JonteFire2 Skrivet 9 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2008 (redigerat) vi har nu köpt en ny dator och så fick jag den gamla.. och igår köpte vi en trådlös router så att jag kunde vara inne på internet med bredbandet i vardagsrummet.. men det glappar hela tiden! Vad kan vara fel?? och vad kan man göra åt det? Redigerat 9 Augusti 2008 av JonteFire2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 9 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2008 När det "glappar" vad menar du då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 9 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2008 (redigerat) Om det är som jag tror så slutar det funka då och då. Hade det här problemet med en Zyxel Router. Tänkte på några möjligheter då. Och då hade vi en till Router liggande. Så vi testade att koppla in den. Då funkade det. Men kan du vara lite mer specifik? Redigerat 9 Augusti 2008 av Hetfield05 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JonteFire2 Skrivet 9 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2008 Om det är som jag tror så slutar det funka då och då. Hade det här problemet med en Zyxel Router. Tänkte på några möjligheter då. Och då hade vi en till Router liggande. Så vi testade att koppla in den. Då funkade det. Men kan du vara lite mer specifik? Det är precis så jag menar.. det bara lägger av och sen ansluts det igen.. vet inte hur jag ska förklara Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PurpleHaze Skrivet 9 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2008 Jag antar att det är en Zyxel router som man fick gratis från Telia när man skaffade bredband via dom? Hade en likadan men bytte ut den ganska snabbt då jag hade exakt samma problem med den. Om du vill att det ska börja funka igen så gå in i routern via http://192.168.1.1 och starta om den. Eller starta om den på knappen som sitter på routern. Även om det inte är en sån man fick gratis från telia så är zyxel ett budget märke, om ni har något annan router liggandes så prova koppla in den ett tag så att ni kan utesluta om det är router som krånglar eller någonting annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 9 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2008 Jag bytte iaf Router och nu funkar det typ utan några avbrott. Fast jag har inte det snabbaste bredbandet som finns :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JonteFire2 Skrivet 9 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2008 Jag antar att det är en Zyxel router som man fick gratis från Telia när man skaffade bredband via dom? Hade en likadan men bytte ut den ganska snabbt då jag hade exakt samma problem med den. Om du vill att det ska börja funka igen så gå in i routern via http://192.168.1.1 och starta om den. Eller starta om den på knappen som sitter på routern. Även om det inte är en sån man fick gratis från telia så är zyxel ett budget märke, om ni har något annan router liggandes så prova koppla in den ett tag så att ni kan utesluta om det är router som krånglar eller någonting annat. Nej det är det inte. Det är en DX 110 Startpaket och den kosta typ 500:- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PurpleHaze Skrivet 9 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2008 Hmm, ni har ingen annan router som ni kan testa med så att ni kan utesluta om det är routern eller inte? Och är det bara på din dator som det slutar funka på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 9 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2008 Det kan vara dålig mottagning just där du är. Det kan vara för många väggar i mellan datorn och routern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JonteFire2 Skrivet 9 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2008 Hmm, ni har ingen annan router som ni kan testa med så att ni kan utesluta om det är routern eller inte? Och är det bara på din dator som det slutar funka på? nej vi har bara en och det är en trådlös Det kan vara dålig mottagning just där du är. Det kan vara för många väggar i mellan datorn och routern. mm det kan det vara.. kan man göra nåt åt det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 9 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2008 Sitta närmare Routern? Eller om inget annat fungerar...Dra sladd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 9 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2008 Du kan ha datorn nörmare routern eller tvärt om... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.