Hoppa till innehåll

Dator 24/7


Ceto

Rekommendera inlägg

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Ledande medlemmar i detta ämne

Köpa vad för saker?

 

så som jag menar är att om jag har datan på 24/7 kommer det att kosta jätte mycket i el?

När du frågade om det skulle kosta så fattade jag inte vad du menade. Det ända som skulle kosta vore om du köpte ex. ny hårddisk.

 

Elräkningen kommer nog som sakt inte öka så mycket. Men du kan ju prata med dina föräldrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja jag ska göra det vi har en data som e dålig fast tror att dedicated server kommer att funka så jag vill ha det 24/7 i två veckor sen stänga av en dag eller nåt sånt :D

 

Men bara allt funkar fint

Om du är oroad över elräkningen går det alltid att köpa ett energi effektivt nätaggregat. Dock lär det kosta runt 800 :/

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Logfan

Du kan ha datorn i Vänte läge det går inte lika mycket på el räkningen och om jag har rätt så ska servern fortfarande vara igång.

 

Men gör en dedicated server och sätt på vänteläge och kolla sen om det fuortfarande var igång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det funkar jag har testat för jätte länge sen men det är på vista här om dan gjorde jag det hemma hos en annan vänteläge och det fungera ej när jag satte igång den och kolla i consollen stog det net_send error nåt sånt men på vista heter det vilo läge ... och jag ska formatera den till xp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ha datorn i Vänte läge det går inte lika mycket på el räkningen och om jag har rätt så ska servern fortfarande vara igång.

 

Men gör en dedicated server och sätt på vänteläge och kolla sen om det fuortfarande var igång.

Spelservern är ju inte på. Men när du startar datorn igen så borde spelservern starta igen om du har haft den på när du satt datorn i vänteläge/viloläge.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...