Hoppa till innehåll

Dina Betyg?


xSaaamii

Rekommendera inlägg

...

Förstod inte om du försökte dissa mig med de första raderna eller bara visade hur dum du är. I vilket fall, det behövdes inte.

 

Nu skrev jag ju faktiskt så i mitt inlägg att "det måste självklart inte bli så", men det verkade inte du se. Det är klart det finns specialfall hit och dit på båda hållen, men tittar man statistiskt så är de med högre utbildning högre avlönade, det går inte komma ifrån.

 

Sen är exemplet med din syster helt värdelöst, eftersom hon hoppade av innan hon ens gått ut ettan. Är inte det ett utmärkt exempel på att man inte kommer så långt utan utbildning?

 

Lite kul att du verkar hata de som pluggar för att uppnå ett mål i sitt liv, istället för bara göra vad som krävs. Jag behöver plugga ytterst sällan och slösar absolut inte bort mitt liv, men jag tycker det är jä​vligt dålig stil av dig att tycka illa om såna som gör det. Det finns en del i min klass (NV) som vill bli kirurger, psykologer, eller vad det nu kan göra. Det är liksom deras drömyrke, något som de vill hålla på med, är det töntigt av de att plugga det som krävs, eller ska de hellre slappa och få ett yrke de egentligen inte vill hålla på med?

 

Dessutom, tveka inte på att man kan få 305p utan att anstränga sig. Bara acceptera att vissa lär sig snabbare än du gör.

 

För att backa bak i tiden, så när jag sa "Such a waste" så menade jag enligt min egen åsikt. Och enligt mig så får jag tycka att det är ett slöseri med tid även fast ni knappt pluggar någonting alls?

 

Och jag har inte ens ifrågasatt att man kan få 305p utan att anstränga sig, jag sa att jag tvekade på det men om ni säger det så antog jag att ni stod för erat ord och inte ljög.

 

Var det något mer?

 

Eller ska ni fortsätta att kalla mig idiot för att jag skriver min egen åsikt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 680
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Eller ska ni fortsätta att kalla mig idiot för att jag skriver min egen åsikt?

Du har aldrig tänkt att dom kanske slutar samtidigt som du? Du sitter ju och skriver att alla som har höga poäng är nördar och inte har något liv och sen dampar du när dem argumenterar emot dig. För låga poäng för att hålla en debatt?

Redigerat av Dezen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eller ska ni fortsätta att kalla mig idiot för att jag skriver min egen åsikt?

Du har aldrig tänkt att dom kanske slutar samtidigt som du? Du sitter ju och skriver att alla som har höga poäng är nördar och inte har något liv och sen dampar du när dem argumenterar emot dig. För låga poäng för att hålla en debatt?

 

När sa jag det?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Such a waste

Livet är mer än bara läxor och slav i skolan, även fast ni må tycka att skolan är det viktigaste i världen så är det värdare att leva livet medan man livet, imorgon kan vara din sista dag.
Such a waste + Slava i skolan + bara läxor + Skolan viktigast i världen + inte kunna leva livet

 

Detta ger ett väldigt starkt intryck av att du tycker att de du argumenterar emot inte har liv, bara håller på med läxor, är nördar och bara tänker på skolan. I det här fallet så argumenterar du emot någon med 305p, just för att han har 305p. Alltså leder dina argument fram till att du anser att folk med 300+ poäng inte har liv, bara håller på med läxor, är nördar och bara tänker på skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Livet är mer än bara läxor och slav i skolan, även fast ni må tycka att skolan är det viktigaste i världen så är det värdare att leva livet medan man livet, imorgon kan vara din sista dag.

Such a waste + Slava i skolan + bara läxor + Skolan viktigast i världen + inte kunna leva livet

 

Detta ger ett väldigt starkt intryck av att du tycker att de du argumenterar emot inte har liv, bara håller på med läxor, är nördar och bara tänker på skolan. I det här fallet så argumenterar du emot någon med 305p, just för att han har 305p. Alltså leder dina argument fram till att du anser att folk med 300+ poäng inte har liv, bara håller på med läxor, är nördar och bara tänker på skolan.

 

Haha asså jag fattar inte vad ni nerd-ragear om?

 

Jag skrev min åsikt, jag själv tyckte att det var ett slöseri med tid att änga sig så mycket åt skolarbetet och mindre åt livet.

 

Thats it!

 

 

Jag har aldrig gjort några påhopp och sagt att folk är nördiga för det dom gör, det är ju deras eget val men jag får väl ha en åsikt om det dom gör?

 

Så sluta trycka ner mig för att ni inte klarar av att någon har en annan åsikt än er själva. Punkt slut!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha asså jag fattar inte vad ni nerd-ragear om?

 

Jag skrev min åsikt, jag själv tyckte att det var ett slöseri med tid att änga sig så mycket åt skolarbetet och mindre åt livet.

 

Thats it!

 

 

Jag har aldrig gjort några påhopp och sagt att folk är nördiga för det dom gör, det är ju deras eget val men jag får väl ha en åsikt om det dom gör?

 

Så sluta trycka ner mig för att ni inte klarar av att någon har en annan åsikt än er själva. Punkt slut!

Wow, nästan det dummaste inlägget som man kan hitta på ett diskussionsforum.

