Hoppa till innehåll

Säg Vad Som Är Bra Med Vista


laynus

Vista  

96 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Skriver om mitt första inlägg istället för att ändra det....

 

Dom ändå felen som jag har hittat är Superfetch, User Account Control (UAC) och bakåtkompatibiliteten.

Superfetch gör så att hårddisken får jobba onödigt mycket när datorn har startarts och datorn slöas ner en hel del. Det går inte att ställa in vilken hårddisk det ska cacha upp från. Så det cachar upp helt fel filer.

UAC gör så att man håller på att ta livet av sig pga av alla pop-ups som dyker upp så fort man gör något.

Det egentligen sämsta är att 16-bitars spel och något enstaka 32-bitars spel inte fungerar.

 

Annars så är Vista snyggare än XP.

Startmenyn är bättre.

Nätverkscentret eller vad det nu heter gör det lätt att hitta till allt som har med nätverket att göra. Dessutom så fungerar reparationen mycket bättre än i XP.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 77
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vista sög när jag testade det, men nu äger det fastän jag inte har det än (ominstallerade =/)

Bra spel som medföljer, de där 3. Purble Place är lite roligt, Chess Titans är också rätt kul, tredje minns jag inte O.o

japp så låter det om en 12 åring får välja mellan XP och Vista. det är spelen som avgör xD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vista är inget för mej!

hoppas för dig också... jag hade vista ungefär i 1 månad men det var bara lite bättre i vissa saker

 

1.lite snyggare

2.kunde se olika saker som tex. kommande väder och tider andra länder

 

sämre skare

1. mycket mer komplicerat (kan inte äns stave till det :o )

2. virus skyddet man får är mycket sämre! och kostar mycket mer om man vill ha bättre!

3.dyrt!

4.kan inte spela vissa spel eller vissa filmer på vissa sidor

 

 

(säger vissa för att vill inte nämna några namn)

 

 

och det är min åskit :D

hoppas det hjälper

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vista är inget för mej!

hoppas för dig också... jag hade vista ungefär i 1 månad men det var bara lite bättre i vissa saker

 

1.lite snyggare

2.kunde se olika saker som tex. kommande väder och tider andra länder

 

sämre skare

1. mycket mer komplicerat (kan inte äns stave till det :o )

2. virus skyddet man får är mycket sämre! och kostar mycket mer om man vill ha bättre!

3.dyrt!

4.kan inte spela vissa spel eller vissa filmer på vissa sidor

 

 

(säger vissa för att vill inte nämna några namn)

 

 

och det är min åskit :D

hoppas det hjälper

2. Virusskydd? Wattefak? Det köper man ju separat. Eller menar du Windows Defender?

4. Det kan man visst din idiot, det är inte vistas fel att din dator suger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan man verkligen spela alla spel på vista som funkar på XP? jag syftar mest på äldre spel, jag vet att jag haft problem med det förut men det kanske har uppdaterats. Och alla program funkar inte.

De gamla Fallout spelen och Planetscape: Torment ( Båda över tio år gamla tror jag ) spann fint på Vista när jag provade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan man verkligen spela alla spel på vista som funkar på XP? jag syftar mest på äldre spel, jag vet att jag haft problem med det förut men det kanske har uppdaterats. Och alla program funkar inte.

Med lite pillande funkar det mesta. Jag har fått igång spel som Baldur's Gate och Thief.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vista sög när jag testade det, men nu äger det fastän jag inte har det än (ominstallerade =/)

Bra spel som medföljer, de där 3. Purble Place är lite roligt, Chess Titans är också rätt kul, tredje minns jag inte O.o

japp så låter det om en 12 åring får välja mellan XP och Vista. det är spelen som avgör xD

 

A du vet, sånt händer ^^,
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sluta våldta det svenska språket..! :o

 

Och nej Vista är inget vidare.. 3000 spänn för att föräldrar ska kunna sätta tider på när man får spela, eller liknande.

:lol: Det går ju att ändra föräldrarnas lösenord i felsäkert läge med så man kan ta bort datatiden :kung:

 

Det är inget fel på vista alla är så kritiska för att det var buggigt i början men det har aldrig krånglat för mig

 

Go vista :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan man verkligen spela alla spel på vista som funkar på XP? jag syftar mest på äldre spel, jag vet att jag haft problem med det förut men det kanske har uppdaterats. Och alla program funkar inte.

Med lite pillande funkar det mesta. Jag har fått igång spel som Baldur's Gate och Thief.

 

Så sant. Men man ska inte behöva pilla sönder operativet för att få igång ett spel som ska fungera.

 

Hur är det förresten med bakåtkompatibilitet när det gäller Windows 7? Kommer alla 32-bit spel att fungera under WoW eller vad det nu kommer heta om det byter namn eller är något annat program?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...