Hoppa till innehåll

Tränar Ni Någon Kampsport?


Bplay
 Dela

Rekommendera inlägg

Tränar Karate kommer inte ihåg vilken stil...

 

Men det är lång från jag bor så jag går in på karaten för min pappa jobbar och min mamma har ej körkort :S

 

Men jag har grönt bälte ska få 3 steck sen får jag brunt.

 

Ängligen ska jag ha 1 streck på grönt men jag missa graderingen och jag kommer missa den här säkert för det är om 2 veckor jag har ej tränat på hela året.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

När man tränar ninjutsu måste man träna 17 olika saker.

* Seishin-teki kyōyō (Mental hälsa)

* Taijutsu (vapenlös träning där man använder sin egen kropp som ett vapen)

* Kenjutsu (Svärdstrid)

* Bōjutsu (pinne och stavstrid)

* Shurikenjutsu (kastevapensträning)

* Sōjutsu (spjutstrid)

* Naginatajutsu (naginata strid)

* Sui-ren (vattenträning)

* Bōryaku (taktik)

* Chōhō (spionera)

* Intonjutsu (fly och gömma sig)

* Tenmon (rymdforskning)

* Kusarigamajutsu (kedjevapen och Skära träning)

* Kayakujutsu (pyroteknik och explosiva saker)

* Hensōjutsu (förklädnader och imitation)

* Chi-mon (Geografiska kunskaper)

* Shinobi-iri (smyg och hur man kan ta sig in i ställen)

 

Jag tränar allt men jag har problem med kastvapen då min mor inte vill att jag ska ha några.

Låt mig förklara hur man kan träna dom olika sakerna med vardagliga och proffesionella saker.

Seishin-teki kyōyō

Meditera varje dag ungefär vid samma tidpunkt, så nära som möjligt är bäst. När jag mediterar sitter jag med mina ben i kors, rak rygg och med halvslutna ögon. Sen andas jag i lugn takt in genom näsan ut genom munnen (andas med magen). Håll andan i åtta hjärtslag sen andas ut lugnt upprepa 8gånger.

 

Taijutsu

Att börja på en Kampsport är bäst. Men om ni är som jag och inte gillar tider där man måste träna så skaffa en bok som lär ut (notera: Jag har gått på olika kampsporter i minst ett halvår och jag har kollat på många martielarts filmer.)

 

Kenjutsu

Här är det också bäst att gå med i en kendo eller Iaido grupp. Eller gör som jag: Köp en eller två shinai och träna själv och med vänner som är intresserade.

Svärd: Shinai, träpinne som är tjock, metallstång

 

Bōjutsu

Igen en skola som lär ut hur man använder dom är bäst.

Pinne: Köp en eller hitta i skogen. Min är 130cm lång och kallas för jo-stav

Stav: Köp eller hitta i skogen. Min är 180cm lång och kallas bo-stav

 

Shurikenjutsu

Note: Kastvapen är ytterst farliga, man kan förlora ett öga eller ett finger och i värsta fall kan man råka döda. (Att döda med ett kast vapen är väldigt svårt och dom användes inte som vapen utan som ett sätt att distrahera, men man kan träffa kroppspulsådern och då kan det gå väldigt illa. Använd bara om en vuxen är med)

Att kasta vapen på ett bra sätt är väldigt svårt och farligt ni bör inte träna detta om ni inte har ett rum där ingen går in och som har långt avstånd mellan väggarna. Gör shuriken och kasta mot en papparslåda. Knivar kan man också kasta och bo-shuriken som är långa spetsiga metallpinnar.

 

Sōjutsu (Jag tränar inte)

Detta kan ni inte göra så att dom är bra utan detta måste man köpa. Träna på bakården.

 

Naginatajutsu

En naginata är i korta drag en bo-staff med ett kort katana på. För er som spelar Saoul calibur 2 så bär Seung Mina en naginata.

