123spill Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 (redigerat) Som ni kanske vet har ännu än skolmassaker inträffat. Den här gången i Kauhajoki,Finland. Länk Så hur tror ni detta kommer påverka Finland och tror kanske att det kommer hända fler gånger? Diskutera allt som har med skolsjutningar att göra här. Redigerat 23 September 2008 av 123spill Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 psykiskt sjuka borde inte få gå i skolan... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 Som ni kanske vet har ännu än skolmassaker inträffat. Den här gången i Kauhajoki,Finland. Länk Så hur tror ni detta kommer påverka Finland och tror kanske att det kommer hända fler gånger? Diskutera allt som har med skolsjutningar att göra här. Ah, hörde om det av en finsk polare. ( Han bodde inte alltför långt från vart det hände, så han vart smått orolig. ) Mördarna är troligen trötta på sitt liv, och 'hämnas på världen' igenom att ta oskyldiga med sig i döden. Den senaste snubben failade dock när han försökte ta självmord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 (redigerat) Som ni kanske vet har ännu än skolmassaker inträffat. Den här gången i Kauhajoki,Finland. Länk Så hur tror ni detta kommer påverka Finland och tror kanske att det kommer hända fler gånger? Diskutera allt som har med skolsjutningar att göra här. Ah, hörde om det av en finsk polare. ( Han bodde inte alltför långt från vart det hände, så han vart smått orolig. ) Mördarna är troligen trötta på sitt liv, och 'hämnas på världen' igenom att ta oskyldiga med sig i döden. Den senaste snubben failade dock när han försökte ta självmord. Nope han är döer... Fast jag tycker det va bra, han hade ändå fått leva mer eller mindre resten av sitt liv i fängelse. Soad_token Redigerat 23 September 2008 av Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hurricane Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 (redigerat) Är inte det här den andra skolmassakern här i Finland det här året? Det hände väl någonstans i södra Finland tidigare i år... Ganska läskigt, jag fick veta om det här först idag för någon timme sedan och jag bor ca. 60km från Kauhajoki. Redigerat 23 September 2008 av Strato Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dicecursor Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 Är inte det här den andra skolmassakern i här Finland det här året? Det hände väl någonstans i södra Finland tidigare i år... Ganska läskigt, jag fick veta om det här först idag för någon timme sedan och jag bor ca. 60km från Kauhajoki.Oj, ganska läskigt är ordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 Hmmh, hur kommer det sig att skit som det här alltid händer i antingen Finland eller USA? Skärpning på vapenförsäljningen, ni två -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheGreatest Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 alltid tragiskt när sånt här händer :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hurricane Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 (redigerat) På en vapenbutik i USA- "Hey man, give me a gun! Theres fucking ailens in my garden!" "Ailens?! Sure man, here, take this M4 and go and kill those bastards!" I Finland- -Vittu anna mun asen! -Onko sulla lisensi? -Hei, turpa kii ok? *Drar fram en kniv" -Anna mun se ase!! -Okei okei, anteeks.. *Är skit rädd och ger honom en pistol* -Kiitti sulle Inte så svårt att få tag på ett vapen :) (Min finska suger) Redigerat 23 September 2008 av Strato Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
garkan Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 På en vapenbutik i USA- "Hey man, give me a gun! Theres fucking ailens in my garden!" "Ailens?! Sure man, here, take this M4 and go and kill those bastards!" Lol. Kan ju inte vara nått med vapnen. Om du hittar farfar's gamla bössa och hatar någon så vill du ju döda den personen? Right? xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 (redigerat) På en vapenbutik i USA- "Hey man, give me a gun! Theres fucking ailens in my garden!" "Ailens?! Sure man, here, take this M4 and go and kill those bastards!" I Finland- -Vittu anna mun asen! -Onko sulla lisensi? -Hei, turpa kii ok? *Drar fram en kniv" -Anna mun se ase!! -Okei okei, anteeks.. *Är skit rädd och ger honom en pistol* -Kiitti sulle Inte så svårt att få tag på ett vapen :) (Min finska suger) En hel översättning av den finska dialogen (då jag tror folk missar poängen annars) -h*lvete ge hit ett vapen! -Har du licens? -Håll käften *drar fram en kniv* - Ge mig det förbannade vapnet!! -Okey okey, förlåt...*är skit rädd och ger honom en pistol* -Tack så mycket Nu vill jag tillägga att det faktiskt inte är ett problem att folk köper vapen utan licens utan att folk som inte borde få licens får det. Killen som sköt hade bara haft sin licens i 1 månad... Soad_token Redigerat 23 September 2008 av Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Easton Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 Då kommer lilla jag och förstör allting. På nyheterna sa de att i Finland, kan man få tag i vapen som 15åring. Med föräldrars tillstånd förstås. Nu har skiten hänt två gånger, först den 17 November 2007(tror jag), Och nu idag. Hemskt, idiotiskt. Också la han upp filmer på youtube, när han sköt sönder saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.