Gäst Glassgubben Skrivet 9 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2008 För 3 månader sen köpte jag en ''dirt'' cykel men är inte alls nöjd med den den har inte skiv bromsar och ramen är för hög. Jag vill ha en ny men jag har pratat med min mamma och hon säger att jag inte får köpa en ny. hur ska jag göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 9 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2008 Konstigt nog hade jag samma problem några år sedan. Jag hade en typ...street cykel. Sen när jag var hos min moster och min kusin så hade han en mountainbike'aktig' cykel i förrådet. Garanterat bättre än den jag hade. Fast jag kanske hade tur. Och det var ju gratis och så. Den andra sålde vi :P Jah alltså om du har köpt en cykel för inte så länge sedan så kanske du ska nöja dig ett tag. Tråkigt nog. Plus att cyklar med skivbromsar och rubbet är inte det billigaste man kan hitta. Men om du nöjer dig och kör hårt med den så blir den ju tillslut sliten och då kan du ju 'börja igen'. Dåligt förslag: Bombardera med plz tills hon ger med sig :P Men för hög ram är ju dock inte så bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 9 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2008 Du ska vara glad att du fick en sådan fin cykel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 9 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2008 (redigerat) Du ska vara glad att du fick en sådan fin cykel. Hur vet du att den var fin? Det kanske var en 2000kr cykel eller nåt liknande. Förresten så "fick" han väl den inte. Han köpte den väl ändå? Men har du frågat henne varför du inte får köpa en ny? Jag menar, om det är dina egna pengar du vill köpa den borde du ju få köpa vad tusan som helst för dom. Redigerat 9 Augusti 2008 av Firecracker Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Glassgubben Skrivet 9 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2008 Mjo jag ska nöja mig med den men när jag köpte den för 3000:- och alla andra har bättre cyklar känns det lite hårt. Jag har funderat på att sälja den och köpa nytt men det går inte mamma med på -.-'' Sen när jag gick tillbaka till team sportia går fråade över skiv bromsar så kostar bara fram bromsen 1020:- Och wAcko jag har inte fått något jag köpte allt för egna ihoptjänade pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 9 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2008 Mjo jag ska nöja mig med den men när jag köpte den för 3000:- och alla andra har bättre cyklar känns det lite hårt. Jag har funderat på att sälja den och köpa nytt men det går inte mamma med på -.-'' Sen när jag gick tillbaka till team sportia går fråade över skiv bromsar så kostar bara fram bromsen 1020:- Och wAcko jag har inte fått något jag köpte allt för egna ihoptjänade pengar. Vet du ännu inte varför du inte får köpa någon ny cykel? Det är ju lättare att hjälpa dig om du har fått reda på varför hon inte vill att du ska investera i en ny. Har själv en Nishiki shot med skivbromsar som jag köpte för 6500kr(kostar just under 6000 nu). Så om du lyckas övertala din mamma så kan du ju sälja din cykel för en rätt så bra slant beroende på hur använd den är och spara ihop lite pengar till en ny. Hur mycket pengar har du förresten i nuläget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Glassgubben Skrivet 9 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2008 Hon tycker det är onödigt och kapetalistiskt att köpa en ny. Jag har 1329 nu ehh :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 10 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2008 Cyklar för över 2000 är slöseri för f*n. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 10 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2008 (redigerat) Du ska vara glad att du fick en sådan fin cykel. Hur vet du att den var fin? Det kanske var en 2000kr cykel eller nåt liknande. Förresten så "fick" han väl den inte. Han köpte den väl ändå? Men har du frågat henne varför du inte får köpa en ny? Jag menar, om det är dina egna pengar du vill köpa den borde du ju få köpa vad tusan som helst för dom. För många människor på planeten vi bor i så är en slant och få mat för en dag fint när de jobbat i en hel månad. Redigerat 10 Augusti 2008 av Doctor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 10 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2008 Hon tycker det är onödigt och kapetalistiskt att köpa en ny. Jag har 1329 nu ehh :P Mm, okej. Men hur mycket har du använt din cykel då?(vill veta hur mycket man kanske kan få ut för den om du säljer den begagnad) Du ska vara glad att du fick en sådan fin cykel. Hur vet du att den var fin? Det kanske var en 2000kr cykel eller nåt liknande. Förresten så "fick" han väl den inte. Han köpte den väl ändå? Men har du frågat henne varför du inte får köpa en ny? Jag menar, om det är dina egna pengar du vill köpa den borde du ju få köpa vad tusan som helst för dom. För många människor på planeten vi bor i så är en slant och få mat för en dag fint när de jobbat i en hel månad. Och det hör till denna tråden? NEJ! Gå och predika om dina bekymmer någon annan stans tack. Jag förstår att många har svårt att få pengar men nu är det så att han vill ha en cykel som är bättre än hans som kostade ca 3000lkr. Så det är det vi utgår från nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 10 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2008 Sigh, vill du ha en bra cyckel får du lätt punga ut med 10k eller mer. Annars får det duga med en 3000 kronors cyckel. Om du är så onöjd med den kan du ju köpa nya delar till den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 10 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2008 Sigh, vill du ha en bra cyckel får du lätt punga ut med 10k eller mer. Annars får det duga med en 3000 kronors cyckel. Om du är så onöjd med den kan du ju köpa nya delar till den? Om han tänker punga ut med 10k så tycker jag det vore bättre att vänta ett år och köpa en billig moppe istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.