Luxaxix Skrivet 19 December 2009 Rapport Dela Skrivet 19 December 2009 (redigerat) Ska göra en bättre lista nu :] Svenska - G Engelska - G Spanska - G -1x Matte - G Idrott - G Bild - G Hemkunskap - G Biologi/Kemi - G X2 Teknik/Fysik - G X2 So - G X4 Musik - G Slöjd - VG Alltså, 155 poäng :) ? D.v.s 165 Redigerat 19 December 2009 av Luxaxix Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 20 December 2009 Rapport Dela Skrivet 20 December 2009 Jag har fortfarande en termin kvar, så jag har inte fått betyg på alla kurser. Men jag skriver ner betygen jag har fått hitills; Svenska A - VG Engelska A - VG Engelska B - MVG Italienska Steg 1 - VG Italienska Steg 2 - MVG Matematik A - G Matematik B - G Naturkunskap A - MVG Naturkunskap B - MVG Religionkunskap A - MVG Samhällskunskap A - MVG Samhällskunskap B - MVG Geografi A - MVG Geografi B - MVG Filosofi A - MVG Historia A - MVG Historia B - MVG Idrott och Hälsa A - MVG Estetisk Verksamhet - MVG Så ser de avslutade kursen ut. Svenska B avslutade jag denna termin, så läraren går igenom arbeten och dylikt för att se om jag kan få mitt önskade betyg. Läser även Engelska C och D, Samhällskunskap C, Idrott och Hälsa B och även Matematik C som sträcker sig till sommaren, så betyg inom dessa ämnen får jag vänta på. Svenska C börjar nästa termin, Psykologi har jag inte fått betyg på (måste skicka ett arbete till läraren), detsamma gäller för Internationella Relationer (dock ska han betygsätta det sista arbetet som kommer att avgöra betyget). Juste, har även Religionkunskap B nästa termin. De va det :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 20 December 2009 Rapport Dela Skrivet 20 December 2009 Jag har fortfarande en termin kvar, så jag har inte fått betyg på alla kurser. Men jag skriver ner betygen jag har fått hitills; Svenska A - VG Engelska A - VG Engelska B - MVG Italienska Steg 1 - VG Italienska Steg 2 - MVG Matematik A - G Matematik B - G Naturkunskap A - MVG Naturkunskap B - MVG Religionkunskap A - MVG Samhällskunskap A - MVG Samhällskunskap B - MVG Geografi A - MVG Geografi B - MVG Filosofi A - MVG Historia A - MVG Historia B - MVG Idrott och Hälsa A - MVG Estetisk Verksamhet - MVG Så ser de avslutade kursen ut. Svenska B avslutade jag denna termin, så läraren går igenom arbeten och dylikt för att se om jag kan få mitt önskade betyg. Läser även Engelska C och D, Samhällskunskap C, Idrott och Hälsa B och även Matematik C som sträcker sig till sommaren, så betyg inom dessa ämnen får jag vänta på. Svenska C börjar nästa termin, Psykologi har jag inte fått betyg på (måste skicka ett arbete till läraren), detsamma gäller för Internationella Relationer (dock ska han betygsätta det sista arbetet som kommer att avgöra betyget). Juste, har även Religionkunskap B nästa termin. De va det :) Typisk samhällare ser jag ^^ Jätteduktig på massa onödig skit, men seriösa saker som matte klarar ni aldrig ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Volbla Skrivet 20 December 2009 Rapport Dela Skrivet 20 December 2009 (redigerat) Typisk samhällare ser jag ^^ Jätteduktig på massa onödig skit, men seriösa saker som matte klarar ni aldrig ;) Samhällare kan också matte? :_ Varför är matte en "seriös" sak? Anser du att alla andra ämnen förutom matte är onödig skit som man klarar sig utan? Pfft. Redigerat 20 December 2009 av Volbla Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chagi Skrivet 20 December 2009 Rapport Dela Skrivet 20 December 2009 (redigerat) Anser du att alla andra ämnen än matte är onödig skit som man klarar sig utan?yes B) ojsan detta inlägg blev nog lite spammigt. förlåt :( Redigerat 20 December 2009 av Chagi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 20 December 2009 Rapport Dela Skrivet 20 December 2009 Typisk samhällare ser jag ^^ Jätteduktig på massa onödig skit, men seriösa saker som matte klarar ni aldrig ;) Samhällare kan också matte? :_ Varför är matte en "seriös" sak? Anser du att alla andra ämnen förutom matte är onödig skit som man klarar sig utan? Pfft. Nej samhällare kan inte matte, 30% får IG på Matte B.Och just matte är en seriös sak eftersom att det är grunden för all foskning- dvs utvecklingen. :) Historia, geografi, filosofi, estetisk verksamhet och delvis samhällskunskap= onödigt. Jag har inte avslutat någon kurs ännu så kan inte säga betygen. Men prognoserna var VG/MVG för allt. