Hoppa till innehåll

Afrika


GangsterTwist
 Dela

Rekommendera inlägg

släpps bara i kina/japan...

 

Kina/Japan? De kan ju inte direkt förvänta sig en stor säljningssiffra om de släpper det i ett fattigt land som Kina där inte ens alla invånare har elektricitet i sina hem!

 

1. Kina är ta mig f*n inte fattigt.

2. Inte alla i Sverige har elektricitet i sina hem heller. -_-

 

Tillåt mig att skratta, Hur kan du dömma ett av världens största länder efter bara Hong Kong och Peking? Visst DÄR bor folk bra men ute på det så att säga "landet" är det inte samma sak. Dessutom så tror du att ett rikt land skulle någosin ha barnarbete legalt? Nej, läs på Sammhällskunskapen lite mer. Jag har sett ett antal av dokumentärer om Kinas fattigdom, däremot så måste jag medge att i alla de dokumentärerna så har de nämnt att det går bra för Kina nu mer, och om det är bra eller dåligt kan ju disskuteras någon annanstans.

 

Visst, men nu snackar du om sommarstugor och hus från långt tillbaka i tiden då elektricitet inte fanns, och där bor aldrig folk permanent eller över huvudtaget. Visst finns det uteliggare i Sverige så som i vilket annat land som hellst, men vi har procentuellt mycket färre uteliggare än USA. Och USA är ett rikt land även om det håller på att gå i konkurs tack vare Bush dåliga ledning, fast det kommer att bli ändring på det inom en snar framtid. Jag vet inte hur Samerna bor men de är ju ett gäng insnöade personer som kanske bor lite hur som hellst, fast dom har ju sitt eget språk så personligen anser jag inte att de är svenska medborgare helt och hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

släpps bara i kina/japan...

 

Kina/Japan? De kan ju inte direkt förvänta sig en stor säljningssiffra om de släpper det i ett fattigt land som Kina där inte ens alla invånare har elektricitet i sina hem!

 

1. Kina är ta mig f*n inte fattigt.

2. Inte alla i Sverige har elektricitet i sina hem heller. -_-

 

Tror nog att minst 99% av Sveriges befolkning har kylskåp.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

släpps bara i kina/japan...

 

Kina/Japan? De kan ju inte direkt förvänta sig en stor säljningssiffra om de släpper det i ett fattigt land som Kina där inte ens alla invånare har elektricitet i sina hem!

1. Kina är ta mig f*n inte fattigt.

2. Inte alla i Sverige har elektricitet i sina hem heller. -_-

 

Tillåt mig att skratta, Hur kan du dömma ett av världens största länder efter bara Hong Kong och Peking? Visst DÄR bor folk bra men ute på det så att säga "landet" är det inte samma sak. Dessutom så tror du att ett rikt land skulle någosin ha barnarbete legalt? Nej, läs på Sammhällskunskapen lite mer. Jag har sett ett antal av dokumentärer om Kinas fattigdom, däremot så måste jag medge att i alla de dokumentärerna så har de nämnt att det går bra för Kina nu mer, och om det är bra eller dåligt kan ju disskuteras någon annanstans.

 

Visst, men nu snackar du om sommarstugor och hus från långt tillbaka i tiden då elektricitet inte fanns, och där bor aldrig folk permanent eller över huvudtaget. Visst finns det uteliggare i Sverige så som i vilket annat land som hellst, men vi har procentuellt mycket färre uteliggare än USA. Och USA är ett rikt land även om det håller på att gå i konkurs tack vare Bush dåliga ledning, fast det kommer att bli ändring på det inom en snar framtid. Jag vet inte hur Samerna bor men de är ju ett gäng insnöade personer som kanske bor lite hur som hellst, fast dom har ju sitt eget språk så personligen anser jag inte att de är svenska medborgare helt och hållet.

 

jag vill vara med i skrattleken och säga att Kina har världens tredje starkaste ekonomi efter USA och Japan!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

släpps bara i kina/japan...

 

Kina/Japan? De kan ju inte direkt förvänta sig en stor säljningssiffra om de släpper det i ett fattigt land som Kina där inte ens alla invånare har elektricitet i sina hem!

 

1. Kina är ta mig f*n inte fattigt.

2. Inte alla i Sverige har elektricitet i sina hem heller. -_-

 

Om du tänker så många i Kina som arbetar på risfält så lär du ju förstå att en stor del av Kina inte har råd med el.

Man tjänar inte mycket på det och om du sett det nån gång så är ju Kina runt omkring inte särskilt "rikt".

Och dessutom är Kina en diktatur och det är därför folk inte vill ha OS i Kina, förklarar ju rätt mycket hur liten skillnad folken folket kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 4 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...