Hoppa till innehåll

Polis Stoppar Kille Med En Hund...


360Xbox
 Dela

Rekommendera inlägg

Husdjur är inte lika mycket värda som människor, sluta bete er som lättsårade hippies.

Jag hatar dig, eftersom att du inte bara är en ateist, utan en extrem sådan som vill utrota religion. j*vla stalinist.

 

Visst visst, vore underbart att leva i en värld utan konflikter tvång osv som inte är religions-baserad..

 

"Become an Atheist today and get Sundays free!"

 

Men varför jämför du med Stalin? Han gjorde det snarare i en extremt-kommunistiskt styre, inte anti-religion.

 

Kommunism är extrem demokrati där varje individ får ha sin religion.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 88
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Håller er till ämnet va? Husdjur och hur polisen aggerade?

 

[Och vad menar du med "männsikan är på top i näringskedjan så behöver man inte bete sig på ett sånt sätt vi gör" ?

 

Soad_token

skulle små katter vara högst då eller???

nä, det jag säger är att människan idag beter sig dåligt ur min synvinkel. man dödar utrotningshotade djur bara för pälsens skull, man förstör planeten, så om du inte fattar vad jag ens menar med att människan är på top i näringskjedan så... ja... :huh:

 

Jag fattade vad du menade med "i top av näringskedjan", det jag ville att du skulle förkklara vad det var vi gör dåligt och vad det har med något av det här att göra?:S

 

Sen, till alla er som pratar om att människor och djur är lika värda. En snabb fråga ni är på en båt, båten sjunker du hamnar i en livflotte och kan ta med en person/ett djur. En 8-årig liten flicka (som du aldrig har träffat förut) ber (och då menar jag ber panikslaget) dig att ta ombord henne och därmed rädda hennes liv. Men även din hund ligger i vattnet och den kommer att dö om du inte tar ombord hunden. Det finns inget sätt att få båda i flotten och den ni lämnar i vattnet kommer garanterat dö.

 

Vem väljer du?

 

Skuller vilja se ett svar från följande: Ubuntu, D48, 360Xbox och Paw

 

Soad_token

Redigerat av Soad_token
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller er till ämnet va? Husdjur och hur polisen aggerade?

 

[Och vad menar du med "männsikan är på top i näringskedjan så behöver man inte bete sig på ett sånt sätt vi gör" ?

 

Soad_token

skulle små katter vara högst då eller???

nä, det jag säger är att människan idag beter sig dåligt ur min synvinkel. man dödar utrotningshotade djur bara för pälsens skull, man förstör planeten, så om du inte fattar vad jag ens menar med att människan är på top i näringskjedan så... ja... :huh:

 

Jag fattade vad du menade med "i top av näringskedjan", det jag ville att du skulle förkklara vad det var vi gör dåligt och vad det har med något av det här att göra?:S

 

Sen, till alla er som pratar om att människor och djur är lika värda. En snabb fråga ni är på en båt, båten sjunker du hamnar i en livflotte och kan ta med en person/ett djur. En 8-årig liten flicka (som du aldrig har träffat förut) ber (och då menar jag ber panikslaget) dig att ta ombord henne och därmed rädda hennes liv. Men även din hund ligger i vattnet och den kommer att dö om du inte tar ombord hunden. Det finns inget sätt att få båda i flotten och den ni lämnar i vattnet kommer garanterat dö.

 

Vem väljer du?

 

Skuller vilja se ett svar från följande: Ubuntu, D48, 360Xbox och Paw

 

Soad_token

 

Det är sjukt hur envis jag är.

Ett sånt tillfälle finns inte ens enligt mig, klart att man kan ta båda? Sitter man i en livflotte mitt ute på havet har man hela världens tid på sig. Sorry men jag skulle tagit båda, för att måsta välja nån så kan jag väl säga att jag skulle ta flickan först eftersomatt hon var närmast :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen, till alla er som pratar om att människor och djur är lika värda. En snabb fråga ni är på en båt, båten sjunker du hamnar i en livflotte och kan ta med en person/ett djur. En 8-årig liten flicka (som du aldrig har träffat förut) ber (och då menar jag ber panikslaget) dig att ta ombord henne och därmed rädda hennes liv. Men även din hund ligger i vattnet och den kommer att dö om du inte tar ombord hunden. Det finns inget sätt att få båda i flotten och den ni lämnar i vattnet kommer garanterat dö.

 

Vem väljer du?

 

Skuller vilja se ett svar från följande: Ubuntu, D48, 360Xbox och Paw

 

Soad_token

 

Det är sjukt hur envis jag är.

