Mezox Skrivet 18 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2010 Omg -.- Det läraren säger att man ska göra är det man behöver göra för att uppfylla nians mål. Kvar står fortfarande att man troligtvis måste ta igen de målen man har missat i åttan för att nå upp till de krav som sätts i nian. Det är inte som att läraren ber dig att hämta en kopp kaffe till honom/henne och vips har du nått nians mål. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 18 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2010 Men nu babblar du ju bara. Betygen i åttan och nian är ju två helt olika, jag hade *** i religion i åttan eftersom jag råkade skita i ett arbete, men jag fick VG i nian eftersom jag uppfyllde målen för VG i arbetena i nian, jag behövde aldrig ta igen någonting eller uppfylla gamla mål, varför har du fått för dig det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 18 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2010 Nej, jag babblar inte. Om du har IG i religion för att du 'råkade' skita i arbete betyder det att du kanske kunde mer än det som visades i dina betyg. Om du däremot skiter i allt och får IG så kan du ju ingenting, och du har du missat en massa till nian. I några få ämnen kanske det inte gäller, men jag vill påstå att det gäller i de flesta ämnen. Om du inte lär dig vad det nu är du ska i åttan så kommer det bli svårare för dig i nian, och du måste ta igen det genom att plugga extra mycket. Kort sagt: Skiter du i åttan kommer du få svårare betyg i nian eftersom du har mindre kunskap i ämnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 18 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2010 Går första året på NV. Inte fått betyget än, men får nog MVG på alla kurser hittils, alltså Sv A, Hi A, Eng A, IDH A, Spanska steg 3. Fick MVG på Nk A, Ma A och Ma B samt EsV musik som jag läste förra terminen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 18 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2010 Går första året på NV. Inte fått betyget än, men får nog MVG på alla kurser hittils, alltså Sv A, Hi A, Eng A, IDH A, Spanska steg 3. Fick MVG på Nk A, Ma A och Ma B samt EsV musik som jag läste förra terminen...Jag går också NV men du verkar ha ett lite annorludna upplägg. Känns nästan som om er klass hinner med mer än min. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 18 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2010 (redigerat) Nej, jag babblar inte. Om du har IG i religion för att du 'råkade' skita i arbete betyder det att du kanske kunde mer än det som visades i dina betyg. Om du däremot skiter i allt och får IG så kan du ju ingenting, och du har du missat en massa till nian. I några få ämnen kanske det inte gäller, men jag vill påstå att det gäller i de flesta ämnen. Om du inte lär dig vad det nu är du ska i åttan så kommer det bli svårare för dig i nian, och du måste ta igen det genom att plugga extra mycket. Kort sagt: Skiter du i åttan kommer du få svårare betyg i nian eftersom du har mindre kunskap i ämnet. Men säg det från början då och var inte så kryptisk Sen är det ju löjligt att påstå att grundskolan är svår om man inte har hängt med förr, då det knappt krävs några förkunskaper alls för att få G, förmågan att googla samt skriva om artiklar från wikipedia med egna ord räcker Redigerat 18 Juni 2010 av Hivee Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 18 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2010 Hur är jag kryptisk? "Hur enkelt är det att uppfylla nians mål utan att uppfylla åttans?" "Kvar står fortfarande att man troligtvis måste ta igen de målen man har missat i åttan för att nå upp till de krav som sätts i nian." Sen är det ju löjligt att påstå att grundskolan är svår om man inte har hängt med förr, då det knappt krävs några förkunskaper alls för att få G Jo, prova att klara nians matte utan att lära dig vad det nu är man lär sig i åttan. De naturvetenskapliga ämnena kräver förkunskaper om man inte är bra på det och inte orkar jobba för sitt betyg. Språk mer eller mindre kräver förkunskaper. Undantag kan vara vissa delar i SOn som är självständiga. Jag säger inte direkt att grundskolan är svår, men att man behöver förkunskaper om man inte orkar jobba lite extra. förmågan att googla samt skriva om artiklar från wikipedia med egna ord räcker. Tyvärr funkar inte detta i alla ämnen eller på prov. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 18 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2010 Jo, prova att klara nians matte utan att lära dig vad det nu är man lär sig i åttan. De naturvetenskapliga ämnena kräver förkunskaper om man inte är bra på det och inte orkar jobba för sitt betyg. Prova? Jag gjorde det, vid nians slut hade jag inga kunskaper om paranteser, uppställningar, negativa tal, grafer, x, y, area, volym eller något ens liknande. Samma sak med fysik, biologi och kemi, jag gjorde praktiskt taget ingenting på lektionerna, underpresterade på prov och lämnade in halvdåliga uppsatser. Varför fick jag inga IG? För att det är praktiskt taget omöjligt, så länge man inte skippar skolan helt och hållet Sen om man vill ha högre än G, jo, då är det mer krävande Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 18 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2010 Och ändå finns det folk som har IG? Själv tycker jag att det är rätt så "omöjligt" att få poäng under 200 på grundskolan. Men man fattar att alla inte tänker som man själv gör och tycker att skolan spelar någon större roll när man ändå bara vill ta sig in på linjer med låga betygskrav. Vissa ser väl skolan bara som ett måste och skiter i det. Det finns de som har IG i nian men ändå har försökt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 18 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2010 Går första året på NV. Inte fått betyget än, men får nog MVG på alla kurser hittils, alltså Sv A, Hi A, Eng A, IDH A, Spanska steg 3. Fick MVG på Nk A, Ma A och Ma B samt EsV musik som jag läste förra terminen...Jag går också NV men du verkar ha ett lite annorludna upplägg. Känns nästan som om er klass hinner med mer än min. Vissa skolor kör på fullt schema i ettan, men sen i trean kan det bli rätt tomt. Jag hade två lediga dagar extra i veckan när jag gick i trean sista terminen, det var väldigt tomt. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chagi Skrivet 18 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2010 Varför fick jag inga IG?För att din lärare gillade dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 18 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2010 Varför fick jag inga IG?För att din lärare gillade dig. Det kan jag ju garantera att dom inte gjorde, bortsätt från möjligtvis engelsk & bildlärarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.