Ryssfemma Skrivet 9 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2008 Kan folk sluta vara så dryga mot varann och säga typ, googla, justgoogleit.com I forumet här så ska man kunna ställa frågor utan att få samma svar kastade emot sig, jag ser att det finns ungar här som försöker leka smarta genom och tala om för folk att de ska googla, och att de är allmänbildade som f*n och kan allting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 10 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2008 Anmäl inlägg så tar vi hand om det ;). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 10 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2008 Kan folk sluta vara så dryga mot varann och säga typ, googla, justgoogleit.com I forumet här så ska man kunna ställa frågor utan att få samma svar kastade emot sig, jag ser att det finns ungar här som försöker leka smarta genom och tala om för folk att de ska googla, och att de är allmänbildade som f*n och kan allting. Jo men ganska många frågar räcker det med att man söker på google.Ibland så kommer det frågor man inte trodde att man kunde fråga om. Så det beror ju på frågan. Fråga, Vad är det för nån gul cirkel på himlen? Vad ska man svara på det? Man svarar att det är en sol, men eftersom att den som frågade inte visste vad det var så kan man skriva att han ska googla det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 10 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2008 ofta vill man nog ha reda på olika svar och åsikter, vilket google inte alltid ger. kan vara så att man tycker att fuska är en säker sida och inte vill gå in på ngn random info-sida heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 10 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2008 Ett forum borde vara till för att diskutera, inte bara ha hjälp med en massa saker hela tiden. När folk frågar vad spel kostar eller var man kan hitta dem blir jag riktigt förbannad, varför ska vi ta oss tid till att göra saker de enkelt kunde hittat själv? Du har alltså helt fel, Dr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 10 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2008 ofta vill man nog ha reda på olika svar och åsikter, vilket google inte alltid ger. kan vara så att man tycker att fuska är en säker sida och inte vill gå in på ngn random info-sida heller.Ja men om nån frågar vad en sol är, då kan man säga åt den att han ska googla på det, annars så kan ju du hjälpa han? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 10 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2008 Alla känner till vad google är men vissa är inte så bra på att komma på dom bästa sökorden derför skickar jag ibland en länk till en google sökning :P ni for gärna kopiera google-delen i min signatur Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 10 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2008 Om frågan är sådan att den ber om andras åsikter eller tips för att ta sig vidare i ett spel är det precis vad forumet är till för. Om frågan är sådan att svaret kan hittas på internet, googla det. Zwail gjorde trådens bästa inlägg =). Så jag gör lite wannabe exempel. "Hej, jag undrar vad Valves hemsida har för adress" - Hade gått mycket snabbare att googla upp det, alltså ganska onödig tråd. "Hej, jag undrar vad ni tycker om designen på bilddagboken" - Är upplagd för olika åsikter, alltså inte direkt ngt man kan googla. Så precis som Zwai sa, det beror på vilken typ av fråga det är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 10 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2008 Om frågan är sådan att den ber om andras åsikter eller tips för att ta sig vidare i ett spel är det precis vad forumet är till för. Om frågan är sådan att svaret kan hittas på internet, googla det.Gissar att du riktar dig till mitt inlägg? Jag skrev att forum är till för att diskutera, vilket du inte kan i frågor som Dezens första exempel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 10 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2008 Jag snackar om frågor man stället i Pc forumet till exempel. Vilka pinnars kablar i datorn ska man sätta ihop osv för att dem här kretsarna ska fungera, så ser man första svaret. Googla lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 11 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2008 Word, hatar när folk säger google, dock bra IBLAND :) KLAD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 11 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2008 Jag snackar om frågor man stället i Pc forumet till exempel. Vilka pinnars kablar i datorn ska man sätta ihop osv för att dem här kretsarna ska fungera, så ser man första svaret. Googla lite. Och personen som frågar har inte ens försökt/tänkt på att använda Google, eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.