Ett sånt tillfälle finns inte ens enligt mig, klart att man kan ta båda? Sitter man i en livflotte mitt ute på havet har man hela världens tid på sig. Sorry men jag skulle tagit båda, för att måsta välja nån så kan jag väl säga att jag skulle ta flickan först eftersomatt hon var närmast :)

 

Att vara envis verkar ju vara enda sättet att få svar på sina frågor :/

 

Nu finns det. Vem sa att flickan var närmast? Och det är en teoretisk fråga. Du kan bara rädda ena, det finns inga alternativ en måste dö.

 

Om man absolut måste välja tar man antagligen sina fränder, men det jag menar när jag säger att vi är lika mycket värda är att vi människor inte har rätt att avgöra om någon/något annat ska leva eller ej.

Ok, men med ditt resonomang så har vi ju inte rätt att riskera andras liv. Så att riskera allas liv på vägarna den kvällen för att försöka rädda ett annat är ju fel enligt din mening. Och hanriskerade det verkligen efter som han var i någon form av shock (eller likande) och ska därför inte köra bil, ABSOLUT inte så fort och vårdslös som han gjorde.

 

Soad_token

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Husdjur är inte lika mycket värda som människor, sluta bete er som lättsårade hippies.

Jag hatar dig, eftersom att du inte bara är en ateist, utan en extrem sådan som vill utrota religion. j*vla stalinist.

 

Visst visst, vore underbart att leva i en värld utan konflikter tvång osv som inte är religions-baserad..

 

"Become an Atheist today and get Sundays free!"

 

Men varför jämför du med Stalin? Han gjorde det snarare i en extremt-kommunistiskt styre, inte anti-religion.

 

Kommunism är extrem demokrati där varje individ får ha sin religion.

 

Förstår inte riktigt hur du kan anse att din post sa emot min föregående.

Stalins paranoia kostade miljoner människor livet, det hade inget med hans avsaknad av tro att göra

kommunism idag syftar på upplösning av klasser, extrem är mer.. tja.. diktatur "för folkets skull",se på Kina.

 

Detta har dock ingenting med tråden att göra, men man kan ju inte ignorera en reply.

 

Vad mer kan sägas om videon.. det jag undrar över som jag är rätt säker på att det inte nämns i filmen är hur nära de var till veterinären när de blev stoppade, om hunden dog inom 15 min (?) lär det inte ha gjort någon skillnad om det låg 30 min bort.

 

Jag tycker det är synd att hunden dog, men inte f*n ska den ha högre prioritet än vägens säkerhet, det spelar ingen roll om det var få billister eller om hundägaren "var bra på att köra".

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är man nära sitt djur så ser man det som en släkting .

 

Till alla:

Varför tycker ni djur är mindre värda än mäniskor?

Svara på min fråga.

 

Soad_token

 

Asså varför är det så viktigt vad just jag skulle göra, är det hela världen vad en 16 åring kille tycker? f*n asså, typ fem pers har frågat mig samma fråga och jag svarar likadant, vad spelar det för roll?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså varför är det så viktigt vad just jag skulle göra, är det hela världen vad en 16 åring kille tycker? f*n asså, typ fem pers har frågat mig samma fråga och jag svarar likadant, vad spelar det för roll?

 

För du säger att vi är lika mycket värda men skulle ändå rädda ungen (trots att det är din familjs hund). Du värderar alltså en fulständigt främande unge framför din egna hund. Alltså där är svaret på din egna råga varför änniskor är mer värda än djur.

 

Soad: Nej, snubben kunde ju testat heimlich på hunden istället, eller förslagsvis kört sansat.

Precis och då är det ju rätt av polisen att stoppa honom. Att det tog 20 minuter att klara av allt är ju som sagt inte så konstigt, han var så borta att han inte ens följer de lättaste instruktioner, vilket gör att polise måste "vakta" honom hela tiden.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså varför är det så viktigt vad just jag skulle göra, är det hela världen vad en 16 åring kille tycker? f*n asså, typ fem pers har frågat mig samma fråga och jag svarar likadant, vad spelar det för roll?

För du säger att vi är lika mycket värda men skulle ändå rädda ungen (trots att det är din familjs hund). Du värderar alltså en fulständigt främande unge framför din egna hund. Alltså där är svaret på din egna råga varför änniskor är mer värda än djur.

 

Har aldrig sagt det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså varför är det så viktigt vad just jag skulle göra, är det hela världen vad en 16 åring kille tycker? f*n asså, typ fem pers har frågat mig samma fråga och jag svarar likadant, vad spelar det för roll?

 

För du säger att vi är lika mycket värda men skulle ändå rädda ungen (trots att det är din familjs hund). Du värderar alltså en fulständigt främande unge framför din egna hund. Alltså där är svaret på din egna råga varför änniskor är mer värda än djur.

 

Har aldrig sagt det.

 

Du sa att du hade svarat på en likadan fråga tidigare, och det enda jag hiottade va att su skulle rädda en människa så jag har ju inte så mycket annat att gå på. Om du tycker jag drar förhastade slutsatser så kan du ju svara på mina frågor istället för att vägra :/

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...