Garone Skrivet 30 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2008 Som sagt så har jag börjat på mitt egna rollspelsprojekt. Det var inte för att jag ville tävla eller något sånt, utan för att jag har hållt på med rollspelscommunities förut och helt enkelt saknar den tiden :P Jag har lovat Firecracker en plats som co-admin och han har hjälpt till lite med förbereddelserna. Ni som vill vara delaktiga i projektet får gärna skriva här också :) Jag skulle gärna vara delaktig, vet dock inte vad jag skulle kunna hjälpa till med. I vilket fall som helst reggar jag mig gärna när ni är klara med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Torayami Skrivet 30 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2008 Säger som Garone. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 30 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2008 (redigerat) Som sagt så har jag börjat på mitt egna rollspelsprojekt. Det var inte för att jag ville tävla eller något sånt, utan för att jag har hållt på med rollspelscommunities förut och helt enkelt saknar den tiden :P Jag har lovat Firecracker en plats som co-admin och han har hjälpt till lite med förbereddelserna. Ni som vill vara delaktiga i projektet får gärna skriva här också :) Jag skulle gärna vara delaktig, vet dock inte vad jag skulle kunna hjälpa till med. I vilket fall som helst reggar jag mig gärna när ni är klara med det. Nja, att slippa göra storyn är ju något som skulle låta mig fokusera på det tekniska, så det är gärna något folk får hjälpa till med. Även om det bara är små förslag på storyn så blir det enklare för mig att sätta ihop det sen. Det kommer även behövas moderatorer såklart. Redigerat 30 Juni 2008 av MovieMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 30 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2008 Jag ar intresserad som mod, har rpgat en hel del och har probs med att hitta vettiga rollspel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 1 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2008 (redigerat) Jag började arbeta på en story nu på kvällen (Nja, det var iaf kväll när jag började). Nu råkar det vara så att jag har en enorm otur (sant). Såhär är det; Jag har under en tid försökt skriva en fantasyberättelse och alltid har jag kommit någon sida eller kanske bara några meningar innan det säger stop. Och så började jag nu med tänken att skriva en kort story för rollspelet, men nu har jag skrivit 5 A4 sidor... Jag ska sluta skriva nu och göra såhär istället: Vi baserar rollspelet på 'boken' jag skriver, så kan jag basera resten av boken på rollspelet (Mitten iaf, ett rollspel har ju inget slut precis). En positiv grej är ju att de flesta moddar och högre kommer erbjudas en nyckelkaraktär, alltså någon som spelar en speciell roll i berättelsen. Jag har skrivit en roll som ledare (drottning) över Alverna speciellt till Draghon ;) Så det är att ta emot eller tacka nej. Något ni som blir erbjudna nyckelroller få tänka på dock är att namnet inte kommer vara lika valfritt. Givetvist kan det diskuteras, men en del 'regler' finns. Varje 'folkhärskare' har "Em" framför sitt namn till exempel. Aja :) Nu ska jag gå och lägga mig xD Här är ett mycket litet stycke ur inledningen for ya'll. Ett knäppande ljud ekar tydligt i salen. På sin tron sitter Em'Hanah och följer med ögonen ljudet som rör sig mellan stolarna. Raden av bord och stolar tar slut och den lilla råttan springer oskyddad över golvet, mot den tunna springan mellan två lösa stenar i väggen. Plötsligt upphör ljudet av de små klorna på marmorgolvet och i ett sista pip självantänder råttan och lämnar en liten hög av aska på den blanka golvet. Vinden för askan ut genom fönstret och Em'Hanah sluter sina ögon i belåtenhet. Redigerat 1 Juli 2008 av MovieMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 1 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2008 Hmm, hade du tänkt använda det där som inledning eller?(bara undrade). Det ser rätt bra ut, kanske kan man bara göra lite småändringar. T.ex ser det lite konstigt ut med "den tunna gläntan". Oftast förknippar man nog "glänta" med en skogsglänta eller liknande. Kanske kan du byta ut det mot något annat ord?(det var bara vad jag tycker, ni andra kanske tycker helt annars ;)) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 1 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2008 (redigerat) Hmm, hade du tänkt använda det där som inledning eller?(bara undrade). Det ser rätt bra ut, kanske kan man bara göra lite småändringar. T.ex ser det lite konstigt ut med "den tunna gläntan". Oftast förknippar man nog "glänta" med en skogsglänta eller liknande. Kanske kan du byta ut det mot något annat ord?(det var bara vad jag tycker, ni andra kanske tycker helt annars ;)) Haha, nej, det där var bara de första raderna från berättelsen, ingenting jag tänkt använda i sidan. Och glänta menas då 'glest utrymme' eller 'small empty space'. Skogsglänta är ju då oftast ett område i skogen som är just lite mindre beväxt och mer öppet. Men du, jag skrev detta under natten, och när jag är trött så tänker jag inte helt klart xD Jag tror nog att ordet jag sökte var springa, så det ska jag ändra. Redigerat 1 Juli 2008 av MovieMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 1 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2008 Hmm, hade du tänkt använda det där som inledning eller?(bara undrade). Det ser rätt bra ut, kanske kan man bara göra lite småändringar. T.ex ser det lite konstigt ut med "den tunna gläntan". Oftast förknippar man nog "glänta" med en skogsglänta eller liknande. Kanske kan du byta ut det mot något annat ord?(det var bara vad jag tycker, ni andra kanske tycker helt annars ;)) Haha, nej, det där var bara de första raderna från berättelsen, ingenting jag tänkt använda i sidan. Och glänta menas då 'glest utrymme' eller 'small empty space'. Skogsglänta är ju då oftast ett område i skogen som är just lite mindre beväxt och mer öppet. Men du, jag skrev detta under natten, och när jag är trött så tänker jag inte helt klart xD Jag tror nog att ordet jag sökte var springa, så det ska jag ändra. Jo, springa skulle passa bättre ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 2 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2008 (redigerat) Vi har nu öppen registrering för beta-testing och för att få igång rollspelet lite. Registrerar ni er så var beredd på buggar och underliga syner (Som alla naturligtvist ska rapporteras till Bug-forumet). http://www.ezyron.se.nu/ Mycket är ännu ofärdigt, så räkna med det. Redigerat 2 Juli 2008 av MovieMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 2 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2008 Vi har nu öppen registrering för beta-testing och för att få igång rollspelet lite. Registrerar ni er så var beredd på buggar och underliga syner (Som alla naturligtvist ska rapporteras till Bug-forumet). http://www.ezyron.se.nu/ Mycket är ännu ofärdigt, så räkna med det. Jag älskar designen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 2 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2008 Vi har nu öppen registrering för beta-testing och för att få igång rollspelet lite. Registrerar ni er så var beredd på buggar och underliga syner (Som alla naturligtvist ska rapporteras till Bug-forumet). http://www.ezyron.se.nu/ Mycket är ännu ofärdigt, så räkna med det. Jag älskar designen. Tackar :) Körde på den klassiska designen som många äldre rollspelssidor hade. Nu har rollspelet dragit igång och några av de tidigaste buggarna har åtgärdats. För tillfället har alla tillgång till basicvapen, detta kommer dock ändras. Kom ihåg att ni kan länka till avatars nu också- För bästa kvalite ska den ha upplösningen 100x100. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ADRIAN_93 Skrivet 2 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2008 har reggat mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.