Hoppa till innehåll

Tror Du På Gud?


ThemasteR32
 Dela

Tror du på gud eller inte  

278 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Kom på en sak nu.

Visste ni en sak? Att djävulen var egentligen bara något att skrämma barnen med

om man inte ber till gud.

Eller i fall i min åsikt var det så.

För om gud inte finns, då har du bara ett alternativ och det är att vara LAN polare med Lucifer.

Det finns ju också någon riktigt religiös person som verkligen tror på Gud.

(dvs ber varje dag, går till söndags-kyrka osv.)

Men visste ni att ni kommer bli besvikna sen när ni tror att gud väntar på er.

För att fuska är en synd och du kommer hamna till h*lvetet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kom på en sak nu.

Visste ni en sak? Att djävulen var egentligen bara något att skrämma barnen med

om man inte ber till gud.

Eller i fall i min åsikt var det så.

För om gud inte finns, då har du bara ett alternativ och det är att vara LAN polare med Lucifer.

Det finns ju också någon riktigt religiös person som verkligen tror på Gud.

(dvs ber varje dag, går till söndags-kyrka osv.)

Men visste ni att ni kommer bli besvikna sen när ni tror att gud väntar på er.

För att fuska är en synd och du kommer hamna till h*lvetet.

Djävulen, liksom h*lvetet, var/är bara en av de saker som de använde för att skrämma folk att följa deras tro.

Utöver att lovorda evig lycka i paradiset d.v.s.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kom på en sak nu.

Visste ni en sak? Att djävulen var egentligen bara något att skrämma barnen med

om man inte ber till gud.

Eller i fall i min åsikt var det så.

För om gud inte finns, då har du bara ett alternativ och det är att vara LAN polare med Lucifer.

Det finns ju också någon riktigt religiös person som verkligen tror på Gud.

(dvs ber varje dag, går till söndags-kyrka osv.)

Men visste ni att ni kommer bli besvikna sen när ni tror att gud väntar på er.

För att fuska är en synd och du kommer hamna till h*lvetet.

Det spelar ju ingen roll. Oberoende på vad man tror så dör man ju och (enligt mig) löses ens medvetande upp till.. ingenting. Då spelar det ju ingen roll vad man trott på, men om man dör med tron att man kommer till ett bättre ställe, ja, då dör man ju ändå lycklig och orädd- Och jag ser ingen anledning till att ta detta från någon.

Så ingen blir besviken efter döden- Då ingen blir någonting efter den. Fast vad vet jag, det kanske finns något större än detta- Men jag är ändå hellre beredd på ingenting än besviken över det som finns. Efterlivet kan likagärna vara ett mörkt rum.

 

Ang. religioner idag så har de manipulerats så mycket genom åren för att styra folket. Bibeln består till största del av saker som har skrivits dit för att kontrollera människan.

 

Från början så kan det ha varit med goda tankar dock. En mäktig kung kan ha sagt

"Nu beter sig folket som idioter, vi måste göra någonting åt det"

Och då var det mer effektivt att gå på folks tro och rädsla.

Kungen skrev "preaching boken" och började med saker som "Du skall icke dräpa" osv, sen spreds denna bok och historian om boken till andra länder och kungadömen, där den manipulerades för egna syften och tankar.

Någonstans på vägen glömdes det bort, och alla dessa preaching böcker som alla hade samma grund, slogs ihop till en enda.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kom på en sak nu.

Visste ni en sak? Att djävulen var egentligen bara något att skrämma barnen med

om man inte ber till gud.

Eller i fall i min åsikt var det så.

För om gud inte finns, då har du bara ett alternativ och det är att vara LAN polare med Lucifer.

Det finns ju också någon riktigt religiös person som verkligen tror på Gud.

(dvs ber varje dag, går till söndags-kyrka osv.)

Men visste ni att ni kommer bli besvikna sen när ni tror att gud väntar på er.

