Ceto Skrivet 2 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2008 Hej alla jag undrar vart jag kan få tag på en gratis domän se.nu jag vill gärna testa att göra en hemsida och lägga upp. Och jag vill ha ett bra ftp program som ni gärna kan säga vilken som är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Overkill Skrivet 2 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2008 http://www.webb.se/subdomaen.asp Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 2 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2008 Ja men när man registerar sig hur gör man då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst OneDream Skrivet 2 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2008 1. Du ska ha din sida uppe 2. Du väljer se.nu 3. skriver in din hemsidas namn 4. väljer nya namnet ???.se.nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 3 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2008 FileZilla är ett trevligt ftp program, men gillar CuteFTP mest även om det kostar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 3 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2008 Men om jag inte har en hemsida då och jag gör en måste jag ha sidan på nätet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst OneDream Skrivet 3 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2008 du måste ha en hemsida. du kan inte bara lägga upp utan någonting.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 3 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2008 Du måste också ha en ftp host xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 3 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2008 tja, du kan ju använda din dator som en egen server, och peka .se.nu domänen till din IP. Men då måste du ha datorn uppe 24/7, annars går det inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yoadee Skrivet 3 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2008 Gå in på 000webhost.com gör en ny användare och hemsida. Kommer vara något i stil med hemsidenamn.net76.net Sen så får du FTP lösen och pass o allt ladda upp allt du du vill ha med FileZilla eller någon annan FTP client. Sen så går du in på webb.se och väljer; se.nu domän. Sen så bara skriver du in ditt hemsidenamn, dvs hemsidenamn.net76.net. Sen är du klar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 5 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2008 aha men kommer det funka och att ha se.nu? Men ifall jag ska göra en hemsida som han säger så måste jag ju ha en hemsida ute på internet för att ha en hemsida Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PurpleHaze Skrivet 7 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2008 Jag kan ju tipsa om att skaffa ett webbhotell via One, Där får du ett 3000mb (3gb) Webbhotell plus en valfri .se adress för ca 300:- /år. Det ska väl dom flesta ha råd med iaf. One.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.