Hoppa till innehåll

Säg Vad Som Är Bra Med Vista


laynus

Vista  

96 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Det tar en fruktansvärd kraft av datorn, med alla sina "fina och bra" animationer och flashiga grejer. Många av de program jag använder dagligen, fungerar inte på Vista, eller hänger sig. Svårt att få tillgång till grundsystemet. När jag och kompisarna är på LAN, kan det vara rätt så svårt att förstå sig på hur man fixar med nätveret på en Vista maskin. Men för övrigt så är väl Vista rätt okej, men jag kommer aldrig någonsin att köpa det. Nu när Windows 7 kommer ut så funderar jag att ta en titt på det, hellre än att lägga (i mitt fall) "meningslösa" pengar på Vista. (Även Windows 7 har överdrivet mycket trams som bara tar plats och kraft av datorn, men man måste ju uppdatera sig nån gång...)

 

//x3r13x1z

Redigerat av X3R13X1Z
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 77
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vista var och är fortfarande sämre än xp. Förutom att den hugger 30% av ditt ram hade den enormt många irriterande funktioner (tack och lov ska de mesta vara borta i Windows 7). Men den var nyare än xp och dessutom snyggare så självklart uppgraderade jag.

 

Och för att svara på din fråga Elf så ska Windows 7 ha likartat bakåtkompatibilitet som Vista. Windows 7 är ju egentligen bara en uppgradering. Men den ska även ha en sort simulerad version av ett äkta xp system, så hopp finns det ju alltid.

Redigerat av saverty
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har märkt att Vista har en funktion som heter kompatibelets-läge. Det gör att man kan spela gamla spel på Vista. Så nu tycker jag att Vista äger fett.

Men orly fucking owl.

 

Förutom att den hugger 30% av ditt ram hade den enormt många irriterande funktioner (tack och lov ska de mesta vara borta i Windows 7).
Som vad då? Säg inte UAC. Redigerat av Aircondition
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har märkt att Vista har en funktion som heter kompatibelets-läge. Det gör att man kan spela gamla spel på Vista. Så nu tycker jag att Vista äger fett.

haha jo. windows NT4 läget -.- men jag kör med det så säger det att jag inte har ngn skiva i spelare.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har märkt att Vista har en funktion som heter kompatibelets-läge. Det gör att man kan spela gamla spel på Vista. Så nu tycker jag att Vista äger fett.

det funkar inte till alla spel (inte de roliga som jag tycker iaf) XP & 2K har den med Redigerat av pallainte
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...