Hoppa till innehåll

Dubbelmoralen På Fuska


Mumutio

Rekommendera inlägg

Vill man diskutera och syssla med fildelning så finns det med största sannolikhet bättre ställen än Fuska och göra det på.

Finns nog med största sannolikhet också bättre ställen än Fuska.se att diskutera droger på.

 

Vuxensnack är ett gruppforum och kräver att man accepterar vissa extravillkor och alla diskussioner hålls bakom stängda dörrar. Sedan så kan jag hålla med om att en diskussion huruvida vad knark kostar är rätt opassande. Dock så ligger denna i ett dolt forum som endast vissa kan komma åt, folk som har accepterat att få en större frihet och prata om mer vuxna ämnen. Hade en liknande diskussion hamnat i det öppna forumet så hade den försvunnit direkt. Så länge tråden i sig inte bryter mot några lagar eller regler (t.ex. §3.8) så är de därmed tillåtna.

 

Att fildelningssnack inte är tillåtet beror på att diskussioner kring detta ofta spårar ut. Att diskutera det är ju en sak, att börja rekommendera fildelningsprogram och prata om piratkopierade spel/filmer/program är en helt annan. Och kommer diskussioner kring detta upp så blir det lätt att folk börjar efterfråga piratkopior och plötsligt får vi de som börjar länka till piratkopior och hela cirkusen är igång. Vill man diskutera och syssla med fildelning så finns det med största sannolikhet bättre ställen än Fuska och göra det på.

Vi får väl se om det inte kommer upp trådar om hur man får tag i droger också senare. Skulle inte förvåna mig eftersom att det är många är positiva till knark.

Ni vill inte ha ett forum där man länkar piratkopierade filer, men ni kan tänka er ett där man uppmuntrar ungdomar till att ta droger?

 

Mumutio, du har fullkomligt rätt i allt du skriver.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill man diskutera och syssla med fildelning så finns det med största sannolikhet bättre ställen än Fuska och göra det på.

Vill inte du att fuska skulle vara bäst på allt?

 

Fuska.se har dock bara ett väldigt tydligt mål. Och det är väldigt enkelt: Störst och bäst ;)

Om du vill att fuska ska vara bäst på allt så menar du ju allt..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vuxensnack är ett gruppforum och kräver att man accepterar vissa extravillkor och alla diskussioner hålls bakom stängda dörrar. Sedan så kan jag hålla med om att en diskussion huruvida vad knark kostar är rätt opassande. Dock så ligger denna i ett dolt forum som endast vissa kan komma åt, folk som har accepterat att få en större frihet och prata om mer vuxna ämnen. Hade en liknande diskussion hamnat i det öppna forumet så hade den försvunnit direkt. Så länge tråden i sig inte bryter mot några lagar eller regler (t.ex. §3.8) så är de därmed tillåtna.

 

Att fildelningssnack inte är tillåtet beror på att diskussioner kring detta ofta spårar ut. Att diskutera det är ju en sak, att börja rekommendera fildelningsprogram och prata om piratkopierade spel/filmer/program är en helt annan. Och kommer diskussioner kring detta upp så blir det lätt att folk börjar efterfråga piratkopior och plötsligt får vi de som börjar länka till piratkopior och hela cirkusen är igång. Vill man diskutera och syssla med fildelning så finns det med största sannolikhet bättre ställen än Fuska och göra det på.

Vi får väl se om det inte kommer upp trådar om hur man får tag i droger också senare. Skulle inte förvåna mig eftersom att det är många är positiva till knark.

Ni vill inte ha ett forum där man länkar piratkopierade filer, men ni kan tänka er ett där man uppmuntrar ungdomar till att ta droger?

 

Kolla upp §3.8 i reglerna så några sådana trådar lär inte komma upp. Sedan tycker jag du har väldigt fel gällande vad du påstår att personer uppmuntrar till droger. Snarare är det tvärtom. Jag har inte sett några som helst inlägg där folk uppmuntrar till att ta droger, däremot förekommer det väldigt många inlägg där folk avråder från att prova och hålla på med droger.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vuxensnack är ett gruppforum och kräver att man accepterar vissa extravillkor och alla diskussioner hålls bakom stängda dörrar. Sedan så kan jag hålla med om att en diskussion huruvida vad knark kostar är rätt opassande. Dock så ligger denna i ett dolt forum som endast vissa kan komma åt, folk som har accepterat att få en större frihet och prata om mer vuxna ämnen. Hade en liknande diskussion hamnat i det öppna forumet så hade den försvunnit direkt. Så länge tråden i sig inte bryter mot några lagar eller regler (t.ex. §3.8) så är de därmed tillåtna.

