Hoppa till innehåll

Kryptera Trafik?


Khazar

Rekommendera inlägg

finns det något sätt att kryptera så att ens ISP inte kan se vad man laddar ner om man laddar ner t.ex torrenter? för det vore skönt om comhem inte ringde mig igen. ( dem ringde för att dem fått rapporter om att jag skickat virus till folk, vilket jag inte har:S ) krypterar ultrasurf 8 så att min ISP inte ser vad jag gör?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ju alltid tunnla trafiken förbi din ISP genom en VPN-tunnel (eller ja, förbi och förbi men i alla fall ser inte din ISP vad du gör). Se exempelvis https://www.relakks.com/faq/security/

SvissVPN eller Relakks är två exempel på bra VPN-tjänster. Har dock problem med att ansluta till Relakks allt som oftast, vilket även fler användare verkar ha. Men båda har testtjänster så du kan prova först.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Skrivet (redigerat)

okej jag har fått en lapp till nu där det står såhär

 

Varningsbrev - Spridning av virus

 

Ärendenummer # CHS-209

 

Vi har fått in en eller flera anmälningar från använde på Internet som har råkat ut för virusattacker mot sin dator.

 

Spårningar visar att attackerna kommer ifrån internetkontot 00:19:47:EC:2F:D3 och IP adress 80.217.137.70, t ex 2008-06-16.

 

Observera att portskanning är ett brott mot netiketten samt com hems säkerthets och etikregler.

 

Om Du bryter mot netiketten eller com hems säkerhets- och etikregler kan Du - förutom avstängning från com hems bredbandstjänster utan förvarning - bli skadeståndsskyldig och ställd till ansvar.

 

 

nu bara undrar jag HUR f*n SKA JAG SLUTA FÅ DEM HÄR LAPPARNA DET STÅR JU ÄNDÅ BARA SAMMA SAK I ALLIHOP

 

Om du har synpunkter och frågor är du välkommen att vända sig till vår abusegrupp på teknisksupport.

 

Med vänlig hälsning

 

 

Abuse-gruppen

www.comhem.se

Redigerat av Khazar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det com hem som skrivit det där? ser ut som ett barn som har skrivit e-posten för att j*vlas.

 

Som nico sade, börja tunnla det är det finaste sättet. Eller helt enkelt göra andra saker som jag helst inte vill nämna. :)

 

Vissa nerladdningsprogram ska i alla fall ha någon slags kryptering man kan slå på. Dock vet jag inte om det hjälper något.

Redigerat av Desajn
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det com hem som skrivit det där? ser ut som ett barn som har skrivit e-posten för att j*vlas.

 

Som nico sade, börja tunnla det är det finaste sättet. Eller helt enkelt göra andra saker som jag helst inte vill nämna. :)

 

Vissa nerladdningsprogram ska i alla fall ha någon slags kryptering man kan slå på. Dock vet jag inte om det hjälper något.

haha, jag kör med relakks så det tunnlas nu, och vad vill du inte nämna? förresten tror ni att jag kan bli skadestånds skyldig för de här?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Leta reda på en bättre internetleverantör än Comhem. Sen skickar du ett klagobrev till Comhem och skriver att dom har misst en kund pga av påhopp (nånting, nånting).

 

Allvarligt:

Gör en virus scan om du itne redan har gjort det. Hjälper inte det så får du nog formatera datorn.

Det kan vara ett virus som attackerar andra från din dator och sen skickar vidare information till den personen som har skapat det. För om Comhem är så duktiga så borde dom kunna ta reda på om någon annan utnyttjar din dator...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...