Hoppa till innehåll

Om Ni Fick Skapa En Egen Film


Lynott

Rekommendera inlägg

Om ni fick skapa en film av valfri genre, vad skulle den ha för innehåll då? Ni kan även ge betyg till andras filmer.

 

Om jag gjorde en-

 

Det skulle handla om en rally förare som blir avstängd från banorna på livstid pga. att han började med att putta en kille utanför banan så han avlider samt går berserk på alla som kommer nära honom då och skadar många innan han tillslut blir fasttagen. Han sänds till fängelse i två månader. När han kommer ut blir han mer och mer kriminell han kör street rallys, tar droger, gör drive-bys mm. han blir tillslut den mest efterlysta i hela europa. Ingen kan ta fast honom när han susar genom gatorna i 200 km/h när han åker runt ett hörn är det som han blir uppslukad av jorden och förvinner han kan vara borta från polisens öga i dagar när han plötsligt dyker upp på mest otänkbara platser. En dag när han är inblandad i ett rån som pågås mot en bank håller han på att köra på ett barn som springer efter sin boll ut på gatan, han hinner dock svänga undan i sista ögonblick men drämmer med full fart in i en vägg. De andra männen i bilen dör eller blir svårt skadade men han klarar sig med några brytna ben och sprickor. Polisen tar fast hela gänget och sätter honom i fängelse under strikt bevakning på livstid.

 

Ett år går i fängelset och en dag möts han av ett främmande ansikte, mannen presenterar sig som chefen för FBI. Det visar sig att ett ligist gäng som också ligger i toppen av att kunna köra snabbt och bra med en bil. Mannen erbjuder honom ett mycket förkortat straff och en miljon dollar om han hjälper dem att ta fast hela gänget.

 

Har inte tänkt på slutet men det blir väl nått vackert (not) ...

 

Betyg sätt gärna!

 

Läste igenom det och märker att jag missat många komma-tecken, punkter osv. men jag är trött :P

Redigerat av Amo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag skulle nog hellre vilja köra en surrealistisk stil på det hela.

 

Huvudpersonen lever ett lyckligt liv tills den dag då han ser sin flickvän dö i en trafikolycka. Han blir förkrossad och blir psyksjuk. Han blir inlagd på sjukhuset men lever i sin egen värld, långt bortom omvärlden och hans vänners ängslan över hans situation. De sitter bredvid honom vid sjuksängen men det har han ingen aning om. Han är fast i de mest surrealistiska landskap man kan tänka sig och når längre och längre in i sig själv, tills det inte finns någon återvändo. Kampen mot de egna tankarna blir svårare och svårare och han mister till slut kontrollen över sitt eget medvetande. Landskapen blir skräckinjagande, han blir fångad och kan inte på några sätt fly undan sina egna tankar. Vännerna slutar till slut besöka honom då de börjar tro att han är utom räddning. Till slut begår läkaren eutanasi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, coolt :P

 

En extremskateboardåkare hoppar ner för en klippa med sin skateboard i en stuntfilm.

Han slår i huvudet och svimmar. I drömmarna kommer han till en fantastisk värld!

Men så kommer mörkrets herre och försöker stoppa "Snälligheterna"

Då så blir det krig och många dör..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En forskare forskar om några nyupptäckta fåglar, strax efter ett experiment börjar fåglarna "haka upp sig" i tiden i små slumpade ögonblick. Sedan märker de att alla världens djur plötsligt har fått en mycket ökad intelligens. Alla djur börjar attackera människor, behandla dem som slavar och bygga upp samhällen med mera.

 

Nått såntdär.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Om jag nu fick chansen, skulle det nog vara en P-rulle där jag själv fick spela som huvudrollen :rolleyes:

 

Men om jag nu fick chansen igen, skulle jag nog göra en extremt bloodig zombiefilm, inehållande: Militärgrupp som rycker ut till en underjordisk forskarbas där alla blivit zombies, extremt mycket dödande, brutalitet på maxnivå, och sist men absolut inte minst, en BFG :D

 

Om jag, av någon idiotisk anledning, skulle fått en tredje chans, så skulle det blivit en Stargate-film med ungefär en sån här handling:

 

10 år efter slaget om Dakara, lever och förökas fortfarande replikatorerna - I en galax miljontals ljusår från Vintergatan, med en ny ledare: Replicator Elizabeth Weir (^^)

Den här nya rasen av replikatorer har länge sökt efter en utav Dem Uråldrigas Databas. Efter förstörelsen av nästan hela Pegasus-galaxen av Mikaels trupper (tehee) så finns det knappt någonstans att leta. Till slut får dem reda på att det finns en databas kvar, innehållandes Dem Uråldrigas fulla vetande. Den ligger tusentals meter under isen i Antarktis på Jorden!