 

Sui-ren

Ta er till en sjö och träna där. Jag brukar träna vatten träning genom att sitta i sjön och meditera känna alla strömmar och förändringar i vattnet. Jag brukar också fokusera min livskraft i fötterna för att kunna springa på vatten (Ja som i Naruto^^)

 

Bōryaku

Svårt att säga hur man ska träna taktik men man kan som jag spela olika spel som lär ut taktik. Schack, Yu-gi-oh (spel på olia konsoler och IRL), RTS spel är några saker som man kan spela.

 

Chōhō

Hitta någon som verkar misstänkt och försök spionera på denne utan att bli upptäckt. Eller om du inte vågar det spionera på en familjemedlem som träning.

 

Intonjutsu

Ett ord: Parkour. Börja träna parkour och du kommer lära dig att fly utanproblem. Att gömma sig är lite svårare men använd fantasin t.ex. en buske kan man gömma sig i, bakom ett hus, uppe på ett tak det finns många olika ställen. Men tänk snabbt när du är jagad så att du inte blir sedd när du gömmer dig.

 

Tenmon

Ett av dom roligaste sakerna att kunna, enligt mig, skaffa böcker och forska om stjärnorna och dom olika planeterna.

 

Kusarigamajutsu (tränar att använda en skära men inte kedjevapen)

Note: Vapen är farliga speciellt om dom är vassa eller har en kedja som kan viras runt halsen eller spräcka ett ben.

Ett kedjevapen är Kusarigama som är en kama på med en kedja (Ytterst farligt).

Skära är en vanlig skära som man använde för när man högg gräs.

 

Kayakujutsu

Eld och explosiva saker är ytterst farliga i ovana händer därför tänker jag inte lära ut hur man anväder dem.

 

Hensōjutsu

Som titeln säger. Hur man förklär sig är upptill vem man ska förklä sig till eller vad. Att imitera är svårt men med träning går det. Ta T.ex. ett röstklipp med någon som du känner lyssna på det och försök forma rösten efter hur den pratar.

 

Chi-mon

Att veta var man är är nog det viktigaste som finns. Innan en ninja skulle till ett ställe där han inte hade varit studerade han en karta i flera dagar.

 

Shinobi-iri

Note: Att ta sig in på ett ställe där man inte för vara är ibland olagligt och om ni inte kan fly ordentligt så kan det leda till böter.

Kan inte säga så mycket här eftersom det beror på var man är och hur låsen ser ut. Jag kan inte dyrka ett lås ännu men jag försöker lära mig. Det är svårt att skriva hur man gör utan det måste visas.

 

 

Hoppas denna info hjälper er. Jag kan ha skrivit fel någonstans så rätta mig gärna så kan vi diskutera om det. Allt är taget ur min egen kunskap.

 

Ninjorna kunde se hur mycket klockan var genom att kolla i en kattsögon http://www.ninjaa.com/eninjaaeye2.jpg

 

Om ni har några frågor var inte rädd för att fråga. Det finns inga dumma frågor bara dumma svar.

 

Jag kan mycket om ninjor och vad dom tränade för jag har studerat dom.

 

Oj vad mycket text det blev^^

Låter intressant det där. Men jag vet inte om jag kommer att kunna träna på alla saker. Men ett plus är ju att jag redan har en BO-stav och ett dyrkset(har lyckats dyrka upp ett hänglås några gånger).

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst robloxSpelare

Jag vet att Ninomi har gått i Karate.

 

Om ishockey är en kampsport. Så håller jag på med Kampsport.

 

Annars, så håller jag inte med på någon Kampsport.

ishockey är så tråkigttttt...

Redigerat av robloxSpelare
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Jag går på Buinkan Budo Tonan Dojosom som även kallas för skugg ninja stilen. Vi tränar inte bara på att slå på varran eller ta imot slag och kasta runt anndra. Vi e mäst inricktade på försvar ,vapen och rörelser tror jag >_> Och i helgen har vi tränings läger där vi ska försöka lära oss volter för att hjälpa oss i träningen. Enda problemet e att jag går på mer avanserade träningar och där är nästan alla sadister =l

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...