Hoppa till innehåll

Tror Du På Gud?


ThemasteR32
 Dela

Tror du på gud eller inte  

278 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Jaså är det inte så.. ni slutar komma med så kallade argument så fort någon skriver en argumenterande post.

Tycker det är lite roligt att du inte kommer med NÅGOT argument ens nu, när du inte skrivit de senaste 2 sidorna.

Istället hoppar du in, påstår att mina posts är idiotiska för att du inte håller med dem och/eller att de inte direkt är examplariska, sen försvinner igen. Way to go.

 

Men det är ju knappast så att jag förväntar mig några riktiga argument, senaste sidorna har man ju bara fått "koranen är felfri" "Om ni vill veta "sanningen" om Gud blablabla så studera Islam."

Men vem f*n orkar argumentera med idioter som dig, även om man skulle komma med ett vattentätt argument så skulle du fortsätta, du är för djurplågeri, emot all sorts religion, hånar religiösa. En sådan idiot vägrar jag argumentera med.

 

Sedan är det ganska idiotiskt att argumentera om religion, är man religiös har man troligen träffat Gud och har alltså en anledning till att vara religiös medans ateister som du är s*tans hantlangare.

 

Han inte heller begränsad till fysikens lagar; tid, plats och rum, och passar på så vis in som den första orsaken

 

Du säger att ''han'' inte är begränsad till fysikens lagar, men ändå så säger du 'han' som om han vore en människa?

 

Bara för att Gud är av det manliga könet betyder inte det att han är en människa och att han inte är begränsad till fysikens lagar. Gud är allsmäktig, och Jesus var en människa mer eller mindre och vara absolut inte begränsad till fysikens lagar.

 

Grejen är ju att det stått så mycket bullshit i bibeln, och troende har erkänt detta, och en hel del grejer har tagits bort genom åren. Men hur f*n kan troende säga att "Okej, det där är ju helt klart fel, och det där också - Men resten är ju helt och hållet sant" - OM hälften av bibeln är struntprat som är helt okej att bortse, vad är det som gör andra hälften så sann att vi borde viga våra liv åt att följa den och dyrka guden den säger åt oss att dyrka?
Det är alltid så roligt att folk säger att massa saker som står i Bibeln är fel, jag kan hålla med om att det är opassande för vår hemska livsstil, men jag skulle aldrig säga att det är fel. Bibeln är Guds ord i sagor som berättar för oss hur vi ska leva, ingen kan säga att det är fel bara för att man tycker det. Säger Gud att det är rätt är det så. Redigerat av Ubuntu
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grejen är ju att det stått så mycket bullshit i bibeln, och troende har erkänt detta, och en hel del grejer har tagits bort genom åren. Men hur f*n kan troende säga att "Okej, det där är ju helt klart fel, och det där också - Men resten är ju helt och hållet sant" - OM hälften av bibeln är struntprat som är helt okej att bortse, vad är det som gör andra hälften så sann att vi borde viga våra liv åt att följa den och dyrka guden den säger åt oss att dyrka?

Det är alltid så roligt att folk säger att massa saker som står i Bibeln är fel, jag kan hålla med om att det är opassande för vår hemska livsstil, men jag skulle aldrig säga att det är fel. Bibeln är Guds ord i sagor som berättar för oss hur vi ska leva, ingen kan säga att det är fel bara för att man tycker det. Säger Gud att det är rätt är det så.

 

Näh men nu ändrar du mina ord här. Allt i bibeln är ju inte sagor, det finns en massa påståenden och regler. Idag har flera av dessa ändrats eller tagits bort då de är moraliskt fel (Som att du får sälja din morsa till slaveri, eller att kvinnor som inte lyder får piskas). När kristna själva kan ta bort så mycket, då undrar man ju självklart hur mycket av resten som stämmer. Berättelserna är berättelser, och jag kan skriva mina egna lika lätt- Men här handlar det om just påståenderna och 'Reglerna' i bibeln som säger åt oss hur vi ska leva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Innan nummer 1 kommer 0 dvs ingenting alltså nummer 1 kan inte vara skapad. Gud sanna väsen är att han inte är något existerande, utan han är existens själv. (essens är vad ett ting är och existens är att ett ting är) existens existerar i och av sig själv för existens är dess essens, i enlighet med Aristoteles identitetslag som säger att ett ting är endast sig själv och inget annat. Den behöver med andra ord inget annat existerande som kan orsaka dess existens.

