Garone Skrivet 6 September 2008 Rapport Dela Skrivet 6 September 2008 (redigerat) Jag har nog inget större problem med att djur skulle slaktas på något annat sätt än de gör idag. Så vida man inte börjar ändra på regler pga religion. Det är bland det dummaste man kan görs enligt mig. Anledningen till att ajg tycker det är dumt är att alla ska behandlas lika eller som min pappa brukar säga "jag behandlar alla som svarta". Poängen är att om man gör får många undantag så blir det ju särbehandling, vilket är diskriminering, vilket mer eller mindre alla är emot (inklusiva jag). Så mitt svar blir nej, inte om religion är huvudargumentet eller en del av kravet. Soad_token Tror inte att det bara utförs inom religion. För som jag sa - danskarna gör det. Men varför gör dom det, för att de är skoj? Nej för att de har fått påtryckningar från religionen. Sen undrar jag hur pålittlig källan egentligen är, för vad jag vet så är inte halal slakten tillåten i t.ex. Finland? Soad_token Källa: En dansk kamrat som berättade om det. Och nej, halal slakten är inte tillåten i Finland vad jag vet. Danskarna har det i kulturen och det är typ tradition där. Redigerat 6 September 2008 av Garone Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 6 September 2008 Rapport Dela Skrivet 6 September 2008 Sen vet vi ju att danska befolkningen består till stor del av folk med annan bakgrund, kultur och religion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 6 September 2008 Rapport Dela Skrivet 6 September 2008 Tror inte att det bara utförs inom religion. För som jag sa - danskarna gör det. Men varför gör dom det, för att de är skoj? Nej för att de har fått påtryckningar från religionen. Sen undrar jag hur pålittlig källan egentligen är, för vad jag vet så är inte halal slakten tillåten i t.ex. Finland? Soad_token Källa: En dansk kamrat som berättade om det. Och nej, halal slakten är inte tillåten i Finland vad jag vet. Danskarna har det i kulturen och det är typ tradition där. Så du menar att större delen av den danska befolkningen är muslimer? :S Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 6 September 2008 Rapport Dela Skrivet 6 September 2008 Tror inte att det bara utförs inom religion. För som jag sa - danskarna gör det. Men varför gör dom det, för att de är skoj? Nej för att de har fått påtryckningar från religionen. Sen undrar jag hur pålittlig källan egentligen är, för vad jag vet så är inte halal slakten tillåten i t.ex. Finland? Soad_token Källa: En dansk kamrat som berättade om det. Och nej, halal slakten är inte tillåten i Finland vad jag vet. Danskarna har det i kulturen och det är typ tradition där. Så du menar att större delen av den danska befolkningen är muslimer? :S Soad_token *Facepalm* Nej, han sa att danskarna var t.o.m före muslimerna att utföra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 6 September 2008 Rapport Dela Skrivet 6 September 2008 Tror inte att det bara utförs inom religion. För som jag sa - danskarna gör det. Men varför gör dom det, för att de är skoj? Nej för att de har fått påtryckningar från religionen. Sen undrar jag hur pålittlig källan egentligen är, för vad jag vet så är inte halal slakten tillåten i t.ex. Finland? Soad_token Källa: En dansk kamrat som berättade om det. Och nej, halal slakten är inte tillåten i Finland vad jag vet. Danskarna har det i kulturen och det är typ tradition där. Så du menar att större delen av den danska befolkningen är muslimer? :S Soad_token *Facepalm* Nej, han sa att danskarna var t.o.m före muslimerna att utföra det. Missuppfattade det, trodde han pratade om halal slakt, inte något motsvarande. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raffed Skrivet 6 September 2008 Rapport Dela Skrivet 6 September 2008 Jag tycker det är fel att döda ett djur bara för att ha nåt gott att äta. Sen så behöver ju inte man tänka "Jaha, vart ska vi göra av alla djur då"? Det finns ju redan ohyggligt många människor, men vi slaktar ju inte människor även ifall vi är alltför många, eller hur? Jo.. Det gör vi ju iofs.. Men vi gör det inte pga att vi är för många människor, utan vi gör det helt utan anledning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 7 September 2008 Rapport Dela Skrivet 7 September 2008 Jag tycker det är fel att döda ett djur bara för att ha nåt gott att äta. Varför då? Vi dödar djur för mat precis som andra djur gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yoadee Skrivet 8 September 2008 Rapport Dela Skrivet 8 September 2008 Skulle vi inte dödat djuren skulle dem förr eller senare ändå blivit dödade av annat djur eller dött på grund av ålder. Om vi inte döda djuren kan förökningen bli för kraftig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 9 September 2008 Rapport Dela Skrivet 9 September 2008 Sen vet vi ju att danska befolkningen består till stor del av folk med annan bakgrund, kultur och religion. o.O Och det gör inte vi? Om du menar att de har en massa invandrare så kan jag ju lägga till att Danmark var en av länderna i Europa som tog in minst invandrare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.