Hoppa till innehåll

Ålders Gräns


Gäst turbo96

Rekommendera inlägg

Solklart 18+ för att det har allt detta:

 

Droger, Våld, Mord, Sex..... JA! ALLT!

Med tanke på att de allra flesta redan har supit och knullat IRL vid 18 så ser jag ingen mening till varför det ska vara förbjudet att "se" sånt i ett spel.

Men inte så många har slagit ihjäl folk och skjutit ihjäl poliser.

Men många har redan sett det i film.

Det är ganska stor skillnad.

 

Ja, men jag menar att om man sett det i film så är det inte så farligt att skjuta en polis i GTA.

 

Ser du det i en film är det någon annan som gör det. I GTA gör det du det själv, det är en ganska stor skillnad.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 175
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Solklart 18+ för att det har allt detta:

 

Droger, Våld, Mord, Sex..... JA! ALLT!

Med tanke på att de allra flesta redan har supit och knullat IRL vid 18 så ser jag ingen mening till varför det ska vara förbjudet att "se" sånt i ett spel.

Men inte så många har slagit ihjäl folk och skjutit ihjäl poliser.

Men många har redan sett det i film.

Det är ganska stor skillnad.

Ja, men jag menar att om man sett det i film så är det inte så farligt att skjuta en polis i GTA.

 

Ser du det i en film är det någon annan som gör det. I GTA gör det du det själv, det är en ganska stor skillnad.

 

Nej, i en film ser det verkligt ut men i ett spel gör det inte det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Allt handlar om sunt förnuft, att kunna ta eget ansvar och kunna se den uppenbarliga skillnaden mellan fiktion och verklighet. Kan du inte det så ska du inte spela våldsamma spel!

Håller med jag har spelat gta sen flera år tillbaka och jag tänker inte gå ut på gatan med en uzi och skjuta folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Solklart 18+ för att det har allt detta:

 

Droger, Våld, Mord, Sex..... JA! ALLT!

Med tanke på att de allra flesta redan har supit och knullat IRL vid 18 så ser jag ingen mening till varför det ska vara förbjudet att "se" sånt i ett spel.

Men inte så många har slagit ihjäl folk och skjutit ihjäl poliser.

Men många har redan sett det i film.

Det är ganska stor skillnad.

Ja, men jag menar att om man sett det i film så är det inte så farligt att skjuta en polis i GTA.

Ser du det i en film är det någon annan som gör det. I GTA gör det du det själv, det är en ganska stor skillnad.

 

Nej, i en film ser det verkligt ut men i ett spel gör det inte det.

 

Rockstar har försökt göra det verkligare med tex "Euphoria Engine".

Det ser i stort sett lika verkligt ut som i film, kanske snäppet verkligare.

Alla filmer har inte über specialeffekter, och är inte verkliga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Solklart 18+ för att det har allt detta:

 

Droger, Våld, Mord, Sex..... JA! ALLT!

Med tanke på att de allra flesta redan har supit och knullat IRL vid 18 så ser jag ingen mening till varför det ska vara förbjudet att "se" sånt i ett spel.

Men inte så många har slagit ihjäl folk och skjutit ihjäl poliser.

Men många har redan sett det i film.

Det är ganska stor skillnad.

Ja, men jag menar att om man sett det i film så är det inte så farligt att skjuta en polis i GTA.

Ser du det i en film är det någon annan som gör det. I GTA gör det du det själv, det är en ganska stor skillnad.

Nej, i en film ser det verkligt ut men i ett spel gör det inte det.

 

Rockstar har försökt göra det verkligare med tex "Euphoria Engine".

Det ser i stort sett lika verkligt ut som i film, kanske snäppet verkligare.

Alla filmer har inte über specialeffekter, och är inte verkliga.

 

Nej, i en film är det riktiga människor.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, i en film är det riktiga människor.

I GTA 4 har dom gjort det så pass verkligt att man skulle kunna tro att det är riktiga.

Alla filmer har inte heller bra skådespeleri, vilket gör att det inte heller blir så verkligt, och i GTA 4 gör man det själv, i film är det en annan random snubbe.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, i en film är det riktiga människor.

I GTA 4 har dom gjort det så pass verkligt att man skulle kunna tro att det är riktiga.

Alla filmer har inte heller bra skådespeleri, vilket gör att det inte heller blir så verkligt, och i GTA 4 gör man det själv, i film är det en annan random snubbe.

 

Ja, det ser ju rätt så verkligt ut i GTA IV. Men jag själv tycker att det är värre i film, fast alla tycker ju olika.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är fortfarande helt oacceptabelt att lägga skulden på TV-spel när någon psykiskt instabil människa begår ett våldsbrott. När någon psykiskt instabil människa begår ett våldsbrott så är det betydligt fler faktorer som bidrar till denna handling, som till exempel en problemfylld barndom, stark medicinering och så vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag och några andra har gjort en hemsida om just detta, vi röstar om vilken åldersgräns det ska vara på GTA spelen.

Målet är ju såklart att dom ska sänka åldergränsen, så gå gärna in och rösta.

 

Länken : KLICK!

 

Tack på förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag och några andra har gjort en hemsida om just detta, vi röstar om vilken åldersgräns det ska vara på GTA spelen.

Målet är ju såklart att dom ska sänka åldergränsen, så gå gärna in och rösta.

 

Länken : KLICK!

 

Tack på förhand :)

Länken funkar inte!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...