Hoppa till innehåll

Tror Du På Gud?


ThemasteR32

Tror du på gud eller inte  

278 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

asså ja tror ej på nåt. men respekterar de som gör det.

 

finns inga speciella bevis på att en gud finns. man har ju fått reda på att det inte fanns nån eva och adam för man sett att människan kom från apan.

 

så skriv ej nån förolämpning ifall ni inte gillar guden den tror på. det kan vara riktigt kränkande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför dör alltid tråden efter jag har skrivit en lång post

:ph34r:

Vart tog en del av tråden vägen? o___O Jag minns tydligt att jag svarade angående grundläggande fundamentala regler som att man inte får döda. Nu kan jag inte hitta den.

 

Då menar jag att:

Då menar jag inte regler som "du skall icke dräpa" vilket är en självklarhet i våran medfödda moral (samvete) och samhälle.
inte står i Bibeln utan är en misstolkning från det hybreiska orginalet som snarare säger att man inte får döda utan en av gud ansedd fullgod anledning (t.ex. homosexualitet eller våldtäkt).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Varför dör alltid tråden efter jag har skrivit en lång post

:ph34r:

Dem religösa blir alltid överbevisade och har inget att säga :P

Efter cirka en eller två veckor, så kommer äntligen någon fram och säger "Respektera andras tro, håll käften" och så fortsätter debatteringen O.o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför dör alltid tråden efter jag har skrivit en lång post

:ph34r:

Eftersom att alla är upptagna med att skratta åt dina idiotiska inlägg.

 

Varför dör alltid tråden efter jag har skrivit en lång post

:ph34r:

Dem religösa blir alltid överbevisade och har inget att säga :P

Efter cirka en eller två veckor, så kommer äntligen någon fram och säger "Respektera andras tro, håll käften" och så fortsätter debatteringen O.o

 

Men snälla. -.-
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst cheatmaster97

Jag tror att Jesus är Guds Son och att han är med mig varje dag, varje minut, varje sekund varsomhelst i universum.

Ett tips läs Bibeln.

 

Och en annan sak,

Varför finns inte: Jag vet att Gud finns. Det finns bara Jag tror på Gud.

Helknasigt!

Redigerat av cheatmaster97
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej...

 

Svar till Asabrasa: Du är totalt inte mogen att vara här, du är inte klok! Alla har sin egen religon och det ska man inte håna bara för du är något bumper-boy som sitter framför datorn varje dag.

 

Jesus finns, men jag tror inte på honnom..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att Jesus är Guds Son och att han är med mig varje dag, varje minut, varje sekund varsomhelst i universum.

Ett tips läs Bibeln.

Jag har läst halva bibeln. Men eftersom jag var 13 då o kunde skilja på fact and fiction så trodde jag inte på nåt av den.

Satt mest bara o fnyste åt den faktiskt

 

Och en annan sak,

Varför finns inte: Jag vet att Gud finns. Det finns bara Jag tror på Gud.

Helknasigt!

Därför att man kan inte "veta" om Gud finns eller inte.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...