För att fuska är en synd och du kommer hamna till h*lvetet.

Det spelar ju ingen roll. Oberoende på vad man tror så dör man ju och (enligt mig) löses ens medvetande upp till.. ingenting. Då spelar det ju ingen roll vad man trott på, men om man dör med tron att man kommer till ett bättre ställe, ja, då dör man ju ändå lycklig och orädd- Och jag ser ingen anledning till att ta detta från någon.

Så ingen blir besviken efter döden- Då ingen blir någonting efter den. Fast vad vet jag, det kanske finns något större än detta- Men jag är ändå hellre beredd på ingenting än besviken över det som finns. Efterlivet kan likagärna vara ett mörkt rum.

 

Ang. religioner idag så har de manipulerats så mycket genom åren för att styra folket. Bibeln består till största del av saker som har skrivits dit för att kontrollera människan.

 

Från början så kan det ha varit med goda tankar dock. En mäktig kung kan ha sagt

"Nu beter sig folket som idioter, vi måste göra någonting åt det"

Och då var det mer effektivt att gå på folks tro och rädsla.

Kungen skrev "preaching boken" och började med saker som "Du skall icke dräpa" osv, sen spreds denna bok och historian om boken till andra länder och kungadömen, där den manipulerades för egna syften och tankar.

Någonstans på vägen glömdes det bort, och alla dessa preaching böcker som alla hade samma grund, slogs ihop till en enda.

 

Alltså. det är inget fel med att religioner ger folk en känsla av trygghet.

 

Problemet är vad religion genom tiderna lett till. De är nästan aldrig den enda faktorn, men islam är faktiskt en "liten" faktor i många konflikter i mellanöstern. Islam används "fel" för att sporra rebeller, med lovord om att Allah vakar över en, blaha-blaha. Det kanske inte är bokstavligt sant om man studerar islams budskap, men de tror att de blir Allahs soldater. Och vad leder det till? Attentat och konflikter.

 

Mycket lidande genom historien har varit en produkt av kyrkans inflytande; förföljelser, utfrysningar och avrättningar.

 

Jag tänker inte acceptera religion för att de ger vissa som har det svårt en trygghet, när många miljoner har lidit eller dött genom historien tack vare allt som religion fört med sig, som fördomar, hat, förföljelser samt korståg.

 

Idag är vi såklart "bättre", och ett korståg eller liknande är helt otänkbart, men vad har vi istället? Hat mellan kristna och muslimer förekommer, och för vadå? Vems låtsasvän som är starkast?

Folk som tvingar på folk deras egna tro (Jehovas Vittnen, Evangelier)

Folk som blint blundar mot allt rationellt (Kreationister)

Folk som tror att världen går under snart (flera grupper, ca 100~miljoner amerikaner som tror att Armageddon är nära.)

 

Och som du nämner, Bibeln innehåller mycket som kan användas för att styra folk, vilket är precis vad som förekommit ända sen religionen uppkom. Anar ni vilken makt man fick om folk i omgivningen trodde på allt denne sa?

 

Det var så Korstågen mot Jerusalem startade.

Det är så rebeller sporras till attentat.

 

Religion är farligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså. det är inget fel med att religioner ger folk en känsla av trygghet.

 

Problemet är vad religion genom tiderna lett till. De är nästan aldrig den enda faktorn, men islam är faktiskt en "liten" faktor i många konflikter i mellanöstern. Islam används "fel" för att sporra rebeller, med lovord om att Allah vakar över en, blaha-blaha. Det kanske inte är bokstavligt sant om man studerar islams budskap, men de tror att de blir Allahs soldater. Och vad leder det till? Attentat och konflikter.

 

Mycket lidande genom historien har varit en produkt av kyrkans inflytande; förföljelser, utfrysningar och avrättningar.

 

Jag tänker inte acceptera religion för att de ger vissa som har det svårt en trygghet, när många miljoner har lidit eller dött genom historien tack vare allt som religion fört med sig, som fördomar, hat, förföljelser samt korståg.

