Hoppa till innehåll

Tror Du På Gud?


ThemasteR32

Tror du på gud eller inte  

278 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Du får fishmaster att verka som en spirituell ledare. haha!

Fishmaster är inte min ledare bara för att vi delar åsikt och knäcker argument bättre än jag. men jag vågar i likhet med fishmaster tänka för mig själv, han har aldrig uppmanat mig att tro något speciellt så försök inte med något argument att jag dansar efter hans pipa. det ända han säger är att man ska våga tänka själv vilket jag tycker är självklart och det har jag gjort.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du får fishmaster att verka som en spirituell ledare. haha!

Fishmaster är inte min ledare bara för att vi delar åsikt och knäcker argument bättre än jag. men jag vågar i likhet med fishmaster tänka för mig själv, han har aldrig uppmanat mig att tro något speciellt så försök inte med något argument att jag dansar efter hans pipa. det ända han säger är att man ska våga tänka själv vilket jag tycker är självklart och det har jag gjort.

 

Så du menar att troende inte vågar tänka för dem själva?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Du får fishmaster att verka som en spirituell ledare. haha!

Fishmaster är inte min ledare bara för att vi delar åsikt och knäcker argument bättre än jag. men jag vågar i likhet med fishmaster tänka för mig själv, han har aldrig uppmanat mig att tro något speciellt så försök inte med något argument att jag dansar efter hans pipa. det ända han säger är att man ska våga tänka själv vilket jag tycker är självklart och det har jag gjort.

 

Så du menar att troende inte vågar tänka för dem själva?

 

Med tanke på dem barnsagorna ni sitter och lyssnar på och håller med om dag in och ut, så nej, jag tror inte att ni vågar ens tänka på att Gud inte finns. Ni vågar/vill inte ens få fram argument till varför han SKULLE finnas, han bara finns helt enkelt, bara för det stod skrivet i en bok. Redigerat av Mindtwistah
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, du är ju skruvad.

 

Har jag inte tänkt länge på över frågan om Gud finns eller inte?

 

Jag känner på mig att gud finns, det är en känsla.

 

Man kan inte bevisa att gud finns, antingen får man tro eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag känner på mig att gud finns, det är en känsla.

åhå! almighty feelings, ät lite choklad så blir du kär, åhå känslor är speciellt, går inte alls att påverka från yttre faktorer.
Man kan inte bevisa att gud finns, antingen får man tro eller inte.
jo man kan bevisa om gud finns, det är uppanbart att du inte läsa länken som fishmaster posta.
Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du får fishmaster att verka som en spirituell ledare. haha!

Fishmaster är inte min ledare bara för att vi delar åsikt och knäcker argument bättre än jag. men jag vågar i likhet med fishmaster tänka för mig själv, han har aldrig uppmanat mig att tro något speciellt så försök inte med något argument att jag dansar efter hans pipa. det ända han säger är att man ska våga tänka själv vilket jag tycker är självklart och det har jag gjort.

 

Så du menar att troende inte vågar tänka för dem själva?

 

Med tanke på dem barnsagorna ni sitter och lyssnar på och håller med om dag in och ut, så nej, jag tror inte att ni vågar ens tänka på att Gud inte finns. Ni vågar/vill inte ens få fram argument till varför han SKULLE finnas, han bara finns helt enkelt, bara för det stod skrivet i en bok.

 

Suck, fördomar.

 

Vet du förresten att det går att tro på utvecklingsteorin och vara kristen på samma gång?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan inte bevisa att gud finns, antingen får man tro eller inte.

jo man kan bevisa om gud finns, det är uppanbart att du inte läsa länken som fishmaster posta.

 

1. Du ser ut så här.

http://www.gysinge.nu/Archive/Images/produ...re/skruv-17.jpg

 

2. Jo det har jag.

 

3. Wtf? Var det ironi eller?

 

4. Nej man kan inte bevisa att gud finns. Vad är det för länk då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag säger så här: Jag tror att vi inte kan förstå hur gud skapade allting etc, men då säger ni att det kunde lika gärna vara så att vi inte förstår hur det hänger ihop med bigbang (eller någon annan vetenskapig förklarning). Då tycker jag att man ska få välja på vad man ska tro på, utan att andra trycker ner en.

 

Jag kan förstår hur ni Atheister tänker, speciellt nu när jag har läst vad som stod i länken. Men jag väljer fortfarande på att tro på en allmighty god.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag säger så här: Jag tror att vi inte kan förstå hur gud skapade allting etc, men då säger ni att det kunde lika gärna vara så att vi inte förstår hur det hänger ihop med bigbang (eller någon annan vetenskapig förklarning). Då tycker jag att man ska få välja på vad man ska tro på, utan att andra trycker ner en.

 

Jag kan förstår hur ni Atheister tänker, speciellt nu när jag har läst vad som stod i länken. Men jag väljer fortfarande på att tro på en allmighty god.

 

det handlar inte om att förstå här det är går ju inte, det är inget vi inte förstår för med den här länken bevisar vi ju att vi förstår att gud inte finns. men visst om du fortfarande vill tro på "gud" så är det upp till dig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...