Vid det här läget har Tau'ri redan byggt hundratals X-304 som cirkulerar runt jorden. För 18 år sedan var dem kända som Galaxens vekaste ras; Nu är dem galaxens mest fruktade.

När SGC får reda på att Replikatorerna är på väg till Jorden, rekommenderar dem starkt att förstöra Databasen under isen. Men organisationen IOA är emot detta, då dem inte vill ge upp den fulla kunskapen av universums smartaste ras. Eftersom Dakara-vapnet blev förstört av Adria under Ori-kriget, och regeringen håller med IOA och tror att replikatorerna inte har en chans mot deras X-304, så får SG-1 bege sig på ett uppdrag att förstöra Databasen utan varken regeringens eller militärens vetande. Samtidigt så beger sig John Sheppard mot Replikator-skeppet, för att försöka få Replicator-Weir att inte attackera jorden. Woolsey, som står på SGCs sida nu, försöker övertala IOA att lyssna på SGCs råd och förstöra Databasen.

Vad kommer händå? Kommer SG-1 lyckas att förstöra Databasen? Kommer John Sheppard att kunna nå till Elizabeth Weirs medvetande, som ligger begravt hennes Replikator-klons minne? Kommer Woolsey lyckas övertala IOA att få regeringen att förstöra Databasen? Eller kommer Replikatorerna att få tag på databasen, bli den mäktigaste rasen i universum med Dem Uråldrigas Kunskap, och förstöra Jorden?

...

 

Jag har ingen aning iallafall, för jag orkade inte komma på ett slut :P Ni får använda er fantasi lite ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag nu fick chansen, skulle det nog vara en P-rulle där jag själv fick spela som huvudrollen :rolleyes:

 

Men om jag nu fick chansen igen, skulle jag nog göra en extremt bloodig zombiefilm, inehållande: Militärgrupp som rycker ut till en underjordisk forskarbas där alla blivit zombies, extremt mycket dödande, brutalitet på maxnivå, och sist men absolut inte minst, en BFG :D

 

Om jag, av någon idiotisk anledning, skulle fått en tredje chans, så skulle det blivit en Stargate-film med ungefär en sån här handling:

 

10 år efter slaget om Dakara, lever och förökas fortfarande replikatorerna - I en galax miljontals ljusår från Vintergatan, med en ny ledare: Replicator Elizabeth Weir (^^)

Den här nya rasen av replikatorer har länge sökt efter en utav Dem Uråldrigas Databas. Efter förstörelsen av nästan hela Pegasus-galaxen av Mikaels trupper (tehee) så finns det knappt någonstans att leta. Till slut får dem reda på att det finns en databas kvar, innehållandes Dem Uråldrigas fulla vetande. Den ligger tusentals meter under isen i Antarktis på Jorden!

Vid det här läget har Tau'ri redan byggt hundratals X-304 som cirkulerar runt jorden. För 18 år sedan var dem kända som Galaxens vekaste ras; Nu är dem galaxens mest fruktade.

När SGC får reda på att Replikatorerna är på väg till Jorden, rekommenderar dem starkt att förstöra Databasen under isen. Men organisationen IOA är emot detta, då dem inte vill ge upp den fulla kunskapen av universums smartaste ras. Eftersom Dakara-vapnet blev förstört av Adria under Ori-kriget, och regeringen håller med IOA och tror att replikatorerna inte har en chans mot deras X-304, så får SG-1 bege sig på ett uppdrag att förstöra Databasen utan varken regeringens eller militärens vetande. Samtidigt så beger sig John Sheppard mot Replikator-skeppet, för att försöka få Replicator-Weir att inte attackera jorden. Woolsey, som står på SGCs sida nu, försöker övertala IOA att lyssna på SGCs råd och förstöra Databasen.

Vad kommer händå? Kommer SG-1 lyckas att förstöra Databasen? Kommer John Sheppard att kunna nå till Elizabeth Weirs medvetande, som ligger begravt hennes Replikator-klons minne? Kommer Woolsey lyckas övertala IOA att få regeringen att förstöra Databasen? Eller kommer Replikatorerna att få tag på databasen, bli den mäktigaste rasen i universum med Dem Uråldrigas Kunskap, och förstöra Jorden?

...

