Hoppa till innehåll

Fuska.nu Hackat!


Vizzo97
 Dela

Rekommendera inlägg

Hyfsat lätt att cracka md5 hasher. Finns sidor där man kan ladda upp en text fil eller liknande med md5 hasher och den knäcker runt 100 på mindre än en minut. Hacka fuska.nu lär ju inte varit något vidare svårt med alla säkerhets hål. Skulle nog behövas lite erfarenhet, men ändå inte det svåraste.

 

Och alla ni som tror att fuska.se's säkerhet är så hög. Det är den inte såvida admin inte ökat den på något sätt. Det finns massa olika exploits och spammers till IPB. Minns inte vad fuska.nu använder sig av för forum board. Antar att det är PhpBB och därför är jag inte förvånad över att det hackades.

 

Kommer ju nya exploits till PhpBB i princip varje vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Men om lösenorden är kryterade med md5, så tar det väldigt lång tid att dekryptera dem. Tror jag. :mellow:

 

@ Hitsugaya: Sry. :unsure:

Rofl, att dekryptera hash kan kunniga göra på mindre än 1 timma.

Och jag satt och väntade på att fuska.nu skulle bli hackat för att det fanns fullt med hål på fuska.nu.

 

fb.net<3.

 

, det beror ju på datorns kapacitet(den som decryptar och hur svårt lösenordet är såvitt jag vet

och det är .info till forumet såvitt jag vet

Redigerat av Talisker
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför skulle datorns kapacitet spela någon som helst roll om du ändå dekrypterar på en hemsida?

 

InFlame, om du skulle haft ett forum/hemsida med ganska mycket medlemmar skulle du nog vilja tjäna pengar för att betala kostnader för att hålla uppe forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som rubriken säger. Jag är själv medlemm där och sörjer stort. DEt hackarna gjord var att ta bort admins medlemmskap på fuska.nu(dock är han tillbaks igen och jobbar på det)och sedan fick de tag på alla 53303 användares krypterade lösenord! Självklart är det www.flashback.info som ligger bakom tråden.

Kolla själva genom att gå in på IT-säkerhet sedan sidan 3 och in på låsta tråden Fuska.nu.

Hahahaha flashback.info ligger inte bakom några trådar utan användare på sidan, f.ö. är flashback 18+.

 

Hyfsat lätt att cracka md5 hasher. Finns sidor där man kan ladda upp en text fil eller liknande med md5 hasher och den knäcker runt 100 på mindre än en minut. Hacka fuska.nu lär ju inte varit något vidare svårt med alla säkerhets hål. Skulle nog behövas lite erfarenhet, men ändå inte det svåraste.

 

Och alla ni som tror att fuska.se's säkerhet är så hög. Det är den inte såvida admin inte ökat den på något sätt. Det finns massa olika exploits och spammers till IPB. Minns inte vad fuska.nu använder sig av för forum board. Antar att det är PhpBB och därför är jag inte förvånad över att det hackades.

 

Kommer ju nya exploits till PhpBB i princip varje vecka.

Du underskattar MD5 stort, och hackers knäcker MD5 själva de tar inte hjälp av någon skitsida. Sedan så är fuska.se's säkerhet väldigt låg, ja och fuska.nu använder sig av ett egetkodat forum.

 

Haha rätt åt dom. Fuska.se shall live on!
Hahaha, du var en dum jävel du. :) Redigerat av LeWho
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför skulle datorns kapacitet spela någon som helst roll om du ändå dekrypterar på en hemsida?

 

InFlame, om du skulle haft ett forum/hemsida med ganska mycket medlemmar skulle du nog vilja tjäna pengar för att betala kostnader för att hålla uppe forumet.

jag menade förstås om man decryptade genom datorn :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför skulle datorns kapacitet spela någon som helst roll om du ändå dekrypterar på en hemsida?

Haha, vem skulle dekryptera genom en hemsida? Det är bara idiotiskt, smartare att dekryptera MD5 med GPU:n så får du 350 Mhash/s med ett 8800GTS, och då pratar vi inte om en överklockad GPU.

 

Hemsidor brukar f.ö. inte cracka hashar utan bara känna igen de som finns i deras databas, alltså fungerar det ungefär som en rainbow table och även om det finns sidor som crackar MD5 lär det vara tung trafik där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns många sidor som crackar md5 hashar. En Rainbow table är väldigt bra att ha, och jo visst kan man cracka själv, men helt onödigt när det finns program och sidor till det.

Du använder ju program för att cracka själv :_

 

Kan du länka till en sådan hemsida? Har nämnligen bara sett hemsidor som "crackar" en MD5 som de känner igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...