Hoppa till innehåll

Fra-lagen


steemox

Rekommendera inlägg

Dom får väll kolla vad jag gör.

 

Vill dom kolla på vilka sidor jag är ute på, gör det da.

Vill dom sitta och kolla på mina msn chatter, så får dom göra det.

 

Jag gör inte precis något olagligt på internet, ja om man nu inte räknar med alla email jag skickar till en om mina attack planer "-_-.

 

wAcko@

Vad ska FRA göra åt det? Dom finns inte till för att kolla på sådant.

 

Sen blev jag och tänka på, tänk på Cs:s alla klaner har ju en egen hemsida där vissa kanske skriver sina planer om hur dom ska spela i en klan match.

Om en skriver så här;

Jo vi är ju 12st som ska vara terrorister, vi sätter bomben på plats a, nästa gång på b.

Ni som säger att dom söker på nyckelord som bomb bla bla bla.

Undra vad som skulle hända då? Jag tror inte dom använder nyckelord.

Dom avlyssnar misstänkta personer, förut så behövde dom domstols beslut tror jag, men nu behöver dom inte det.

Så om dom vill avlyssna ett företag eller några personer så gör dom det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Tror du verkligen att de kör med bomb och terrorister? Skulle gissa på att inga terrorister kommunicerar utan någon slags kryptering, vore idioti ifall de inte gjorde det.

 

Klart som f*n att FRA kan titta på vilka som fildelar bara de vill, mycket möjligt att de gör det emellan åt bara för att de kan. Sedan har ju FRA redan missbrukat sina rättigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror du verkligen att de kör med bomb och terrorister? Skulle gissa på att inga terrorister kommunicerar utan någon slags kryptering, vore idioti ifall de inte gjorde det.

 

Klart som f*n att FRA kan titta på vilka som fildelar bara de vill, mycket möjligt att de gör det emellan åt bara för att de kan. Sedan har ju FRA redan missbrukat sina rättigheter.

Ja dom får kolla, men dom kan inte göra något åt det antar jag, dom har väll ingen rättighet inom det? Eller?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror du verkligen att de kör med bomb och terrorister? Skulle gissa på att inga terrorister kommunicerar utan någon slags kryptering, vore idioti ifall de inte gjorde det.

 

Klart som f*n att FRA kan titta på vilka som fildelar bara de vill, mycket möjligt att de gör det emellan åt bara för att de kan. Sedan har ju FRA redan missbrukat sina rättigheter.

Ja dom får kolla, men dom kan inte göra något åt det antar jag, dom har väll ingen rättighet inom det? Eller?

 

Eftersom att det är olagligt att fildela kan de ju såklart göra något åt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror du verkligen att de kör med bomb och terrorister? Skulle gissa på att inga terrorister kommunicerar utan någon slags kryptering, vore idioti ifall de inte gjorde det.

 

Klart som f*n att FRA kan titta på vilka som fildelar bara de vill, mycket möjligt att de gör det emellan åt bara för att de kan. Sedan har ju FRA redan missbrukat sina rättigheter.

Ja dom får kolla, men dom kan inte göra något åt det antar jag, dom har väll ingen rättighet inom det? Eller?

 

Om de hittar någon/ra som planerar på att bomba Reinfeldt's bil så får de göra något åt det på något sätt, då borde de kunna göra det mot pirater också då båda sakerna är olagliga.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men alltså jag fattar inte denna lag riktigt. Får dom bara kolla allt jag gör?. Men då måste det f*n vara olagligt, vilket det tydligen inte är nu :S Kan jag inte anmäla dom om dom kollar mig osv?

Förut så kunde dom avlyssna misstänkta personer & företag, men dom behövde tillåtelse före dom gjorde det.

Men med FRA lagen så behöver dom inte be om tillåtelse. Så om dom vill avlyssna dig..Nu om du vore en misstänkt så behöver dom inte be om tillåtelse av domstol.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men alltså jag fattar inte denna lag riktigt. Får dom bara kolla allt jag gör?. Men då måste det f*n vara olagligt, vilket det tydligen inte är nu :S Kan jag inte anmäla dom om dom kollar mig osv?

Hela iden´med Fra-lagen är att de ska kunna avlyssna dig utan tillstnd utan att det är olagligt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...