Hoppa till innehåll

Datorn Startas Om Slumpmässigt


xavio

Rekommendera inlägg

Simpelt, en dag så skulle jag spela WoW. Jag klickade på Play och hela skiten startades om.

Så jag gjorde en film istället. Jag laddade upp en fil, och datorn startades om. En sak som är konstigt med detta är att alla filmfiler är av samma typ (.avi), så t.ex. när jag laddade upp en musikvideo gick det finfint, men när jag startar upp en annan film så startades skiten upp. Samma filtyp, men helt slumpmässigt startas om i allafall.

 

Konstigast av allt: Detta hände plötsligt en dag, och jag hade inte varit inne på några speciella hemsidor så låter skumt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vadå helknäppt? Om du vill att din dator ska börja brinna så okej. Men det det tycker jag verkar helknäppt!

Låter jävligt konstigt enligt mig att man endast behöver damma av datorn för att få den att inte starta om. Men vad vet jag, jag är knappast någon datormänniska.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan bero på 2 saker vad jag vet.

 

1. Överhettning: Datorn startar då om säg av en ren säkerhets sak för att inget ska skaddas.

Lösning: Ta bort damn innuti datorn och se till så att alla fläktar funkar som dom ska.

 

2.Glapp(stavning?)i nätagrigatet(stavning?):Kan vara så att datorn tappar strömmen bara någon hundra del och då startar den om sig. Hade själv detta problemet.

Lösning:Testa med ett annat nätagrigat och se om det hjälper.

Redigerat av Rezex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vadå helknäppt? Om du vill att din dator ska börja brinna så okej. Men det det tycker jag verkar helknäppt!

Låter jävligt konstigt enligt mig att man endast behöver damma av datorn för att få den att inte starta om. Men vad vet jag, jag är knappast någon datormänniska.

 

Det är inte så konstigt egentligen. Dammet lägger sig överallt. Gärna i fläktar vilket får dem att inte transportera så mycket luft som de ska kunna. Om den varma luften inte flyttas från exempelvis processorn kommer den bli för varm och till slut i många fall orsaka omstart av datorn för att skydda sig från att bli för varm och eventuellt från att börja brinna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vadå helknäppt? Om du vill att din dator ska börja brinna så okej. Men det det tycker jag verkar helknäppt!

Låter jävligt konstigt enligt mig att man endast behöver damma av datorn för att få den att inte starta om. Men vad vet jag, jag är knappast någon datormänniska.

 

Det är inte så konstigt egentligen. Dammet lägger sig överallt. Gärna i fläktar vilket får dem att inte transportera så mycket luft som de ska kunna. Om den varma luften inte flyttas från exempelvis processorn kommer den bli för varm och till slut i många fall orsaka omstart av datorn för att skydda sig från att bli för varm och eventuellt från att börja brinna.

 

Det konstiga med det är att jag har bytt grafikkort efter att datorn pajja, så jag sände den till min kusin och då fixade han datorn och tog bort allt damm. Detta var i maj, så ja, f*n vet jag, men det verkar konstigt eftersom jag köpte datorn för 2 år sedan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du av garrantiskäl inte kan öppna datorn och damma av så blås genom fläktluckan på baksidan av datorn (när den är avstängd givetvist). Försök annars att rensa datorn på onödiga filer och program för att få temperaturen att sjunka.

Garantin försvinner inte för att man gör ren datorn.. o.O

dock kan garantin gå ut om man byter ut delar själv.. d.v.s öppnar datorn

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...