Hoppa till innehåll

Sw.rpg


Arices
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Mindtwistah

jag tror inte det är riktigt den inriktningen vi ska ha, det blir nog mer öppet, att man kan sätta upp sina egna mål och själv välja sida. och om du inte noterade det, så ska det vara ett forumrollspel.

Jaha, oj då xD

 

Trodde det skulle vara ett text-baserat onlinespel :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Några svar.

 

Faktioner spm har kommit upp är

 

The Lost Empire: Är delar av det forna emperiet som harlyckas samlats och försöker nu få kontrol igen. Dom leds av några Av forna emperiets Offiserare.

 

The Republick: Republicken är på väg uppot. Ledd Av Leia Organa. Republicken försöker att få fred och demokrati.

Med hjälp av Jedi-ordern.

 

Sith: Sith har rest sig från skuggorna. Och dom vill ha makten. Dom jobbar ihop med Emperiet och försöker hela tiden manupalera dom för sina egna syften. Men för tillfället så försöker dom ta över galaxen tillsamans med Emperiet.

 

Jedi: Jedi Order håller på att bli åter uppbyggd. Luke Skywalker är den som byggt upp det och han och hans tidiga studenter håller nu på att lär upp nya Padawans. Jedi är åter igen Republickens väktare. Och Många Jedi har tack varit sin ledar förmåga lett en del armer som generaler.

 

Väldit kort fakta om dom men mer kommer

 

Palpatin va jag vet har ingen familj men det finns altid någon mer Sith i skuggan, som väntar på sitt tillfälla att ta över.

Och eftersom den här historigen är ändrad på grund av att vi kommer ha en tidslinja som fortsätter, och alla spelare har en chans att påvärka framtiden planeter kan hamana i kaos eller byta sida.

 

Så saker som tex Palpatines Cloner kommer tas bort. Den gäveln är död yeha.

 

Jo angånde Planeter. Detta är ett Forums baserat Rollspel. Så alla planeter kommer ha sin egen Categori.

I planeter finns

*Affärer

*Catinas

*Jedi/Sith Tempel

*Soldat Utbilding

Alt finns natrulit vis inte på alla planeter, men alla planeter är olika med olika varor natru tillgångar och priser.

 

Yrken/Klasser Vi tänker och Tänker på vad som kommer finnas. Men en sak är säker ingen börgar som fullärd Tex Jedi Börgar Som Padewans, Soldater går på Millitär utbilding.

Här är några vi tänkt ha med.. kom gärna med förslag på fler

 

Jedi/Sith

Soldat

Smuglare

Pris Jägare

Offiserare

Pilot

Underhålare

Ingengör

etc etc. men skriv gärna saker som ni vill ha med.

 

Angånde att göra egna "Klaner" får diskuteras.. Det var en bra ide och tåls att tänkas på.. Ska ta upp det med Våran Crew Grupp.

 

 

Alt kommer att gå att köpa Alla får välja på vilken Planet dom startar på. Och dom får välja men några uttvalda som passar till Deras RAS/KLASS/FAKTION Tex Jedi tempel finns på få planeter och en Sith kan inte börga på en jedi planet

 

Men Slodater få bo på träning anlägningen (typ som lumpen) Jedi får en "lägenhet" vid eller i Jedi templet osv

 

Men sen kan man köpa alt möjlit som tex

*Hem

*Skepp och andra fordom

*Vapen (Man får vissa vid vissa yrken, Tex Jedi gör ett Svärd och soldater får nåt slags givär)

*Armor

*Etc

Jag tror men inte man kommer ha råd med skepp nä man börgar, men får köra med "Almäna transportmedel" som är dyrare än att köra eget skepp men som får duga medans man är ny.

 

 

 

Jag vet att det inte var det lättaste att förstå texten men hoppas ni fattar :)

 

Om jag inte svara på nåt eller om ni har frågor så ställ gärna dom här eller via PM.