 

Du kan inte säga att det är slöseri med tid och sedan inte invänta att bli argumenterad emot. Du har en egen åsikt, men tydligen inga argument mer än att man "slösar" bort sin tid, vilket du inte ens har erfarenhet av. T.ex. ChipZ har helt enkelt lätt för skolan, han pluggar inte så mycket, men får ändå bra betyg. Det gäller för många andra. Jag är inräknad. Då kan du inte komma och säga att det är slöseri, eller jo du kan, men då måste du förvänta dig att folk tycker annorlunda och faktiskt säger det.

 

Sen så vill jag säga att det finns människor som jag också tycker slösar bort sin tid på skolan. Dessa är sånna som inte har större anledning att få höga poäng än för att "skryta" med dem. Man vet att man kommer in på sin linje, men ändå gör man allt man kan för att kunna få högre poäng (troligen för att helt enkelt säga att man har höga poäng).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha asså jag fattar inte vad ni nerd-ragear om?

 

Jag skrev min åsikt, jag själv tyckte att det var ett slöseri med tid att änga sig så mycket åt skolarbetet och mindre åt livet.

 

Thats it!

 

 

Jag har aldrig gjort några påhopp och sagt att folk är nördiga för det dom gör, det är ju deras eget val men jag får väl ha en åsikt om det dom gör?

 

Så sluta trycka ner mig för att ni inte klarar av att någon har en annan åsikt än er själva. Punkt slut!

Den kommentaren är ett exempel på vad som gör att man får intrycket att det är du som klankar ner på oss. som mezox sa, det är ett DISKUSSIONS forum, dvs att man ska diskutera, om du inte kan ta emot argument så vet jag inte riktigt vad jag ska säga.

Redigerat av Dezen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Axzl tycker att personer med någorlunda hög poäng är töntar som inte gör någonting annat än att just plugga. Han har fått den uppfattningen eftersom att han själv inte kommer in på den linje han vill komma in på.

 

"Such a waste". Nej, absolut inte. Höga betyg resulterar ofta i mycket pengar som vuxen. Om du nu jobbar som byggarbetare i framtiden så kommer du att ångra att du inte lade ner med tid på skolan, fast självklart så finns det elektriker/byggarbetare som älskar sitt jobb, men många arbetar väl som det för att de inte har/hade några alternativ med deras klena utbildning.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha asså jag fattar inte vad ni nerd-ragear om?

 

Jag skrev min åsikt, jag själv tyckte att det var ett slöseri med tid att änga sig så mycket åt skolarbetet och mindre åt livet.

 

Thats it!

 

 

Jag har aldrig gjort några påhopp och sagt att folk är nördiga för det dom gör, det är ju deras eget val men jag får väl ha en åsikt om det dom gör?

 

Så sluta trycka ner mig för att ni inte klarar av att någon har en annan åsikt än er själva. Punkt slut!

 

Den kommentaren är ett exempel på vad som gör att man får intrycket att det är du som klankar ner på oss. som mezox sa, det är ett DISKUSSIONS forum, dvs att man ska diskutera, om du inte kan ta emot argument så vet jag inte riktigt vad jag ska säga.

 

Dezen du är på fel ställe, tyvär, gtfo.

 

Nerd rage är ett jävligt vanligt ord och det även som bög har tappat sin mening.

Förut stod bög för homosexualitet, men eftersom det används så mycket så är det mer av ett ord man säger när man är sur, samma med nerd rage, så det har INGET med ordet "nerd". Är det klart?

 

 

Och detta är inte alls ett diskussions forum? Eller? Visst får man diskutera här men detta ligger i Skola forumet inte i debatt forumet? :o rätta mig om jag har fel?

 

 

Nästa man, here we go...

Börjar bli rätt jobbigt men vad ska man göra? :)

 

Axzl tycker att personer med någorlunda hög poäng är töntar som inte gör någonting annat än att just plugga. Han har fått den uppfattningen eftersom att han själv inte kommer in på den linje han vill komma in på.

 

"Such a waste". Nej, absolut inte. Höga betyg resulterar ofta i mycket pengar som vuxen. Om du nu jobbar som byggarbetare i framtiden så kommer du att ångra att du inte lade ner med tid på skolan, fast självklart så finns det elektriker/byggarbetare som älskar sitt jobb, men många arbetar väl som det för att de inte har/hade några alternativ med deras klena utbildning.

Är du fortfarande sur eftersom jag kallade dig 12åring utan vetenskap om att du var 17? Svårt att veta på det sättet du beter dig, men aja! :)

 

 

Byggare tjänar bra pengar, där jag bor iaf. Ännu bättre, mindre plugg för oss som inte är så plugg sugna, och ja, jag kom in på den linje jag ville, inte eftersom att det var det ända jag kom in på, utan eftersom att den utbildningen gör att jag kan utbilda mig till Polis så jag kan ta fast pojkar som dig ;) skämt åsido. Jag skulle lätt kunnat fått mer betyg än jag har, jag har 195p nu och det var mer än enough för att komma in på det jag ville.

 

 

Förstår dock inte meningen med din inlägg mer än att du smutskastade mig, men om det är så du väljer att prata med folk så visst! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...