Utan en orsak kan en existens inte existera heller

Man kan alltid hoppa tillbaka ett snäpp, en existens kan ju bara existera om ett fysiskt objekt finns inuti det.

 

Då Gud är den rena absoluta oändliga Existensen i dess fulländade form vore det absurt att säga att Gud inte existerar, då det skulle innebära att existens inte existerar. Det var allt för mig men kom också ihåg att människans intellekt är begränsat hjärnan används bara till 10%, det är meningen att man inte ska förstå allt, det är en del av guds plan.

Ni som säger att det inte finns några bevis, har ingen koll alls, bevis finns alltid bara man är uppmärksam och letar noga.

Det är inte absurt att påstå att Gud inte existerar för att en filosofi säger motsatsen.

Människans hjärnkapacitet är inte begränsad.

 

Ingen har bevis för Guds existens eller icke-existens.

Det är bara det att vemsomhelst kan påstå något och få det att verka sant, varför tror du vi har så många religioner?

 

Istället för bevis presenterar jag logik, eller motsägelser. Som Jordens ålder, att dinosaurier aldrig nämns, att syndafloden aldrig hänt, att människor inte kan ha skapats som bibeln påstår, att jesus är en kopia på tidigare "solgudar", att religioner uppkom ur folks dumhet och lättpåverkan. På den tiden kunde vadsomhelst accepteras av befolkningen bara den lovade evig lycka, att religiösa historier är ologiska, att det finns många religioner som alla påstår sig vara sann, att vi förstår hur himlakroppar kan ha skapats utifrån den kemi och förutsättningar som gavs.

 

Visst, ingen kan bevisa Big bang, men mycket pekar på det.

Att folk VILL tro på evig lycka är ingen anledning att tro på det, tyvärr.

 

Jag får dock erkänna att det är svårt att motsäga filosofier, men det är ju precis vad de är, filosofier.

Fanns filosofier som påstod att tunga objekt faller snabbare än lättare i fritt fall (som om ett objekt på 5 kilo faller 5 gånger snabbare än ett på 1 kilo

Fanns filosofier som påstod att Jorden var universums medelpunkt

etc

 

EDIT: längsta posten på fuska.se ? :ph34r:

 

EDIT 2:

 

Kan ni svara på den här frågan;

Vad tror ni är anledningen till att jag inte är troende. Att jag inte tror på varesig Gud eller någon annan övernaturlig varelse? Säg inget vinklat skit som "s*tan får dig att vänta ryggen åt gud." utan, vad tror ni ? Varför är jag icke troende på den s.k "uppenbara" sanningen?

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...Lång post som är för lång för att citera...

Du skapar en massa principer utan stöd. Vem säger att dina principer stämmer? Det är samma sak som att jag säger:

"Princip 1: Gud finns inte." Så, nu har jag bevisat att gud inte finns.

 

Varför skulle inte någonting kunna skapa någonting annat som är mer fulländat än sig självt? Har du överhuvudtaget ett humm om vad hela evolutionsteorin går ut på? Visst, materia kan inte omvandlas till mer materia än ursprungsmaterian men det behöver inte bli MER för att bli mer avancerat.

 

Att materia kan skapa mer materia än sig självt motbevisar faktiskt en guds existens. För om svaret på "var kom all materia/energi ifrån?" är Gud så kan ju Gud inte skapat mer än sig själv. Det betyder att svaret egentligen måste vara "Gud + materia/energi". Som du ser har vi inte svarat på någonting alls utan bara lagt till ännu en faktor för att försvåra allting.

Redigerat av Chainsawkitten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ännu en gång dör tråden för att ingen kommer med religiösa argument.

Men nu lär jag akta mig, Ubuntu kommer snart, kallar mig en idiot och försvinner igen!

Fast han vägrar ju argumentera med "idioter som jag", jag bävar för de "vattentäta" filosofierna utan grund som jag snart kommer få på mig.

 

 

En annan intressant sak som jag tänkt på, hur kommer det sig att mirakler och uppenbarelser, så som när människor faktiskt hörde Gud eller såg dennes underverk, bara hände förr? För intressant nog så händer ju sådant knappast nuförtiden men bara i bibeln, och andra religiösa texter., eller ja, förutom författare eller "medium" som låtsas stå i kontakt med honom för att tjäna pengar.