 

Jag har ingen aning iallafall, för jag orkade inte komma på ett slut :P Ni får använda er fantasi lite ^^

 

Resident Evil är nått liknande :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Om jag nu fick chansen, skulle det nog vara en P-rulle där jag själv fick spela som huvudrollen

 

Men om jag nu fick chansen igen, skulle jag nog göra en extremt bloodig zombiefilm, inehållande: Militärgrupp som rycker ut till en underjordisk forskarbas där alla blivit zombies, extremt mycket dödande, brutalitet på maxnivå, och sist men absolut inte minst, en BFG :D

 

Om jag, av någon idiotisk anledning, skulle fått en tredje chans, så skulle det blivit en Stargate-film med ungefär en sån här handling:

 

10 år efter slaget om Dakara, lever och förökas fortfarande replikatorerna - I en galax miljontals ljusår från Vintergatan, med en ny ledare: Replicator Elizabeth Weir (^^)

Den här nya rasen av replikatorer har länge sökt efter en utav Dem Uråldrigas Databas. Efter förstörelsen av nästan hela Pegasus-galaxen av Mikaels trupper (tehee) så finns det knappt någonstans att leta. Till slut får dem reda på att det finns en databas kvar, innehållandes Dem Uråldrigas fulla vetande. Den ligger tusentals meter under isen i Antarktis på Jorden!

Vid det här läget har Tau'ri redan byggt hundratals X-304 som cirkulerar runt jorden. För 18 år sedan var dem kända som Galaxens vekaste ras; Nu är dem galaxens mest fruktade.

När SGC får reda på att Replikatorerna är på väg till Jorden, rekommenderar dem starkt att förstöra Databasen under isen. Men organisationen IOA är emot detta, då dem inte vill ge upp den fulla kunskapen av universums smartaste ras. Eftersom Dakara-vapnet blev förstört av Adria under Ori-kriget, och regeringen håller med IOA och tror att replikatorerna inte har en chans mot deras X-304, så får SG-1 bege sig på ett uppdrag att förstöra Databasen utan varken regeringens eller militärens vetande. Samtidigt så beger sig John Sheppard mot Replikator-skeppet, för att försöka få Replicator-Weir att inte attackera jorden. Woolsey, som står på SGCs sida nu, försöker övertala IOA att lyssna på SGCs råd och förstöra Databasen.

Vad kommer händå? Kommer SG-1 lyckas att förstöra Databasen? Kommer John Sheppard att kunna nå till Elizabeth Weirs medvetande, som ligger begravt hennes Replikator-klons minne? Kommer Woolsey lyckas övertala IOA att få regeringen att förstöra Databasen? Eller kommer Replikatorerna att få tag på databasen, bli den mäktigaste rasen i universum med Dem Uråldrigas Kunskap, och förstöra Jorden?

...

 

Jag har ingen aning iallafall, för jag orkade inte komma på ett slut :P Ni får använda er fantasi lite ^^

 

Resident Evil är nått liknande :P

 

aa, fast Resident Evil har ingen BFG :o

 

Tänk dig, en grupp på 100 zombies kommer emot dig, och du tar upp BFGn och BOOOM! Alla zombies har nu blivit förvandlade till smältande kroppsdelar liggandes i ett stort, blå-grönt hål :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kina och ryssland bildar alians rustar upp sina kärnvapen. På andra sidan jorden har usa utvecklat ett hypermodernt vapen som kan utrota allt om det kommer i fel händer. Ett kärnvapenkrig bryter ut mella usa och ryssland, Allt dör nästan förutom ett tiotusental personer som gömmer sig i ett skydsrum, efter 500 år är det säkert att gå ut och 3-4 generatonen börjar utforska ruinerna av den gammla världen. Och upptäcker att det som innan var djur nu är muterade überintelligenta varelser. Och plötsligt hamnar vi längst ner i Ekosystemet. Vi som förut var jägare är nu jagade.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om ni fick skapa en film av valfri genre, vad skulle den ha för innehåll då? Ni kan även ge betyg till andras filmer.

 

Om jag gjorde en-

 

Det skulle handla om en rally förare som blir avstängd från banorna på livstid pga. att han började med att putta en kille utanför banan så han avlider samt går berserk på alla som kommer nära honom då och skadar många innan han tillslut blir fasttagen. Han sänds till fängelse i två månader. När han kommer ut blir han mer och mer kriminell han kör street rallys, tar droger, gör drive-bys mm. han blir tillslut den mest efterlysta i hela europa. Ingen kan ta fast honom när han susar genom gatorna i 200 km/h när han åker runt ett hörn är det som han blir uppslukad av jorden och förvinner han kan vara borta från polisens öga i dagar när han plötsligt dyker upp på mest otänkbara platser. En dag när han är inblandad i ett rån som pågås mot en bank håller han på att köra på ett barn som springer efter sin boll ut på gatan, han hinner dock svänga undan i sista ögonblick men drämmer med full fart in i en vägg. De andra männen i bilen dör eller blir svårt skadade men han klarar sig med några brytna ben och sprickor. Polisen tar fast hela gänget och sätter honom i fängelse under strikt bevakning på livstid.