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 20 December 2009 Rapport Dela Skrivet 20 December 2009 Anser du att alla andra ämnen förutom matte är onödig skit som man klarar sig utan? Självklart inte! Fysik är liksom matte "allmänt" bra. Sen har vi ju lite arbetsmarknadsinriktade kurser: CNC, Verkstadsteknik, CAD: Industri Programmering, Webbdesign m.m: Datoriserade arbeten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 20 December 2009 Rapport Dela Skrivet 20 December 2009 (redigerat) Ska göra en bättre lista nu :] Svenska - G Engelska - G Spanska - G -1x Matte - G Idrott - G Bild - G Hemkunskap - G Biologi/Kemi - G X2 Teknik/Fysik - G X2 So - G X4 Musik - G Slöjd - VG Alltså, 155 poäng :) ? D.v.s 165 SO är väl x3? --- Får mina betyg i posten imorgon så jag återkommer då. Redigerat 20 December 2009 av Musten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 21 December 2009 Rapport Dela Skrivet 21 December 2009 (redigerat) Ska göra en bättre lista nu :] Svenska - G Engelska - G Spanska - G -1x Matte - G Idrott - G Bild - G Hemkunskap - G Biologi/Kemi - G X2 Teknik/Fysik - G X2 So - G X4 Musik - G Slöjd - VG Alltså, 155 poäng :) ? D.v.s 165 SO är väl x3? --- Får mina betyg i posten imorgon så jag återkommer då. SO = Religion, Geografi, Samhällskunskap och Historia. NO = Biologi, Fysik, Kemi och Teknik. Vissa skolor splittrar dessa ämnen helt, vissa splittrar ut t.ex. teknik, men det där är grunden iallafall. Redigerat 21 December 2009 av Luxaxix Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 21 December 2009 Rapport Dela Skrivet 21 December 2009 (redigerat) Ska göra en bättre lista nu :] Svenska - G Engelska - G Spanska - G -1x Matte - G Idrott - G Bild - G Hemkunskap - G Biologi/Kemi - G X2 Teknik/Fysik - G X2 So - G X4 Musik - G Slöjd - VG Alltså, 155 poäng :) ? D.v.s 165 SO är väl x3? --- Får mina betyg i posten imorgon så jag återkommer då. SO = Religion, Geografi, Samhällskunskap och Historia. NO = Biologi, Fysik, Kemi och Teknik. Vissa skolor splittrar dessa ämnen helt, vissa splittrar ut t.ex. teknik, men det där är grunden iallafall. Teknik = NO? :o Teknik i min skola var att bygga trädhus :( Redigerat 21 December 2009 av Hivee Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 21 December 2009 Rapport Dela Skrivet 21 December 2009 SO = Religion, Geografi, Samhällskunskap och Historia. NO = Biologi, Fysik, Kemi och Teknik. Vissa skolor splittrar dessa ämnen helt, vissa splittrar ut t.ex. teknik, men det där är grunden iallafall. Teknik = NO? :o Teknik i min skola var att bygga trädhus :( Hm, verkar som jag har fel. Hade för mig att tenkik officiellt enligt skolverket ingick i NO eftersom vi i Nian fick mindre timmar på NO:n när vi hade teknik, men så var icke fallet. Jag tar tillbaka vad jag sa, Teknik är ett enskilt ämne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 21 December 2009 Rapport Dela Skrivet 21 December 2009 Jag har fortfarande en termin kvar, så jag har inte fått betyg på alla kurser. Men jag skriver ner betygen jag har fått hitills; Svenska A - VG Engelska A - VG Engelska B - MVG Italienska Steg 1 - VG Italienska Steg 2 - MVG Matematik A - G Matematik B - G Naturkunskap A - MVG Naturkunskap B - MVG Religionkunskap A - MVG Samhällskunskap A - MVG Samhällskunskap B - MVG Geografi A - MVG Geografi B - MVG Filosofi A - MVG Historia A - MVG Historia B - MVG Idrott och Hälsa A - MVG Estetisk Verksamhet - MVG Så ser de avslutade kursen ut. Svenska B avslutade jag denna termin, så läraren går igenom arbeten och dylikt för att se om jag kan få mitt önskade betyg. Läser även Engelska C och D, Samhällskunskap C, Idrott och Hälsa B och även Matematik C som sträcker sig till sommaren, så betyg inom dessa ämnen får jag vänta på. Svenska C börjar nästa termin, Psykologi har jag inte fått betyg på (måste skicka ett arbete till läraren), detsamma gäller för Internationella Relationer (dock ska han betygsätta det sista arbetet som kommer att avgöra betyget). Juste, har även Religionkunskap B nästa termin. De va det :) Typisk samhällare ser jag ^^ Jätteduktig på massa onödig skit, men seriösa saker som matte klarar ni aldrig ;) Haha, har aldrig gillat matte. Det är nog möjligt för mig att få högre betyg, men då måste jag plugga lite mer utöver det jag redan gör, någonting som jag inte har tid med. Sen att du kalla ämnen som Historia, Samhällskunskap, Naturkunskap, Geografi etc som onödiga ämnen är ju bara konstigt. För att kunna förstå varför världen ser ut som idag, måste du kunna historia. För att veta hur länder styrs, politik, globalisering; saker som påverkar din vardag måste du kunna samhällskunskap. För att kunna veta varför vädret ändras, hur jorden som du lever i fungerar i djupare grunder, varför vissa länder drabbas av exempelvis jordbävningar, måste du kunna geografi. Naturkunskap behöver jag inte ens förklara. Så nej, det är inte onödiga ämnen. Inte heller matematik. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.