ELF Skrivet 17 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2008 (redigerat) Böckerna är beställda Jag skulle behöva lite vägledning. Jag vet inte riktigt vad jag ska välja. Jag vill förbättra mina kunskaper inom något C språk och har kollat på Adlibris. Jag har hittat fem olika böcker som jag grupperat till två grupper. Jag köper bara en av dom. Grupp1: C++ programmering PHP & MySQL Grupp2: Beginning Microsoft Visual C# 2008 Professional C# 2008 Beginning C# Game Programming Väljer jag grupp 1 så får jag en C++ bok på 1000 sidor och en bok om PHP & MySQL. Skulle jag välja grupp 2 så får jag en ordentlig bas och avancerad genomgång av C#, plus att jag får lära mig spelprogrammering med C#. Så jag skulle vilja ha era åsikter om dessa böcker och grupperna. Redigerat 20 Augusti 2008 av TheDarkElf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 17 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2008 Eftersom jag själv inte är förtjust i Microsoftprodukter skulle jag säga Grupp 1 med C++. Jag vet dock inte så mycket om C# att jag kan säga att det är dåligt. Men vad jag vet är att det är låst till just Microsoft produkter så som Windows. Varför har du slängt med PHP och MySQL i Grupp 1? Det har ju inget med C++ att göra. Men det är annars fina val om du exempelvis ska göra webbsidor. Jag har ingen erfarenhet av någon av böckerna du valt. Har helt andra böcker här hemma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 19 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2008 (redigerat) Skippa C#, lär dig java istället. Syntaxen är identisk, Microsoft gjorde om java litegrann och vips, så fanns C#! C++ Programmering på 1200 sidor har jag faktiskt läst ( :o ). Jag valde mellan den och C++ direkt. C++ direkt var dubbelt så dyr och på bara 700 sidor. Jag tror att man skulle lära sig lika mycket av den kortare (och dyrare :P), det gick väldigt långsamt fram i den tjocka. Grupp 2 är ju helt på Microsofts sida... du blir helt fast i Windowsprogrammeringen. Grupp 1 ger jag tummen upp (men byt gärna ut C++-boken), PHP och MySQL har du massor av nytta av. Redigerat 19 Augusti 2008 av Shaitan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 19 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2008 Ja, jag skulle också hålla mig borta från Microsoftprodukter. Kör på C++, sen kan du kolla in C#. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PurpleHaze Skrivet 20 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Augusti 2008 Skulle personligen ha valt "PHP & MySQL" och "Beginning C# Game Programming" eftersom att PHP och MySQL är väldigt bra att ha kunskap om, och game programming eftersom att jag och ett par andra håller på att skapa en server emulator till ett spel (Anarchy Online). Det är ju dock vad jag själv skulle välja. Men om du bara vill lära dig så har du mer nytta av C++ och PHP MySQL. Skriv gärna i den här tråden vad du väljer sen =) Lycka till! -Sylar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 20 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Augusti 2008 (redigerat) Jag har redan beställt. Jag har beställt C++ och PHP & MySQL böckerna. PHP & MySQL valde jag fär att kunna använda det till hemsidor som sakt. Har ju inget med C++ att göra. Ni har faktiskt rätt som säger att grupp1 är bättre. C++ kan man ju använda till Linux också (ej plattformsberoende). PHP & MySQL är ju väldigt bra extrakunskaper. Man vet alldrig när man har nytta av det som programmerare. Redigerat 20 Augusti 2008 av TheDarkElf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 30 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2008 Jag har fått hem C++ boken av Steven Prata. PHP & MySQL boken skickades senare då den inte fanns i lagret. Så den får jag troligtvis på måndag. jag ska läsa inledningen i C++ boken nu över helgen. Den verkar vara riktigt bra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 2 September 2008 Rapport Dela Skrivet 2 September 2008 Nu är helgen slut. Har du läst klart boken av Prata? Jag tror att du inte hann läsa den på en helg. :P Tycker som sagt att den var lite seg, nu vill jag gärna höra din åsikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 2 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 2 September 2008 Nu är helgen slut. Har du läst klart boken av Prata? Jag tror att du inte hann läsa den på en helg. :P Tycker som sagt att den var lite seg, nu vill jag gärna höra din åsikt. Läs mitt inlägg en gång till... En så länge så är den bra skriven... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 2 September 2008 Rapport Dela Skrivet 2 September 2008 En rättning bara, C++ är inte plattformsoberoende. Dock finns det kompilatorer för C++ som funkar under såväl Linux som Unix. Tråkigt språk om du frågar mig men håller säkert en stund till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 5 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 5 September 2008 En rättning bara, C++ är inte plattformsoberoende. Dock finns det kompilatorer för C++ som funkar under såväl Linux som Unix. Tråkigt språk om du frågar mig men håller säkert en stund till.Det har jag läst mig till. Men det beror ju som sagt på hur man skriver det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 5 September 2008 Rapport Dela Skrivet 5 September 2008 En rättning bara, C++ är inte plattformsoberoende. Dock finns det kompilatorer för C++ som funkar under såväl Linux som Unix. Tråkigt språk om du frågar mig men håller säkert en stund till. Du har inte lust att peka på språk som är plattformsoberoende och vad det är som skiljer dem från C/C++? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.