Garone Skrivet 11 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2008 Jag gillar att ni skriver att hajen drunknar... :huh: Det ar mer korrekt att skriva att den kvavs, eftersom den "andas" genom att simma med kaften oppen... :P Men, jag tycker att detta inte är så vidare hemskt. Hajarna dödar ju folk, man kan ju inte ha dom som husdjur eller liknande. Alla djur kan döda folk. Katter, hundar, ormar. Borde man då utrota alla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
desertpures Skrivet 11 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2008 Jag gillar att ni skriver att hajen drunknar... :huh: Det ar mer korrekt att skriva att den kvavs, eftersom den "andas" genom att simma med kaften oppen... :P Men, jag tycker att detta inte är så vidare hemskt. Hajarna dödar ju folk, man kan ju inte ha dom som husdjur eller liknande. Alla djur kan döda folk. Katter, hundar, ormar. Borde man då utrota alla? bra ide! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 11 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2008 Ojoj, alltid så ska det komma nån med en idiot fråga. Nu var det så att jag menade hajar, inte katter å sånt skit. För att denna tråd handlar ju faktiskt om hajar, och inte katter. Ps. Jag visste inte att en katt kunde döda en människa, man lär ju sig något nytt varje dag här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 11 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2008 Det är vanligare att man blir dödad av blixten än av hajar... Det är nästan bara idioter som ska ut och se på hajarna på nära håll som blir attackerade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 11 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2008 Ojoj, alltid så ska det komma nån med en idiot fråga. Nu var det så att jag menade hajar, inte katter å sånt skit. För att denna tråd handlar ju faktiskt om hajar, och inte katter. Ps. Jag visste inte att en katt kunde döda en människa, man lär ju sig något nytt varje dag här. Katter kan döda en människa genom att t.ex riva upp ögonen. Men du svarade fortfarande inte på min fråga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 11 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2008 Man dör inte om en katt river upp ögonen, man blir blind. Och svaret på din fråga, nej. Chansen att en katt skulle döda en människa är extremt så liten att man inte ens frågar om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 11 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2008 Jag är på hajarnas sida! 150 % btw av fenorna så gör dom hajfensoppa som är väldigt utsökt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheGreatest Skrivet 11 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2008 ormar,spindlar, hundar då? ska vi utrota dem också bara för att de dödar människor? jag tror du har sett hajen lite väl många gånger >_> om vi ska utrota allt som dödar människor så borde vi ju utrota halva männskligheten vilket gör oss mördare och då måste vi också dö? gz Raptomex du har nu förintat i stort sett allt liv på planeten med ditt dumma inlägg. personligen tycker jag att all sån här onödig jakt på djur ska stoppas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 11 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2008 På engelska heter det "finning". Det betyder att en haj fångas och att någon hugger av fenorna på den och sedan slänger tillbaka den stympade, blodiga hajen i vattnet. Ofta lever den fortfarande, men eftersom en haj inte kan simma utan fenor drunknar den eller svälter ihjäl. för er som undrar vad dom gör med hajarna. Varför gör man det? o_O Låter onödigt. Någonting med fensoppa(?) so mom säljer dyrt till människor som inte har nå vett i sig Kanske är gott? Det finns mycket som är gott, jag tycker att man skulle kunna välja något annat istället för att veta att man äter på en torterads hajs fena. Lite extremt att slänga i dom igen då de inte kan överleva, men jag kan inte tänka mig att djuren vi får all annan kött ifrån har det mycket bättre tbh Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bazti Skrivet 11 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2008 Man dör inte om en katt river upp ögonen, man blir blind. Och svaret på din fråga, nej. Chansen att en katt skulle döda en människa är extremt så liten att man inte ens frågar om det. Du vet katter kan ju betyda hela kattsläktet altså tigrar och lejon med. Och då ökade chansen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 11 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2008 På engelska heter det "finning". Det betyder att en haj fångas och att någon hugger av fenorna på den och sedan slänger tillbaka den stympade, blodiga hajen i vattnet. Ofta lever den fortfarande, men eftersom en haj inte kan simma utan fenor drunknar den eller svälter ihjäl. för er som undrar vad dom gör med hajarna. Varför gör man det? o_O Låter onödigt. Någonting med fensoppa(?) so mom säljer dyrt till människor som inte har nå vett i sig Kanske är gott? Det finns mycket som är gott, jag tycker att man skulle kunna välja något annat istället för att veta att man äter på en torterads hajs fena. Lite extremt att slänga i dom igen då de inte kan överleva, men jag kan inte tänka mig att djuren vi får all annan kött ifrån har det mycket bättre tbh De har det bättre. Grisar som slaktar t.ex ( nämn inte Mcdonalds nu. ) dödas direkt innan de slaktas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 11 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2008 ormar,spindlar, hundar då? ska vi utrota dem också bara för att de dödar människor? jag tror du har sett hajen lite väl många gånger >_> om vi ska utrota allt som dödar människor så borde vi ju utrota halva männskligheten vilket gör oss mördare och då måste vi också dö? gz Raptomex du har nu förintat i stort sett allt liv på planeten med ditt dumma inlägg. personligen tycker jag att all sån här onödig jakt på djur ska stoppas. Vart vill du komma?Har jag sagt, slakta alla djur på jorden..Nej. Så vart fick du det ifrån? Ärligt talat så bryr jag mig inte om hajar, för att vi har inte hajar i Sverige. Sen om det är nån som vill sliska i sig hajfensoppa eller vad det var så är det inte mitt problem. Och varför vill ni hindra att man dödar hajar? Brukar ni leka med hajar eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.