Hoppa till innehåll

Bästa Trummisen ? ( Enligt Dig )


 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

RHCP: Jag tvivlar 100 gånger om att de bästa trummisarna du hört är Chad Smith och Robban i Hellacopters. Du borde verkligen tänka över varför du tycker dem två är så j*vla bra. Är det inte lite konstigt att just dem två är bäst enligt dig när de spelar i de två banden som du gillar mest, och vad är det egentligen som gör de så j*vla bra? Tekniskt sätt är båda ganska skickliga men att kalla någon av de bäst är att gå till överdrift.

 

När man bedömmer en musiker lyssnar man inte bara på det han spelar med sitt band. Man kan inte bedömma hur bra någon är genom att lyssna igenom en låt. Det finns viktigare grejer som rutin, driv, teknik, scenvana. Dessutom tittar man även på hur inspirerande den musikern är inom sitt isntrument och genré.

 

Det är inte som jag försöker överbevisa dig på något sätt, jag gillar båda banden du lyssnar på men felet är att i alla trådar om bäst musiker har du bara nämnt medlemmar ifrån Red Hot Chili Peppers. Man kan visserligen ha en favorittrummis, gitarrist, basist elelr vad det nu är, men det är en jävligt stor skillnad mellan att ha en favorit och att tycka någon är bäst. Min favorittrummis är Brad Wilk från Rage Against the Machine men jag vet att han varken är så värst teknisk i sitt spel, men han är min favorit även om jag evt att det finns bättre trummisar än honom.

 

Jag har själv lirat trummor i nästan fem år och jag vill såklart inte skryta men jag försöker hålla koll på så många trummisar som möjligt och tycker att jag klarat det ganska bra. Tro mig, Chad Smith är inte bäst i världen.

 

Ta till exempel Gene Krupa och Buddy Rich. Den här videon visar två trummisar som var så före sin tid. Notera att den här videon visar material som är 42 år gammalt, bara 4 år yngre än Chad själv. Notera hur snabba de här killarna redan var på den tiden, och hur mycket de kunde göra med bara en minimal uppsättning av diverse trummor.

 

http://youtube.com/watch?v=dwJAAlXomVk

 

Neil Peart, ännu en av världens mest framstående musiker. Notera att den här killen knappt använder sig av några cymbaler men får trots det sina solon att låta som hela låtar. (Vissa ljud är inspelade men du kommer att höra vilka de ljuden är) Bättre handledsteknik får du leta efter.

 

http://youtube.com/watch?v=EggychOxOuU

 

Notera även att alla tre använder sig av den gamla handmetoden där man håller vänsterpinnen mellan pekfingret och tummen, något som är mycket svårare än det ser ut.

Redigerat av intro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

RHCP: Jag tvivlar 100 gånger om att de bästa trummisarna du hört är Chad Smith och Robban i Hellacopters. Du borde verkligen tänka över varför du tycker dem två är så j*vla bra. Är det inte lite konstigt att just dem två är bäst enligt dig när de spelar i de två banden som du gillar mest, och vad är det egentligen som gör de så j*vla bra? Tekniskt sätt är båda ganska skickliga men att kalla någon av de bäst är att gå till överdrift.

 

Det är inte som jag försöker överbevisa dig på något sätt, jag gillar båda banden du lyssnar på men felet är att i alla trådar om bäst musiker har du bara nämnt medlemmar ifrån Red Hot Chili Peppers. Man kan visserligen ha en favorittrummis, gitarrist, basist elelr vad det nu är, men det är en jävligt stor skillnad mellan att ha en favorit och att tycka någon är bäst. Min favorittrummis är Brad Wilk från Rage Against the Machine men jag vet att han varken är så värst teknisk i sitt spel, men han är min favorit även om jag evt att det finns bättre trummisar än honom.

 

Jag har själv lirat trummor i nästan fem år och jag vill såklart inte skryta men jag försöker hålla koll på så många trummisar som möjligt och tycker att jag klarat det ganska bra. Tro mig, Chad Smith är inte bäst i världen.

Jo för det första har jag inte lyssnat på så många olika band med trummisar som jag kommer på också är det väll en smak sak vilken sorts musik man gillar. Och Hellacopters är inte mitt favorit band. Dom ända trådarna om den bästa musikerna jag har skrivit i är om bästa gitarrist och bästa trummis. Nej Chad Smith är kanske inte bäst i världen, men jag tycker han är väldigt bra och han är den ända trummis jag riktigt vet vem det är och brukar lyssna mycket på, så för mig kanske han är bäst men inte för hela världen då. =)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, Chad Smith är kanske inte bäst i världen, men jag tycker han är väldigt bra och han är den ända trummis jag riktigt vet vem det är och brukar lyssna mycket på, så för mig kanske han är bäst men inte för hela världen då. =)

Bra formulerat

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Travis Barker spelade väl i Blink 182, och nu i +44? Han är faktiskt rätt bra har jag för mig.

Han agerade även som The Baron von Tito i Aquabats under en tid runt 1997 och var bl.a med och spelade in "The Fury of the Aquabats" samma år. B) Det får man inte glömma :)

Redigerat av Slasktratt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...