PurpleHaze Skrivet 4 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2008 Moddade min gamla burk med en mobiltelefon, kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde men när jag ringde till telefonen i datorn så startade datorn. krävs en del lödande etc, men det blir ett roligt resultat. Har även en IR fjärrkontroll med en USB IR-mottagare som ligger och skräpar i garderoben. Finns säkert att köpa någonstans. - Sylar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 4 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2008 Går det inte fixa att datorn startar sig själv när det för ström? då kan man bara ett grenuttag med strömbrytare Fattar inte varför du ska starta datorn via grenuttaget? Tryck på knappen på datorn... trådskaparen skrev tydligt i första inlägget att han inte vill behöva starta datorn via den vanliga knappen Det är ju ännu jobbigare att göra det via grenuttaget... Trådskaparen: Har du hittat inställnignen i BIOS? har inte gått in i BIOS än, gar inte orkat starta om datorn :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 När jag tänker efter så finns det väl vissa BIOS som har en inställning för att starta datorn så fort det finns spänning till nätagget? Rätt så smart om man har en dator som står på dygnet runt som ex. server. Om det bli strömavbrott så startar datorn direkt när strömmen kommer tillbaka... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
she40841 Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 wow e du verkligen så slö? men okej, kan du java script och sånt (crap)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.