Hoppa till innehåll

Zelda-ocarina Of Time


HERMOSA
 Dela

Rekommendera inlägg

Någon som kan svara på hur ja ska göra för att klara den tredje Bossen i början av spelet?

Hur gör jag för att få tag i hook-shot?

Hur gör jag för att få tag i spaden?

Någon som kan hjälpa mig, har spelat i evigheter nu o kommer ingenstans?!

Tacksam för alla svar.

MVH HERMOSA

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte riktigt vad du menar med spade..

 

Men Hookshot du ska tävle med "Dampe"'s stjäl för att få denna..

Gå till gravgården som är lite längre bort i Kakariko Village.

När du är vid gravgården gå till Dampe's grav, den som är till vänster med växter vid.

Och gå bakom den och dra iväg den. När du gjort detta går du framför den och hoppar ner.

När du är där nere så prata med Dampe. Sen ska ni tävla om Hookshot. Du ska försöka springa efter honom, men du måste

vara snabb för han gör så portarna stängs, följ efter eldarna han släpper. Men gå inte in i dom för då skadas du. När du har avklarat loppet så öppnar du kistan och så får du Hookshot. Gå sedan fram till det blåa blocket och så spelar du Song Of Time, nu kommer du till väderkvarnen i Kakariko, där du nu kan få hjärtbiten på andra sidan rummet.

 

Jag skulle säkert kunna veta vad du menade med spade men jag kommer inte ritkigt ihåg.. Ganska länge sen jag spelade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den tredje bossen, Barinade, dödar du så här:

Skjut boomerangen på de tre sakerna som håller fast den i taket. när du gjort så ska du skjuta den på kroppen med boomerangen sen slå med svärdet. upprepa. resten är lätt det är bara att göra det som verkar logiskt :D typ samma fast den är snabbare o så :lol:

 

Vad jag vet finns det ingen spade. men jag kan ha fel :)

Redigerat av ZeldaNaruto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Den tredje bossen, Barinade, dödar du så här:

Skjut boomerangen på de tre sakerna som håller fast den i taket. när du gjort så ska du skjuta den på kroppen med boomerangen sen slå med svärdet. upprepa. resten är lätt det är bara att göra det som verkar logiskt :D typ samma fast den är snabbare o så :lol:

 

Vad jag vet finns det ingen spade. men jag kan ha fel :)

 

Den enda spaden som finns är den Dampe har och det kostar om jag kommer ihåg rätt typ 5 rupees för att Dampe skulle gräva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...