 

Om ni vill vara med på planeringar "Möten". Skicka då ett PM med eran MSN till mig så kan ni få vara med på nästa "Möte"

 

Arices Out

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

roller och så vidare är totalt irrelevanta att disskutera i nuläget. för de tär mycket att göra innan det börjar närma sig färdigt ens en gång. och alla modds kommer antagligen ha fullt upp ändå, vill inte avslöja förmycket men låt oss säga såhär. vill man ha ett liv utanför forumet som modd så kommer man antagligen inte ha sin egen char. men jag vet inte hur mycket som kommer bli som jag säger, det är som sagt mycket kvar, och vi behöver fler som vill jobba över msn på det!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

roller och så vidare är totalt irrelevanta att disskutera i nuläget. för de tär mycket att göra innan det börjar närma sig färdigt ens en gång. och alla modds kommer antagligen ha fullt upp ändå, vill inte avslöja förmycket men låt oss säga såhär. vill man ha ett liv utanför forumet som modd så kommer man antagligen inte ha sin egen char. men jag vet inte hur mycket som kommer bli som jag säger, det är som sagt mycket kvar, och vi behöver fler som vill jobba över msn på det!

Nja, de flesta mods har ju egna chars på andra rollspelsforum. ( Om de har liv utanför forumet vet jag dock inte. )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ang Liv utanför Rp´t. Tex Alla mods/crew på 9tails Rp KS har ett eget liv.. och på tanke på många där inte hra ett eget liv.. och mods måste godkänna mycket där så kan det bli öite dött ibland om modesen har det körit.. Så därför tar vi gärna imot mods sen utan liv. ;)

 

Jo Alla som vill ta del är välkommna. Viss försening i planer kan komma pga En 4 veckors simester som börgar nästa lördag, så jag blir inaktiv, ska försöka komma in lite från internet cafen. Så jag ska ta en diskution med Dave37 som är Vice Ledare/Sekreterare (karnse snart övertagare who knows :-o ) Så dek kan hända att han tar över när jag är borta och fixar och donar.

 

En Beta Verson av Rp´t kan komma för att se hur alt funkar men det återkommer vi med. Men alla som vill vara delaktiga, ni kan skicka ett PM till mig eller Dave, eller skrivs här.

 

Vill ni vara med på Nästa "Möte" pma er msn till mig eller Dave så lägger vi dig i chatten. Glöm inte att skriva vad ni kan och vill göra så vi vet lite om er :)

 

Om jag glömt nåt viktit så får Dave kasta sten på mig..fast för sig stenar är stenhårda.. Han får kasta en kotte på mig om jag glömt nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sorry ifall man är lite sen..

 

Anyway, jag har RP;at i snart 2 år. Jag kan nog hjälpa till med system o.s.v. Dock är jag inte expert på star wars men jag har sett filmerna säkert 3-4 gånger styck och sen har jag lirat Star Wars Galaxies en hel del också. Så, skulle ni möjligen vara intresserad av att prata med mig om vad jag kan göra eller något annat så kontakta mig [email protected].

 

Btw, vem ska vara den som skriver allting på hemsidan? Eftersom jag antar att det ska vara på engelska får det väl ändå vara någon som har MVG i engelska..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det gör inget att du kom senare. Men alt är pausat just nu för Dave och jag hålle i det här och han ska vara borta en vecka och jag ska vara borta lite mer en 4 veckor och sticker om nån timme. Så ni får hade. Ses

 

Engelska: Jag skulle kunan skriva en del fast jag har G-betyg. Men vi får se. Just nu har Dave skrkivit det mesta fast det är på svenska.

 

Innan nån frågar I going to the US :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja, arbetet tar en paus just nu, men alla som vill vara med får gärna fundera på ideer. än så länge håller vi det vi har gjort "hemligt" tills det är klart, för det mest som behövs göra kan nog egentligen bara göras av de som är insatta odentligt i star wars. (annars kan man ju bara läsa på wookieepedia) men vi stänger så klart inte ute er på något sätt. jag är hemma idag och imorgon och sen försvinner jag yttligare en vecka eller lite mer till. och det där med den engelska översättningen, alla kan ju hjälpa till, det är ju bara bra, för även någon med MVG i engelska kan ju missa något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Så livar upp tråden igen... nej jag är inte hemma.. 2 veckor kvar men vi har laptop nu så jag kan titta in.. men kommer inte arbeta.. jag är 9 timmar efter er just nu så. Men ni får fortfarande komma med ider etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...