Hoppa till innehåll

Världens Slut Om Nio Dagar


Kevve
 Dela

Rekommendera inlägg

den är ändå igång ;)

Och hur hade du tänkt att något skulle kunna hända om de skickar runt en endaste liten partikel?

 

Du måste tänka utanför lådan.

Allting på jorden är uppbyggt av atomer. Skulle accelratorn skapa en atom som bryter ner alla andra atomer eller skapa ett svart hål skapas det en kedjereaktion i vilket fall blir jordens undergång.

Och som någon annan sa här, storleken spelar oftast ingen roll.

Tar du en vätebomb som ett exempel så fungerar det på ungefär samma sätt. Dock är en atomkollision MYCKET kraftfullare som de själva sagt till tidning.

 

Dessutom är det inte en enda liten partikel dom krockar. Det är flera miljoner kollisioner varje sekund.

Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 100
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

den är ändå igång ;)

Och hur hade du tänkt att något skulle kunna hända om de skickar runt en endaste liten partikel?

 

Du måste tänka utanför lådan.

Allting på jorden är uppbyggt av atomer. Skulle accelratorn skapa en atom som bryter ner alla andra atomer eller skapa ett svart hål skapas det en kedjereaktion i vilket fall blir jordens undergång.

Och som någon annan sa här, storleken spelar oftast ingen roll.

Tar du en vätebomb som ett exempel så fungerar det på ungefär samma sätt. Dock är en atomkollision MYCKET kraftfullare som de själva sagt till tidning.

 

Dessutom är det inte en enda liten partikel dom krockar. Det är flera miljoner kollisioner varje sekund.

 

Samma sak med en atombomb :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har både trott och dissat det här. Samtidigt tycker jag det är onödigt att ta såna risker av att nåt sånt skulle hända. Gillar inte alls idéen. Att skicka upp den där maskinen bara för att få reda på hur bigbang skapades. Jag har ju inte förlorat min oskuld än :( hehehe. Litar dock på att dom vet vad dom håller på med. Men oavsett var inte rädda, Gordon Freeman kommer rädda oss ;) .

Menar du inte Flash Gordon?

 

Har du aldrig hört talas om Half-Life?

 

Jo, men jag tycker att Flash Gordon är coolare. B)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den är ändå igång ;)

Och hur hade du tänkt att något skulle kunna hända om de skickar runt en endaste liten partikel?

 

1. Det är inte alltid storleken som räknas...

 

2. Det är massor av partiklar, inte bara en.

 

1. Ingen kommentar, du bevisar själv hur lite du kan med den där kommentaren.

 

2. Ta reda på fakta för i h*lvete, den 10 september skickade de runt 1 och endast 1 partikel, inte mer. Detta endast för att testa acceleratorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den är ändå igång ;)

Och hur hade du tänkt att något skulle kunna hända om de skickar runt en endaste liten partikel?

 

1. Det är inte alltid storleken som räknas...

 

2. Det är massor av partiklar, inte bara en.

 

1. Ingen kommentar, du bevisar själv hur lite du kan med den där kommentaren.

 

2. Ta reda på fakta för i h*lvete, den 10 september skickade de runt 1 och endast 1 partikel, inte mer. Detta endast för att testa acceleratorn.

 

 

1. Det är inte alls storleken som räknas... idiot.

 

2. Det va mer än 1 partikel, närmre bestämt över 1 miljard varje sekund.

 

Redigerat av 940220
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den 10:e september testades endast maskinen, inga partiklar kolliderade vilket då omöjligt kunde skapa någon fara såvidare det inte skulle bli något stort maskivhaveri vilket då endast skulle beröra folk i dess närhet.

 

Om jag inte missminner mig så kommer själva "big bang" testet när partiklar kolliderar att starta i början av oktober, men det är fortfarande inget jag oroar mig över. Dom vet vad dom håller på med.

 

- Sylar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den är ändå igång ;)

Och hur hade du tänkt att något skulle kunna hända om de skickar runt en endaste liten partikel?

 

1. Det är inte alltid storleken som räknas...

 

2. Det är massor av partiklar, inte bara en.

1. Ingen kommentar, du bevisar själv hur lite du kan med den där kommentaren.

 

2. Ta reda på fakta för i h*lvete, den 10 september skickade de runt 1 och endast 1 partikel, inte mer. Detta endast för att testa acceleratorn.

 

 

1. Det är inte alls storleken som räknas... idiot.

 

2. Det va mer än 1 partikel, närmre bestämt över 1 miljard varje sekund.

 

Nej det var det absolut inte. 1 partikel och endast 1 partikel den 10 september, jag såg allt live.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den är ändå igång ;)

Och hur hade du tänkt att något skulle kunna hända om de skickar runt en endaste liten partikel?

 

1. Det är inte alltid storleken som räknas...

 

2. Det är massor av partiklar, inte bara en.

1. Ingen kommentar, du bevisar själv hur lite du kan med den där kommentaren.

 

2. Ta reda på fakta för i h*lvete, den 10 september skickade de runt 1 och endast 1 partikel, inte mer. Detta endast för att testa acceleratorn.

 

 

1. Det är inte alls storleken som räknas... idiot.

 

2. Det va mer än 1 partikel, närmre bestämt över 1 miljard varje sekund.

 

Nej det var det absolut inte. 1 partikel och endast 1 partikel den 10 september, jag såg allt live.

 

Hur kunde du se att det va en partikel, dom är faktiskt ganska små :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den är ändå igång ;)

Och hur hade du tänkt att något skulle kunna hända om de skickar runt en endaste liten partikel?

 

1. Det är inte alltid storleken som räknas...

 

2. Det är massor av partiklar, inte bara en.

1. Ingen kommentar, du bevisar själv hur lite du kan med den där kommentaren.

 

2. Ta reda på fakta för i h*lvete, den 10 september skickade de runt 1 och endast 1 partikel, inte mer. Detta endast för att testa acceleratorn.

 

 

1. Det är inte alls storleken som räknas... idiot.

 

2. Det va mer än 1 partikel, närmre bestämt över 1 miljard varje sekund.

Nej det var det absolut inte. 1 partikel och endast 1 partikel den 10 september, jag såg allt live.

 

Hur kunde du se att det va en partikel, dom är faktiskt ganska små :huh:

 

Jag såg det inte, jag hörde det. Tror du inte de förklarade det? :_

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visserligen, men att 5,000 forskare tror att det kommer att skapas ett eller flera svarta hål som överlever är ju inte "ingenting". Sen så tror jag inte heller att forskarna som håller på med det inte vet vad dom gör. Men det är ju liksom Forskare vs forskare som vanligt. sen är det upp till individen vilka man litar på mer.

 

Tror personligen inte att jorden kommer att gå under i morgon, men det är inte omöjligt.

 

- Sylar

 

 

 

kanske de forskarna som var emot exprimentet bara advunsjuka och ville stoppa projektet så att de som gjorde experimentet inte skulle få all ära.

 

 

den är min åsikt över det hela

 

såna här saker gör mej skitskraj :(

Hade blivit rädd om man hade sett det på nyheterna på TV eller att det stog i tidningen eller text-tv eller nått.

 

 

 

det stod på nyheterna och i tidningen men verkar som dom gjorde det bara för att få fler tittare för sen sa de att inget skulle hända nån dag före allt starta

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...