Hoppa till innehåll

Tror Du På Gud?

ThemasteR32

Tror du på gud eller inte  

278 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Det är ett mirakel när någon överlever en olycka, stödjer en tro.

Det är inte ett tecken mot tron när någon INTE överlever.

Det är som att kalla sig världens mest tursamme person när man vinner på lotteri, men ignorerar de tusentals gångerna man inte vunnit.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte omöjligt att gå på vatten, om man koncentrerar energi i fötterna och ytspänningen är rätt så går det, sedan kan Jesus gått på is.

i bethlehem?

Detta inträffade inte i Betlehem, utan i norra Israel. Att Jesus gick på is är inte omöjligt, eftersom tempraturen var något lägre på den tiden. Forskare har även kommit fram till att sjön i fråga faktiskt har frusit flera gånger de senaste tusen åren.

För övrigt: Nej, jag tror inte på gud.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rise thy holy Thread, ye time has not yet cometh.

..

Vi gör ett försök att återuppliva tråden..

Kan någon förklara hur folk som tror på kristendomen säger sig ha mött Jesus eller Gud, medans det (såklart) påstås samma saker bland andra religioner? Islamister som säger sig ha mött Muhammed eller liknande, kan någon förklara det?

Varför låtsas folk om att Bibeln (och Koranen) är helt fläckfri? Kolla igenom verserna och hitta sånna gamla godingar som:

"Jesus strongly approves of the law and the prophets. He hasn't the slightest objection to the cruelties of the Old Testament. 5:17"

"Jesus condemns entire cities to dreadful deaths and to the eternal torment of hell because they didn't care for his preaching. 11:20-24"

"Jesus tells us what he has planned for those that he dislikes. They will be cast into an "everlasting fire." 25:41"

"Jesus criticizes the Jews for not killing their disobedient children as required by Old Testament law. (See Ex.21:15, Lev.20:9, Dt.21:18-21) 7:9-10"

"People are damned or saved depending only on what they believe. 3:18, 36"

"The "wrath of God" is on all unbelievers. 3:36"

"Those who do not believe in Jesus will be cast into a fire to be burned. 15:6"

"Homosexuals (those "without natural affection") and their supporters (those "that have pleasure in them") are "worthy of death." 1:31-32"

några få av de ca 160 från det Nya testamentet.. det Gamla hade ju hela 760! Kanske de hittar på en ny version där man inte får brinna förevigt för minsta felsteg :'D

Koranen ligger på stadiga 560 -onda- verser.

"Allah loves those who fight for him. 61:4"

"Noah asked Allah to drown all the disbelievers. 71:26"

"Those who reject Allah's revelations will burn in hell. 83:10-17"

"Allah will punish disbelievers with the direst punishment. 88:23-24"

"Disbelievers will be given a painful doom. 84:22-24"

_

f*n, 2 religioner som säger åt mig att jag kommer brinna förevigt, och oavsett vilken jag väljer kommer jag brinna förevigt ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Rise thy holy Thread, ye time has not yet cometh.

..

Vi gör ett försök att återuppliva tråden..

Kan någon förklara hur folk som tror på kristendomen säger sig ha mött Jesus eller Gud, medans det (såklart) påstås samma saker bland andra religioner? Islamister som säger sig ha mött Muhammed eller liknande, kan någon förklara det?

Varför låtsas folk om att Bibeln (och Koranen) är helt fläckfri? Kolla igenom verserna och hitta sånna gamla godingar som:

"Jesus strongly approves of the law and the prophets. He hasn't the slightest objection to the cruelties of the Old Testament. 5:17"

"Jesus condemns entire cities to dreadful deaths and to the eternal torment of hell because they didn't care for his preaching. 11:20-24"

"Jesus tells us what he has planned for those that he dislikes. They will be cast into an "everlasting fire." 25:41"

"Jesus criticizes the Jews for not killing their disobedient children as required by Old Testament law. (See Ex.21:15, Lev.20:9, Dt.21:18-21) 7:9-10"

"People are damned or saved depending only on what they believe. 3:18, 36"

"The "wrath of God" is on all unbelievers. 3:36"

"Those who do not believe in Jesus will be cast into a fire to be burned. 15:6"

"Homosexuals (those "without natural affection") and their supporters (those "that have pleasure in them") are "worthy of death." 1:31-32"

Nu vet jag iallafall vart Stargate fick rasen The Ori ifrån :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

att tro på gud är så dumt-,.,- det är som att tro på något man inte ens vet existerar, om nu på något sätt forskarna får fram bevis på att gud finns, anar ni hur många timmar ni har slösat till att sitta i kyrkan och läsa bibeln då?

Redigerat av Khazar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

att tro på gud är så dumt-,.,- det är som att tro på något man inte ens vet existerar, om nu på något sätt forskarna får fram bevis på att gud finns, anar ni hur många timmar ni har slösat till att sitta i kyrkan och läsa bibeln då?

Om du har andra åsikter om religion är det din sak. Om du har problem med att andra tror på Gud så är det också ditt problem. Men om du säger det rakt ut så är du problemet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad fick bigbang att inträffa? ingen vet, likadant med gud, ingen vet.

take it back :P

Redigerat av wAcko
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara för att vi inte vet någonting säkert så betyder det inte att vi borde fylla tomrummet med påhittade berättelser (Som de flesta kan hålla med om, men det är precis vad som hänt).

Precis som jag nämnt tidigare så.... Påminner inte dagens religion en del om false god delen i stargate? :P(Ni som sett serien vet vad jag snackar om).

Jag tycker folk har all rätt att ha vilken religion de vill, även om jag ser det som ett slöseri på livet.. Men jag är HELT okej med det. Problemet är dock att dagens religiösa ständigt försöker tvinga på sin religion på oss andra..

Om någon säger till mig att de tror på gud och whatever så går jag inte och säger "Nej, jag tror inte gud finns, du borde sluta slösa bort ditt liv.. allvarligt det finns ingen gud, sluta slösa bort ditt liv... Du slösar bort ditt liv.... Det finns ingen gud... Religion är påhitt.....".

Tyvärr är detta det bemötande man får av flera religiösa. I vissa länder är det tillochmed straffbart att öppet praktisera en annan religion än den som där ses som den officiella.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag tror på Gud. För er som säger "bevisa att Gud finns", det är helt enkelt inte logiskt, då man TROR att Gud finns.

Och för en som inte har trott på Gud, bett till honom etc., hur kan denne hamna i paradiset? Visst, denne kan ha varit en bra person, men inte trott på Gud. Men kom ihåg en sak, många som tror på Gud kommer också straffas och inte hamna i paradiset.

Fishmaster, vart har du hört att en muslim säger sig att ha sett Profeten Muhammad? Att vissa har sagt att man drömt om honom kan jag förstå, men att de har sett honom?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...