Hoppa till innehåll

Dude Seriöst, Det Räcker


Ryssfemma

Rekommendera inlägg

Kan folk sluta vara så dryga mot varann och säga typ, googla, justgoogleit.com

I forumet här så ska man kunna ställa frågor utan att få samma svar kastade emot sig,

jag ser att det finns ungar här som försöker leka smarta genom och tala om för folk att de ska googla, och att de är

allmänbildade som f*n och kan allting.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan folk sluta vara så dryga mot varann och säga typ, googla, justgoogleit.com

I forumet här så ska man kunna ställa frågor utan att få samma svar kastade emot sig,

jag ser att det finns ungar här som försöker leka smarta genom och tala om för folk att de ska googla, och att de är

allmänbildade som f*n och kan allting.

Jo men ganska många frågar räcker det med att man söker på google.

Ibland så kommer det frågor man inte trodde att man kunde fråga om.

Så det beror ju på frågan.

 

Fråga, Vad är det för nån gul cirkel på himlen?

Vad ska man svara på det? Man svarar att det är en sol, men eftersom att den som frågade inte visste vad det var så kan man skriva att han ska googla det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ofta vill man nog ha reda på olika svar och åsikter, vilket google inte alltid ger. kan vara så att man tycker att fuska är en säker sida och inte vill gå in på ngn random info-sida heller.

Ja men om nån frågar vad en sol är, då kan man säga åt den att han ska googla på det, annars så kan ju du hjälpa han?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om frågan är sådan att den ber om andras åsikter eller tips för att ta sig vidare i ett spel är det precis vad forumet är till för. Om frågan är sådan att svaret kan hittas på internet, googla det.

Zwail gjorde trådens bästa inlägg =). Så jag gör lite wannabe exempel.

 

"Hej, jag undrar vad Valves hemsida har för adress" - Hade gått mycket snabbare att googla upp det, alltså ganska onödig tråd.

 

"Hej, jag undrar vad ni tycker om designen på bilddagboken" - Är upplagd för olika åsikter, alltså inte direkt ngt man kan googla.

 

Så precis som Zwai sa, det beror på vilken typ av fråga det är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om frågan är sådan att den ber om andras åsikter eller tips för att ta sig vidare i ett spel är det precis vad forumet är till för. Om frågan är sådan att svaret kan hittas på internet, googla det.

Gissar att du riktar dig till mitt inlägg?

 

Jag skrev att forum är till för att diskutera, vilket du inte kan i frågor som Dezens första exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag snackar om frågor man stället i Pc forumet till exempel.

Vilka pinnars kablar i datorn ska man sätta ihop osv för att dem här kretsarna ska fungera, så ser man första svaret.

Googla lite.

Och personen som frågar har inte ens försökt/tänkt på att använda Google, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...