad man just tar emot.

 

Man får ta nattvard både när man är konfad och inte, iaf enligt det jag fått höra av t.ex. konfa-prästen.

 

Du sotansson, var du i kyrkan igår (eller för två dar sen eftersom jag skriver detta idag) och döptes? De flesta nuförtiden barndöps när man är bebis, men vissa gör inte det pga vilken uppfattning man har om dopet.

Jag barndöptes men döpte om mig för något år sedan eftersom jag ville välja det själv.

Men var det trist att döpas? Varför gjorde du det då?

Jag tror att det var någon i hans släkt som skulle döpas
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...