Enda "miraklerna" vi har idag är väl när folk överlever olyckor, så då bör alla dödsoffer i liknande händelser ses som Guds onödiga straff?

 

Ack.. varför är Gud så ond..

 

-Om Gud är allsmäktig kan han i så fall bara få s*tan att försvinna? Varför gör han inte det? Om han inte kan, är han inte allsmäktig. Om han KAN men inte "vill", så är han inte god.

-Om Gud kan göra vadsomhelst, varför vägrar han visa sig eller få folk att tro på den så kallade "sanningen"?

Annars låter han ju flera miljarder "missledda" (....) att brinna i h*lvetet, då är det hans fel, inte vårat.

 

Hörde från en kille, världens sämsta svar, som påstod att Gud inte stoppar världssvält för att de ber till "fel" gud. (tror jag nämnt detta tidigare)

 

Då kan jag dra 2 slutsatser:

 

Gud är ond

eller

Gud är inte allvetande

 

Det är rätt intressanta frågor.

 

EDIT: låter kanske lite väl extremt att säga "Gud är ond", men försök att se vad jag menar. Det finns mycket ondska i världen, om Gud nu är vad han utger sig för att vara kan han stoppa det direkt, så varför gör han det inte?

Varför låtar han miljarder torteras utan anledning?

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ännu en gång dör tråden för att ingen kommer med religiösa argument.

Men nu lär jag akta mig, Ubuntu kommer snart, kallar mig en idiot och försvinner igen!

Fast han vägrar ju argumentera med "idioter som jag", jag bävar för de "vattentäta" filosofierna utan grund som jag snart kommer få på mig.

 

 

En annan intressant sak som jag tänkt på, hur kommer det sig att mirakler och uppenbarelser, så som när människor faktiskt hörde Gud eller såg dennes underverk, bara hände förr? För intressant nog så händer ju sådant knappast nuförtiden men bara i bibeln, och andra religiösa texter., eller ja, förutom författare eller "medium" som låtsas stå i kontakt med honom för att tjäna pengar.

Enda "miraklerna" vi har idag är väl när folk överlever olyckor, så då bör alla dödsoffer i liknande händelser ses som Guds onödiga straff?

 

Ack.. varför är Gud så ond..

 

-Om Gud är allsmäktig kan han i så fall bara få s*tan att försvinna? Varför gör han inte det? Om han inte kan, är han inte allsmäktig. Om han KAN men inte "vill", så är han inte god.

-Om Gud kan göra vadsomhelst, varför vägrar han visa sig eller få folk att tro på den så kallade "sanningen"?

Annars låter han ju flera miljarder "missledda" (....) att brinna i h*lvetet, då är det hans fel, inte vårat.

 

Hörde från en kille, världens sämsta svar, som påstod att Gud inte stoppar världssvält för att de ber till "fel" gud. (tror jag nämnt detta tidigare)

 

Då kan jag dra 2 slutsatser:

 

Gud är ond

eller

Gud är inte allvetande

 

Det är rätt intressanta frågor.

 

EDIT: låter kanske lite väl extremt att säga "Gud är ond", men försök att se vad jag menar. Det finns mycket ondska i världen, om Gud nu är vad han utger sig för att vara kan han stoppa det direkt, så varför gör han det inte?

Varför låtar han miljarder torteras utan anledning?

det kommer en dag där all ställs till svar(domedagen)

men fishmaster du kan aldrig tro på nåt.

 

''den som gud vilseleder kan ingen vägleda''

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det kommer en dag där all ställs till svar(domedagen)

men fishmaster du kan aldrig tro på nåt.

 

''den som gud vilseleder kan ingen vägleda''

Ställs för svar för vadå? Om Gud lät mig tro på honom eller?

 

usch då.. ondska

 

jag vill ju liksom ha bevis för det jag ska tro på. jag anser det svagsint att blint tro på något man aldrig fått något konkret för.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag måste säga att det inte finns så mkt att tilläga utöver det fishmaster har sagt, men en fråga som alltid dyker upp för mig när man talar om religion, om gud är allsmäktig och god, och lär folk att vara goda, varför måste ni då praka på folk eran tro?

 

Om ni säger att det är för att ni är goda och ska rädda os från domedagen så är min fråga, varfö ger inte gud er ett bevis så att folk kan ha lättare att tro? För om han är god vill han ju att vi ska tro på honom efter som det räddar oss enligt er.