 

Att fildelningssnack inte är tillåtet beror på att diskussioner kring detta ofta spårar ut. Att diskutera det är ju en sak, att börja rekommendera fildelningsprogram och prata om piratkopierade spel/filmer/program är en helt annan. Och kommer diskussioner kring detta upp så blir det lätt att folk börjar efterfråga piratkopior och plötsligt får vi de som börjar länka till piratkopior och hela cirkusen är igång. Vill man diskutera och syssla med fildelning så finns det med största sannolikhet bättre ställen än Fuska och göra det på.

Vi får väl se om det inte kommer upp trådar om hur man får tag i droger också senare. Skulle inte förvåna mig eftersom att det är många är positiva till knark.

Ni vill inte ha ett forum där man länkar piratkopierade filer, men ni kan tänka er ett där man uppmuntrar ungdomar till att ta droger?

 

Kolla upp §3.8 i reglerna så några sådana trådar lär inte komma upp. Sedan tycker jag du har väldigt fel gällande vad du påstår att personer uppmuntrar till droger. Snarare är det tvärtom. Jag har inte sett några som helst inlägg där folk uppmuntrar till att ta droger, däremot förekommer det väldigt många inlägg där folk avråder från att prova och hålla på med droger.

 

 

Exakt, det är väl bättre att informera och samtidigt varna än att bara ignorera och låsa sådana trådar. Det är de diskussionerna går ut på, om ni däremot hittar trådar där folk börjar ge ut nummer eller liknande för till exempel försäljning så ska ni kontakta en moderator eller admin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja, vuxensnack är sannerligen ett "dolt" forum. Kiss my as! gratis att bli medlem, tar max 2 minuter, fritt att komma in på vuxensnack, tar 20 SEKUNDER. skiten kunde ju lika gärna vara ett allmänt forum. håller med mumutio till 110%!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man behöver inte acceptera speciella villkor om man vill besöka allmänt-forumet.

nej, men jag fattar ju att admin inte vill att fuska ska hamna högt på google-listorna om man söker på t.ex. torrent eller knark. men om det nu finns ett dolt forum som inte syns på google-listorna för knark, varför inte samma för nedladdning? jävligt dålig ursäkt att "det sprider sig bara över hela sidan", det är ju f*n admin och moddarna som har all makt, det är ju bara att ta bort, rensa och banna folk som inte kan sköta de "speciella villkoren". Men det jag menar är att om nån skulle vilja försöka sätta dit fuska för att dikutera olagliga saker så är ju det inte precis nått problem, nån som letar olagliga prylar skulle ju med ganska stor säkerhet åtminstonde kolla upp FUSKA.se. han letar spår efter nedladdning, hittar inget, upptäcker vuxensnack, går in eftersom det inte är svårare än att trycka på "jag godkänner"-knappen, och vad hittar han? trådar om hur mycket skunk kostar. hmmm.... och vem vet hur vuxensnack ser ut om ett halvår, länkar till langare kanske? varför inte? det finns ju inget som förbjuder det i fuskas regeler, det är ju inte olagligt att DISKUTERA varesig knark eller nedladdning, inte förbjudet att länka eller tipsa heller.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nämner det för TREDJE gången att det finns en regel §3.8 vilket tydligt markerar gränsen mellan vad som får skrivas och vad som inte får skrivas. Då tråden har fått sitt svar redan (3 gånger i och med detta inlägg) så låser jag den nu. Kort och gott, vill man diskutera saker som är mot Fuskas regler så får man göra det på annat håll och passar inte det så har man inget på Fuska och göra punkt slut.

 

Det är upptill medlemmarna och acceptera villkoren och gör man detta så skall man givetvis även följa de.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...