Hoppa till innehåll

Hur Gör Man En Hemsida Utan Att Betala För Den?


DiRtY
 Dela

Rekommendera inlägg

Abyss är "tråkigare", inte lika många funktioner.

 

I Apache så har du tex mod_rewrite, ett grymt kraftfullt mod som man kan skriva om URLs med.

 

Tex:

RewriteRule ^(.*)$ /script.php$1

 

Sedan kan du lägga hela din hemsida i script.php och för att kolla vilket dokument användaren vill komma åt så kollar du i miljövariablen PATH_INFO.

 

För det innebär att om användaren går in på tex www.dinhemsida.com/dokument/mittskolarbete.htm

så kommer det skrivas om till www.dinhemsida.com/script.php/dokument/mittskolarbete.htm , utan att det syns för användaren, dvs användaren omdirigieras inte till adressen med script.php.

 

Sedan när man skriver en falsk sökväg på det viset, så kommer allt som skrivs efter script.php att hamna i PATH_INFO så i det här fallet kommer PATH_INFO innehålla "/dokument/mittskolarbete.htm" utan citationstecken.

 

Sedan har Apache stöd för SSL, vet inte om Abyss har det, var längesen jag använde Abyss.

 

Du kan också slänga in mod_perl och sedan Apache2::Protocol::ESMTP och sedan kan du sätta upp en helt custom SMTP-server, för att ta emot mejl. Dock krävs det att du skapar ett MX-record i DNS-servern från din domän till den domän som har IP-adressen för din server men det är ju enkelt.

 

Om du har adressen minhemsida.mooo.com så kommer din mejladress bli [email protected]

Redigerat av sebastiannielse
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om mann inte vill betala i månaden så kommer det alltid se ut så här:

www.Blabla.info.se Eller nåt liknande.

Du betalar för Info.se domänen.

 

http://www.webb.se har de ett par gratisdomäner.

 

Jag är inne på sidan men jag hittar bara hur man gör subdomäner och inte så att man kan ha en gratis sida. Skulle du kunna förklara hur man får en domän på sidan?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du betalar för Info.se domänen.

 

http://www.webb.se har de ett par gratisdomäner.

Du betalar inte för "info.se" domänen!

 

Jag är inne på sidan men jag hittar bara hur man gör subdomäner och inte så att man kan ha en gratis sida. Skulle du kunna förklara hur man får en domän på sidan?
Han sa domäner! Dessa länkar till din riktiga domän(tex www.webhost.se/ditanvändarnamn). byethost är jätte bra! 250MB utrymme, 3 MySQL databaser, stöd för php och mycket annat. Serven är nästan aldrig! Det är det bästa! Nu behöver du inte undra mera och lås tråden!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...