Hoppa till innehåll

Konstigt...


Rekommendera inlägg

Virussök datorn och sök med ad-aware också.

Sen så sänker du grafikerna på grafikkortet till performance

och stänger verticalsync.

Nu borde du ha ständig 99-101 fps och ha 10-30 i ping.

Kolla din rates också .. jag har för mig att man ska ha 25000.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rates gör i princip inget annat än att lura serven vilken ping man har från och till serven, det lär inte hjälpa honom.

 

Nån nämnde drivrutiner, glöm inte drivers till CPUn, ljudkortet osv

 

Låter för övrigt som om någon process tar för mycket minne, om spelet saktar ner efter ett tag, och inte direkt.. kanske sänka Steam.exe's minnes-användning i aktivitetshanteraren, eller öka HL.exe

 

May the fish be with you.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man har 15000/60/60 i rate då kan det bli så att man laggar för andra, men inte för en själv, asså du märker inte att du laggar fast andra ser det, du typ teleportar dig.

 

Du ska ha detta i rate; 25000/100/100. Då kan även din ping sänkas, fast än det inte är din riktiga ping.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

varför behöver jag directx åxå ^^?

 

kostar det att ladda ner directx? :)

 

... det laggar fortfarande lika mycket efter lika lång tid och jag blir galen på de här nu :o!

Hm, kolla grafik inställningar, annars så får du instellera om spelet.

 

Eller så är det anslutning till internet låg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

varför behöver jag directx åxå ^^?

 

kostar det att ladda ner directx? :)

 

... det laggar fortfarande lika mycket efter lika lång tid och jag blir galen på de här nu :o!

Hm, kolla grafik inställningar, annars så får du instellera om spelet.

 

Eller så är det anslutning till internet låg.

 

nej asså internet mottagningen är på full styrka, och jag har runt 10 i ping heeela tiden :P, och jag har installerat om spelet minst 3 gånger :/, och grafik inställningar spelar nog ingen roll för jag testade med min kompis account de laggade likadant så de är nog min dator som det är fel på :(, men kan de vara att jag har bärbar dator?, men den kostade 9000:- så det är ingen skitdator :P Redigerat av ColtColaN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...