Hoppa till innehåll

Spore


Median

Rekommendera inlägg

  • Svar 41
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ett längre spel..

 

Spelet vart lite av en besvikelse, visst det är kul att skapa sina egna varelser, men ska vi kolla på de 5 delarna:

 

Cell-stadiet. Simmar runt i 45 min o bara äter saker, någorlunda kul, gillar att man ser varelser i bakgrunden som nästan täcker hela skärmen för att några minuter senare äta dom som ingenting, men det blev lite tjatigt, sätt en spik, en svans o ät på!

 

Varelse-Stadiet: Tryck på 1 för Bite/Slå i en timme tills din lilla grupp flyttar.. Igen det är kul att styra sin egna varelse, men man var ju tvungen att "hitta" alla nya delar, bra och dåligt då man kan behöva något att sträva mot.

Tjatigt..

 

Stam-Stadiet, Vad ska man säga, det minst tråkiga stadiet? Pumpa ut enheter, skicka på fienden, stå i 3 min o slå på deras hydda, repetera 5 gånger, eventuellt utrusta med en yxa eller något spjut. För enkelt.

Gillar dock att man kan sätta armor och masker som ökar HP eller skada (Strids-poäng?)

 

Civilisations-Stadiet: Herrej*vlar, tråkigaste stadiet med råge, man får inte ens använda sina vanliga enheter, att bygga sina egna tanks / flygplan var ju kul, men att flyga över 12 städer med runt 1 försvarstorn om o om igen var ju ungefär lika kul som att sälja bacon i Irak.

 

Rymd-Stadiet: Har bara kört ett tag, så jag kan inte riktigt avgöra. Ett svårstyrt skepp (? fick bara 4 min att prova mig fram) men tydligen ska man kunna plocka upp varelser o sätta dom på andra planeter.. låter kul i teorin, men i praktiken? Kan bara anta att man inte ens bygger städer på dom nya planeterna (eller?) så det verkar helt meningslöst.

 

Spelet höll vad det lovade, göra egna varelser o spela med dom, men ... jösses så tråkigt det blev...

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett längre spel..

 

Spelet vart lite av en besvikelse, visst det är kul att skapa sina egna varelser, men ska vi kolla på de 5 delarna:

 

Cell-stadiet. Simmar runt i 45 min o bara äter saker, någorlunda kul, gillar att man ser varelser i bakgrunden som nästan täcker hela skärmen för att några minuter senare äta dom som ingenting, men det blev lite tjatigt, sätt en spik, en svans o ät på!

 

Varelse-Stadiet: Tryck på 1 för Bite/Slå i en timme tills din lilla grupp flyttar.. Igen det är kul att styra sin egna varelse, men man var ju tvungen att "hitta" alla nya delar, bra och dåligt då man kan behöva något att sträva mot.

Tjatigt..

 

Stam-Stadiet, Vad ska man säga, det minst tråkiga stadiet? Pumpa ut enheter, skicka på fienden, stå i 3 min o slå på deras hydda, repetera 5 gånger, eventuellt utrusta med en yxa eller något spjut. För enkelt.

Gillar dock att man kan sätta armor och masker som ökar HP eller skada (Strids-poäng?)

 

Civilisations-Stadiet: Herrej*vlar, tråkigaste stadiet med råge, man får inte ens använda sina vanliga enheter, att bygga sina egna tanks / flygplan var ju kul, men att flyga över 12 städer med runt 1 försvarstorn om o om igen var ju ungefär lika kul som att sälja bacon i Irak.

 

Rymd-Stadiet: Har bara kört ett tag, så jag kan inte riktigt avgöra. Ett svårstyrt skepp (? fick bara 4 min att prova mig fram) men tydligen ska man kunna plocka upp varelser o sätta dom på andra planeter.. låter kul i teorin, men i praktiken? Kan bara anta att man inte ens bygger städer på dom nya planeterna (eller?) så det verkar helt meningslöst.

 

Spelet höll vad det lovade, göra egna varelser o spela med dom, men ... jösses så tråkigt det blev...

Ang. rymd-stadiet.

 

Man kan visst placera ut "städer" på planeter, såkallade kolonier som man sen kan bygga upp till en fungerande stad, och visst, man kan stråla upp och placera varelser på en annan planet men det måste vara rätt miljö för att dom inte ska dö.

 

Men på vissa planeter går det inte att bygga kolonier på.. Först.

 

Då måste du skaffa några atmosfär grejs för att få rätt atmosfär så att det går att andas, skaffa växter och djur som du placerar på planeten, låter den växa eller något, sen går det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du har i stort sett rätt i alla faser :) fast kan ju tillägga att i rymden så kan man bygga nya städer (kolonier som man inte har någon kontroll över förutom att man sätter dit byggnader).

det med att flytta över varalser till andra planeter är helt meningslöst...jag tog några tänkande varelser till en planet och släppte ner dem där. de tände några eldar och försvann sen... yay..

 

Och det är så fruktansvärt jobbigt att man måste försvara ALLA sina(även allierade ber om hjälp.. >.>) planeter själv mot raiders som anfaller var 5:e minut och att man måste åka runt och hämta/sälja all krydda själv >.>. det enda man gör är att åka rundor och man har typ ingen tid över med att leka med varelser(typ få dem att utvecklas :)) eller terraforma planeter.

 

 

*edit*

jag tog en fraps och ett screen med xfire innan (space) så om någon vill se hur spelet ser ut eller se mitt skepp/galax kan ni kolla in min xfire (profilen) :)

Redigerat av TheGreatest
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spore är verkligen för kort. Sen fick man veta en sak av en kompis så jag som redan innan tyckte groxerna var veka, tycker nu att de är patetiska.

 

Stam-fasen kunde utvecklats mer, Civilisationsfasen känns meningslös. Ah 20k perfekt spammar 20 tanks och voila hela världen blir min.

 

Men annars är det ett roligt spel.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

aldrig haft problem...kanske det är på din sida? >.>

Du har aldrig haft problem eftersom att du slapp j*vlas med det första dagen.

 

Så j*vla kul är det väl inte. (Men lite kul ändå)

Man spelar, tar sig igenom några snabba faser, Sen är det slut.

Det är roligt, men inte så bra som jag och många andra förväntat oss.

 

det blev typ som Portal då, kort men kul
Kort är det inte, kanske på enkelt men det finns så mycket att göra på rymdstadiet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...