Hoppa till innehåll

Dubbelmoralen På Fuska


Mumutio

Rekommendera inlägg

Hejsan.

Jag har länge varit förundrad över den hårda policyn som fuska.se har mot fildelning. Allt sorts snack om fildelning är fullkomligt nolltollererat. Det kan ju vara okej, om nu inte hemsidan vill bli förknippad med denna olagliga syssla.

 

Men samtidigt finns det trådar i "vuxenforumet" med frågor som handlar om droger. T.ex. en om priset på maruijana.

http://www.fuska.se/forum/index.php?showto...t=0&start=0

 

Jag förstår inte hur det här går ihop? Är fildelning mer olagligt än droger? Om man nu ska ta så stort avstånd från fildelning så är det ju helt sjukt att man inte gör det mot droger också.

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan.

Jag har länge varit förundrad över den hårda policyn som fuska.se har mot fildelning. Allt sorts snack om fildelning är fullkomligt nolltollererat. Det kan ju vara okej, om nu inte hemsidan vill bli förknippad med denna olagliga syssla.

 

Men samtidigt finns det trådar i "vuxenforumet" med frågor som handlar om droger. T.ex. en om priset på maruijana.

http://www.fuska.se/forum/index.php?showto...t=0&start=0

 

Jag förstår inte hur det här går ihop? Är fildelning värre än droger? Om man nu ska ta så stort avstånd från fildelning så är det ju helt sjukt att man inte gör det mot droger också.

Jag tycker att fildelning är värre än droger.

 

En massa personer som gör musik o.s.v. dom förlorar pengar tack vare fildelningen.

Men ingen förlorar på droger, förutom den som använder.

 

Fildelning=Folk får all gratis, "kändisen" förlorar.

Droger= Ingen förlorar någonting, den enda som förlorar är användaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan.

Jag har länge varit förundrad över den hårda policyn som fuska.se har mot fildelning. Allt sorts snack om fildelning är fullkomligt nolltollererat. Det kan ju vara okej, om nu inte hemsidan vill bli förknippad med denna olagliga syssla.

 

Men samtidigt finns det trådar i "vuxenforumet" med frågor som handlar om droger. T.ex. en om priset på maruijana.

http://www.fuska.se/forum/index.php?showto...t=0&start=0

 

Jag förstår inte hur det här går ihop? Är fildelning värre än droger? Om man nu ska ta så stort avstånd från fildelning så är det ju helt sjukt att man inte gör det mot droger också.

Jag tycker att fildelning är värre än droger.

 

En massa personer som gör musik o.s.v. dom förlorar pengar tack vare fildelningen.

Men ingen förlorar på droger, förutom den som använder.

 

Fildelning=Folk får all gratis, "kändisen" förlorar.

Droger= Ingen förlorar någonting, den enda som förlorar är användaren.

 

Fattade inte riktigt din motiverning där.

 

Du menar att det är bättre att kändisar får pengar och människor blir skadade/dör istället för att kändisarna inte får pengar och människor förblir friska?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan.

Jag har länge varit förundrad över den hårda policyn som fuska.se har mot fildelning. Allt sorts snack om fildelning är fullkomligt nolltollererat. Det kan ju vara okej, om nu inte hemsidan vill bli förknippad med denna olagliga syssla.

 

Men samtidigt finns det trådar i "vuxenforumet" med frågor som handlar om droger. T.ex. en om priset på maruijana.

http://www.fuska.se/forum/index.php?showto...t=0&start=0

 

Jag förstår inte hur det här går ihop? Är fildelning värre än droger? Om man nu ska ta så stort avstånd från fildelning så är det ju helt sjukt att man inte gör det mot droger också.

Jag tycker att fildelning är värre än droger.

 

En massa personer som gör musik o.s.v. dom förlorar pengar tack vare fildelningen.

Men ingen förlorar på droger, förutom den som använder.

 

Fildelning=Folk får all gratis, "kändisen" förlorar.

Droger= Ingen förlorar någonting, den enda som förlorar är användaren.

 

Fattade inte riktigt din motiverning där.

 

Du menar att det är bättre att kändisar får pengar och människor blir skadade/dör istället för att kändisarna inte får pengar och människor förblir friska?

 

Om du hade ett band och ni var populära. Sen började alla ladda ner era album, skulle ni tjäna pengar då? Nej!

 

Och dom som använder droger, låt dom hålla på med droger, du drabbas väll inte utav om nån håller på med sånt?

 

Du menar att det är bättre att kändisar får pengar och människor blir skadade/dör istället för att kändisarna inte får pengar och människor förblir friska?
Kändisar, deras arbete är ju att medverka i filmer, eller inom musik branschen. Det är deras arbete, dom lever på det, skulle alla ladda ner filmer & musik så skulle inte dom tjäna pengar på det.

