Hoppa till innehåll

Skolans Mat!


timi3

Rekommendera inlägg

Borde inte ni två få lunchkurt a lá typ 50 kronor? :@

En kompis i stockholm få nå sånt. 50 kr per dag och ät på "utvalda" ställen av skolan typ.

 

Fan vad najs!

 

Mezox: Vad är det som är fel med det? Jag irriterar mig också på folk som bara går runt och klagar på maten, i alla fall om de inte gör något eller inte försöker göra något åt det. Jag försöker iaf göra något åt det, tex prata med matpersonalen, gå på matråd mm. Men vad är det som är bättre med att inte äta det, än att klaga och försöka göra något åt det? Det är ju bara dumt att sluta äta...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 348
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Mezox: Vad är det som är fel med det? Jag irriterar mig också på folk som bara går runt och klagar på maten, i alla fall om de inte gör något eller inte försöker göra något åt det. Jag försöker iaf göra något åt det, tex prata med matpersonalen, gå på matråd mm. Men vad är det som är bättre med att inte äta det, än att klaga och försöka göra något åt det? Det är ju bara dumt att sluta äta...

Jo, det är väl okej om du verkligen försöker göra något åt det.

 

Men min poäng är att det är en väldigt trivial sak att klaga på. Maten är oftast inte så "äcklig" att man inte kan äta det, och det behövs under dagen. Ska man bara klaga med avsikt att klaga så kan man lika gärna skippa det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Judarna i min skola får mycket bättre mat! Men maten är bra ibland i min skola!

Och varför det?

 

Tycker den är 100% skit. äter aldrig i skolan..

Var glad över att du får mat! Vill du hellre svälta? Det finns faktiskt barn i världen som inte får nån mat!

 

http://content.expressen.se/blog/39/77/93/karleksbloggen/images/was_halsa_nutrition_02.jpg

 

Ge din skolmat till honom om du nu tycker att den är så äcklig! Dem här barnen uppskattar mat väldigt mycket. Att få mat är en dröm för honom!

 

Kan ge min skolmat. Inga problem. Men tror inte jag får det för skolan.

 

Skicka via post XD!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad tycker ni om skolans mat?

Jag tycker att det är oftast äckligt!

 

ne väldigt äklig tur man snart byter skola xD

 

Om alla här talar sanning så är det typ äcklig lunch på alla skolor...

 

I min skola så är maten okej och väldigt god men jag är ju glad att jag får mat! Men i små skolor så är ju maten väldigt bra!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad tycker ni om skolans mat?

Jag tycker att det är oftast äckligt!

 

ne väldigt äklig tur man snart byter skola xD

Om alla här talar sanning så är det typ äcklig lunch på alla skolor...

 

I min skola så är maten okej och väldigt god men jag är ju glad att jag får mat! Men i små skolor så är ju maten väldigt bra!

 

Det brukar ju vara godare mat på mindre skolor

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...