 

sen är en till fråga, om man ska vara en god människa för att komma till himmelen/paradiset eller vad ni kallar det, varför måste man tro. Jag anser mig vara en god männiksa som gärna hjälper mina medmänniskor, folk säger att jag är det tilloch med, men engligt er så får jag ändå inte komma till himmelen/paradiset...

 

Det ger mig bara en logist förklaring att målet är inte att alla ska vara goda utan att alla ska tro...och det betyder ju att de heliga skrifterna är helt fel, vilket betyder att jag itne tror på dom då det har bevisats så många gånger att mycket som står i de heliga skrifterna är påhittat.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gud finns inte imo.

Jag kan erkänna att jag är en ateist.

Jag tror inte på någon gud och tror bara på evolutionen.

Finns massa trams om eva och adam.

Svara på detta då om det är sant.

Hur kommer det sig att man hittar ben av dinosaurier men inte människor?

Hur kommer det sig att man inte hittar någon som alls bevis på att människor

levde då dinosaurierna fanns?

Och om gud är allsmäktig? Borde han inte ta hand om de problem och katastrofer i sin kära lilla planet?

Om denna så kallad Gud finns, varför har jag aldrig sett ett mirakel förr?

Folk säger att dom ramlar och inte dör, är det mirakel? FEL!

Det är bara 100% tur att dom inte ramlade fel.

Om gud ville att vi skulle vara lyckliga, varför gav han människan en dålig sida?

Varför gjorde han döden?

Bevis på att gud finns?

Har sett bilder där folk har typ blå märke med Allah skrivet på eller något annat..

Det är trams! Det är bara någon person av alla 6 miljarder på denna jord som fått ett blåmärke

och tror sig vara guds brevbärare eller nått sånt.

 

Om ni frågar mig, så är allt bullshit.

Jag har sett filmer där folk är i kyrkor och dansar som gamla idioter eller

sprattlar som en stucken gris.

Allt jag tänker på är what.. the.. fuck?

Att kunna sprattla så och tro att man blir tagen av Gud är ju f*n åsneskit imo.

Jag säger inte att Gud, Jesus eller Mohammed är falskt.

Vad jag säger är att inget av detta var/är sanningen.

Ingen vet vad sanningen är, och för att vara ärlig tror jag ingen bryr sig.

Alla vill bara leva och bry sig om vad som händer härnäst.

Samma sak gäller er, lev ert liv och skit i alla andra.

Bryr ni er för mycket så kommer bara dåliga grejer hända dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gud finns inte imo.

Jag kan erkänna att jag är en ateist.

Jag tror inte på någon gud och tror bara på evolutionen.

Finns massa trams om eva och adam.

Svara på detta då om det är sant.

Hur kommer det sig att man hittar ben av dinosaurier men inte människor?

Hur kommer det sig att man inte hittar någon som alls bevis på att människor

levde då dinosaurierna fanns?

Och om gud är allsmäktig? Borde han inte ta hand om de problem och katastrofer i sin kära lilla planet?

Om denna så kallad Gud finns, varför har jag aldrig sett ett mirakel förr?

Folk säger att dom ramlar och inte dör, är det mirakel? FEL!

Det är bara 100% tur att dom inte ramlade fel.

Om gud ville att vi skulle vara lyckliga, varför gav han människan en dålig sida?

Varför gjorde han döden?

Bevis på att gud finns?

Har sett bilder där folk har typ blå märke med Allah skrivet på eller något annat..

Det är trams! Det är bara någon person av alla 6 miljarder på denna jord som fått ett blåmärke

och tror sig vara guds brevbärare eller nått sånt.

 

Om ni frågar mig, så är allt bullshit.

Jag har sett filmer där folk är i kyrkor och dansar som gamla idioter eller

sprattlar som en stucken gris.

Allt jag tänker på är what.. the.. fuck?

Att kunna sprattla så och tro att man blir tagen av Gud är ju f*n åsneskit imo.

Jag säger inte att Gud, Jesus eller Mohammed är falskt.

Vad jag säger är att inget av detta var/är sanningen.

Ingen vet vad sanningen är, och för att vara ärlig tror jag ingen bryr sig.

Alla vill bara leva och bry sig om vad som händer härnäst.

Samma sak gäller er, lev ert liv och skit i alla andra.

Bryr ni er för mycket så kommer bara dåliga grejer hända dig.

Som jag sa, oldschool.<3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...