 

Idag är vi såklart "bättre", och ett korståg eller liknande är helt otänkbart, men vad har vi istället? Hat mellan kristna och muslimer förekommer, och för vadå? Vems låtsasvän som är starkast?

Folk som tvingar på folk deras egna tro (Jehovas Vittnen, Evangelier)

Folk som blint blundar mot allt rationellt (Kreationister)

Folk som tror att världen går under snart (flera grupper, ca 100~miljoner amerikaner som tror att Armageddon är nära.)

 

Och som du nämner, Bibeln innehåller mycket som kan användas för att styra folk, vilket är precis vad som förekommit ända sen religionen uppkom. Anar ni vilken makt man fick om folk i omgivningen trodde på allt denne sa?

 

Det var så Korstågen mot Jerusalem startade.

Det är så rebeller sporras till attentat.

 

Religion är farligt.

Bästa svaret i hela denna tråd.

 

Gud är påhittat.

Djävulen är påhittat.

Himlen är påhittat.

h*lvetet är påhittat.

 

Hur några papper av Jesus vara läsbara efter 2000 år?

Hur kan dom INTE ha förstörs?

 

Det ända jag tror på att det är verkligt är buddhismen och hinduismen då

i buddhismen så är det en knubbig lite man som man tror på och inte nån

"gud" eller "gud's son" som ska kunna läka sår genom att bara kolla på dem.

I hinduismen så dyrkar man djur och i detta fall Ganesha som är en människoliknade elefant eller tvärtom.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur några papper av Jesus vara läsbara efter 2000 år?

Hur kan dom INTE ha förstörs?

 

Om dumhet hade en gräns skulle jag anmält dig.

Något som skulle kunna förklara för honom? rofl

 

Det är en rätt så legitim fråga.

 

Egentligen så tror jag inte att det finns några dokument som beskriver Jesus, historiker säger likadant.

 

Jesusmyten, är hypotesen att berättelserna om Jesus från Nasaret i Matteus-, Markus-, Lukas- och Johannesevangeliet i Nya Testamentet, inte var baserade på en historisk person som verkligen existerat, utan på en fiktiv sammansatt karaktär baserad på antika mytologier, tidigare historiska personer samt gamla testamentets profetior om Messias. Jesusmyten tar alltså inte ställning till huruvida Jesus har existerat som en person i historien utan fokuserar på frågan om de berättelser som finns om Jesus är historiska eller inte.

 

______

Avsaknad av säkra historiska belägg från samtida historiker

 

Ett av de första tydliga oberoende icke-judiska omnämnandena av Jesus som en person som levt relativt nyligen i historisk tid gjordes av den romerske historikern Tacitus omkring år 115. Den judiske historikern Josefus skrev på 90-talet ett verk som innehåller två omnämnanden av Jesus, men dessa kan vara förfalskningar (se Testimonium Flavianum).

 

Att historiker skulle nämna Jesus innan den kristna kyrkan hunnit växa till sig något vore inte att förvänta, såvida inte Jesus gjort starkt intryck på samtiden. Att Filon (född 25 f.Kr.) som speciellt intresserade sig för religiösa händelser inte minst i Palestina inte nämner Jesus eller den kristna rörelsen ger enligt anhängarna starkt stöd för mytteorin, liksom att Justus av Tiberias som verkat i ungefär samma geografiska område och vid ungefär samma tid inte heller nämner Jesus.[9][10][11] Båda verkade emellertid under den kristna rörelsens allra första tid och hade delvis andra intresseområden (Justus var politiskt engagerad i motståndet mot romarna medan Filon var specialintresserad av det religiösa livet i Palestina på Jesu tid och borde därför ha haft anledning att intressera sig för den tidiga kristendomen).[källa behövs] Enligt kritiker av jesusmyten är det ganska naturligt att en sådan avvikande och på den tiden liten rörelse inte omnämns hos dessa båda författare.[källa behövs] Att Josefus referenser av Jesus inte till sin helhet är autentiska är allmänt vedertaget. Att de i sin helhet skulle vara förfalskningar råder det dock inte någon konsensus om.[12]

http://sv.wikipedia.org/wiki/Jesusmyten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur några papper av Jesus vara läsbara efter 2000 år?