 

Ett år går i fängelset och en dag möts han av ett främmande ansikte, mannen presenterar sig som chefen för FBI. Det visar sig att ett ligist gäng som också ligger i toppen av att kunna köra snabbt och bra med en bil. Mannen erbjuder honom ett mycket förkortat straff och en miljon dollar om han hjälper dem att ta fast hela gänget.

 

Har inte tänkt på slutet men det blir väl nått vackert (not) ...

 

Betyg sätt gärna!

 

Läste igenom det och märker att jag missat många komma-tecken, punkter osv. men jag är trött :P

Påminner mig lite om 'The Fast and the Furious' B)

 

Jag skulle nog ha gjort någon Sci-Fi/Action. Tuff Militär/Polis som blivit utkastad från Militären för att ha vägrat lyda order och hans position i 'Washington Special Polisen' hänger på en tunn tråd. En natt när han är på sin systers bröllopsfest går han ut på en klippa. Han ser då ett skepp störta i havet. Detta skepp har av säkerhetsskäl skjutits ned av StridsSatelliter. Panik utbryter i firandet när en liten grupp aliens klättrar upp för klippan. Polisen får bort alla i tid och spränger huset de festar i genom att låta värmegas fylla huset. När aliens kommer in slänger han in en tändsticka utifrån och spränger huset och gruppen av Aliens. När Militären hör om hans bravader erbjuds han ett uppdrag. Att förstöra den utomjordiska stridskryssaren som ligger i omloppsbana runt jorden. Till sitt förfogande har han 7 elit soldater och en töntig technician. Ombord på en rymdfarkost bordar de kryssaren. Genom tunga vapen tar de sig till huvud reaktorn. De sätter några paket C4 runt den, och när de alla är ombord spränger de kryssaren. Men till deras stora bestörtning skjuts en armada av escape pods ut fråm kryssaren innan de hann spränga den. Dessa landar runt om hela Jorden. Efter detta utkämpas ett krig på alla delar av jorden. Jordens population reduceras varje sekund.

Kris utbryter i Detroit som är den enda staden i USA som inte är förstörd eller på väg att bli. Det blir bestämt av de högst sittande regeringsmänniskor i Kina, Ryssland, Storbritannien, Frankrike och Kanada att man ska kärnbomba alla övertagna städer i hela världen. Alla överlevande blir rådda att fly till de orörda städerna. Den största faktorn i detta slag blir Ryssland som i Sibirien har en stort antal Kärnvapenlager. Från omloppsbana får 'Polisen' reda på att Aliens bygger ett vapen i New Delhi. Detta vapen kan ta över alla människors hjärnor och kommer inte vara ett hot mot dem.

Teamet landar nära staden. När de närmar sig staden får de ett varmt välkommande av en battaljon av Aliens. Genom ett perfekt skott från ett RaketGevär spränger de oljeplattformarna nära anfallarna. Smällen var avsevärt stor. Och en av teammedlemmarna blir blinda av ljuset. De tar sig till vapenplattformen. De blir anfallna av alla Aliens i närheten. Teamet förlorar medlemmar en efter en. Till sist återstår bara Polisen och Teknikern. De kastar alla stungranater de kan hitta på medlemmarnas lik. De kastar ut alla bland Aliens. Polisen tar upp ett raketgevär och skjuter mot oljeplattformarna som pumpar olja för att driva generatorerna till vapnet. Teknikern som skjutit blint mot Aliens med en M249 blir skjuten i låret och faller till marken. Polisen skjuter det sista skottet i geväret mot generatorn. Vapnet sprängs och till de 2's förvåning faller alla Aliens til marken och dör. I ryssland avbryts alla Kärnvapenavlossningar i sista sekunden och människan blir räddad. Polisen skulle ha varit typ Will Smith och Tönt Teknikern kunde ha varit en ung Eugene Levy. Tack för mig :D

Redigerat av Hetfield05
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kina och ryssland bildar alians rustar upp sina kärnvapen. På andra sidan jorden har usa utvecklat ett hypermodernt vapen som kan utrota allt om det kommer i fel händer. Ett kärnvapenkrig bryter ut mella usa och ryssland, Allt dör nästan förutom ett tiotusental personer som gömmer sig i ett skydsrum, efter 500 år är det säkert att gå ut och 3-4 generatonen börjar utforska ruinerna av den gammla världen. Och upptäcker att det som innan var djur nu är muterade überintelligenta varelser. Och plötsligt hamnar vi längst ner i Ekosystemet. Vi som förut var jägare är nu jagade.

Vadå, 500 år senare? Har alla där inne haft en fet orgie och har utväcklats eller? Förklara :P ?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...