 

Och om nån använder droger så är den medveten om att det är farligt.

Du sa nått om att människor förblir friska? Ja om dom slutar med sitt drog beroende, människor blir inte sjuka utav fildelning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu var inte den här tråden till för att diskutera vad som är värst av droger och fildelning, utan främst hur fuska agerar i de båda frågorna.

 

Fildeling- olagligt- nolltollerans på fuska.se

Droger- olagligt- tillåtet att diskutera på fuska.se

 

Förstår inte hur det går ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Admin kanske är knarkare? :D

 

Men seriöst, tycker att snack om fildelning också ska vara tillåtet. Fuska.se bryter ju inte direkt mot en lag om dem låter användarna snacka om det. Varför ska det vara förbjudet isåfall? O.o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håll er till tråden och sluta diskutera om hur banden tjänar pengar. Onödiga inlägg raderade.

 

[EDIT]

Nu var inte den här tråden till för att diskutera vad som är värst av droger och fildelning, utan främst hur fuska agerar i de båda frågorna.

 

Fildeling- olagligt- nolltollerans på fuska.se

Droger- olagligt- tillåtet att diskutera på fuska.se

 

Förstår inte hur det går ihop.

Nu var inte den här tråden till för att diskutera vad som är värst av droger och fildelning, utan främst hur fuska agerar i de båda frågorna.

 

Fildeling- olagligt- nolltollerans på fuska.se

Droger- olagligt- tillåtet att diskutera på fuska.se

 

Förstår inte hur det går ihop.

 

Du tror inte att det är så för att fildelning så pass stort och att man kan hitta nästan alla frågor om det genom att använda google?

 

Droger är något som man kanske stöter på när man växer upp eller kanske blir lite nyfiken i och kanske har några frågor man vill ställa till folk som vet?

Redigerat av Nafrali
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vuxensnack är ett gruppforum och kräver att man accepterar vissa extravillkor och alla diskussioner hålls bakom stängda dörrar. Sedan så kan jag hålla med om att en diskussion huruvida vad knark kostar är rätt opassande. Dock så ligger denna i ett dolt forum som endast vissa kan komma åt, folk som har accepterat att få en större frihet och prata om mer vuxna ämnen. Hade en liknande diskussion hamnat i det öppna forumet så hade den försvunnit direkt. Så länge tråden i sig inte bryter mot några lagar eller regler (t.ex. §3.8) så är de därmed tillåtna.

 

Att fildelningssnack inte är tillåtet beror på att diskussioner kring detta ofta spårar ut. Att diskutera det är ju en sak, att börja rekommendera fildelningsprogram och prata om piratkopierade spel/filmer/program är en helt annan. Och kommer diskussioner kring detta upp så blir det lätt att folk börjar efterfråga piratkopior och plötsligt får vi de som börjar länka till piratkopior och hela cirkusen är igång. Vill man diskutera och syssla med fildelning så finns det med största sannolikhet bättre ställen än Fuska och göra det på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att folk kan börja länka adresser och sprida på fuska, då kan fuska få skit för det även om det är gruppforum. Annat som är mer eller mindre olagligt kan inte spridas direkt på internet, det kan filer.

Redigerat av Xade
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vuxensnack är ett gruppforum och kräver att man accepterar vissa extravillkor och alla diskussioner hålls bakom stängda dörrar. Sedan så kan jag hålla med om att en diskussion huruvida vad knark kostar är rätt opassande. Dock så ligger denna i ett dolt forum som endast vissa kan komma åt, folk som har accepterat att få en större frihet och prata om mer vuxna ämnen. Hade en liknande diskussion hamnat i det öppna forumet så hade den försvunnit direkt. Så länge tråden i sig inte bryter mot några lagar eller regler (t.ex. §3.8) så är de därmed tillåtna.

 

Att fildelningssnack inte är tillåtet beror på att diskussioner kring detta ofta spårar ut. Att diskutera det är ju en sak, att börja rekommendera fildelningsprogram och prata om piratkopierade spel/filmer/program är en helt annan. Och kommer diskussioner kring detta upp så blir det lätt att folk börjar efterfråga piratkopior och plötsligt får vi de som börjar länka till piratkopior och hela cirkusen är igång. Vill man diskutera och syssla med fildelning så finns det med största sannolikhet bättre ställen än Fuska och göra det på.

Vi får väl se om det inte kommer upp trådar om hur man får tag i droger också senare. Skulle inte förvåna mig eftersom att det är många är positiva till knark.

Ni vill inte ha ett forum där man länkar piratkopierade filer, men ni kan tänka er ett där man uppmuntrar ungdomar till att ta droger?

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...