Hur kan dom INTE ha förstörs?

Om dumhet hade en gräns skulle jag anmält dig.

Något som skulle kunna förklara för honom? rofl

 

Jadu, istället för att anmäla mig så borde du ta och anmäla dig själv.

 

Lyssna nu MovieMe.

För 2000 år sen så tror jag inte man kunde skriva.

Ellerifall inte kunna översätta det 2000 år senare.

Och hur ska Jesus, en fattig man ens kunna skriva?

Och på vadå? Ett fint papper med en bläckpenna? Please.

 

Och dom 10 budorden? (var det 10?)

hur kan man ha orkat skriva ner 10 ord på 2 stenplattor

med en annan sten eller något?

Och speciellt på en dag?

Tar f*n 1 timma för mig att skriva en bokstav ordentligt i träslöjden

med dom rätta verktygen.. och på trä!?

 

Imo så är alltid skitsnack och bara nånting som folk ska tro på.

Eller rättare sagt, kunna kontrollera folket.

 

Så jag tror inte du läser innan du skriver, för det du skrev går över dumhets gränsen.

Och det finns inte ens en.

 

Låt mig fråga dig en sak.

Skulle du kunna tro på att en man som förmodligen inte ens gått till skolan kan skriva en hel bok

på flera hundra sidor?

Tror du verkligen att den "bok" skulle kunna klara sig och vara läsbar när någon ljushuvud hittade den?

Tror du, seriöst nu, verkligen att man kan vara Guds barn?

Vi alla sägs vara Guds barn, men dödar verkligen gud sina egna barn?

Låter han dom svälta ihjäl?

Är det han som ger folket själva hatet som får folk att kunna döda någon annan?

Sista frågan, tror du verkligen om nån ängel kallad Gabriel skulle gå ner till en random

kvinna, ta henne bakifrån och säga "Japp, nu är du gravid med Guds son, Gz!"?

Redigerat av garkan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur några papper av Jesus vara läsbara efter 2000 år?

Hur kan dom INTE ha förstörs?

 

Om dumhet hade en gräns skulle jag anmält dig.

Något som skulle kunna förklara för honom? rofl

 

Jadu, istället för att anmäla mig så borde du ta och anmäla dig själv.

 

Lyssna nu MovieMe.

För 2000 år sen så tror jag inte man kunde skriva.

Ellerifall inte kunna översätta det 2000 år senare.

Och hur ska Jesus, en fattig man ens kunna skriva?

Och på vadå? Ett fint papper med en bläckpenna? Please.

 

Och dom 10 budorden? (var det 10?)

hur kan man ha orkat skriva ner 10 ord på 2 stenplattor

med en annan sten eller något?

Och speciellt på en dag?

Tar f*n 1 timma för mig att skriva en bokstav ordentligt i träslöjden

med dom rätta verktygen.. och på trä!?

 

Imo så är alltid skitsnack och bara nånting som folk ska tro på.

Eller rättare sagt, kunna kontrollera folket.

 

Så jag tror inte du läser innan du skriver, för det du skrev går över dumhets gränsen.

Och det finns inte ens en.

 

Så du tror på historien om de 10 budorden huggna i sten?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, tidigaste skriften man hittat är från år 3000 f.Kr, så det fanns självklart folk som kunde skriva ;)

Självklart var det en enorm majoritet som inte kunde.

 

Angående de 10 budorden, så var det väl att enligt myten (MYTEN!) att Mose fick 2 stentavlor av Gud, så då slapp han väl spendera X dagar på att ingravera texten

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...