ArgSnickare Skrivet 25 September 2008 Rapport Dela Skrivet 25 September 2008 Kolla denna videon, Timbaland snor melodier från arabiska låtar? :o http://www.youtube.com/watch?v=R6PYMyJp9Wo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 26 September 2008 Rapport Dela Skrivet 26 September 2008 Kolla denna videon, Timbaland snor melodier från arabiska låtar? :o http://www.youtube.com/watch?v=R6PYMyJp9Wo Han tar gamla beats & förnyar dom? ;o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 26 September 2008 Rapport Dela Skrivet 26 September 2008 Man måste väll ha tillstånd Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 26 September 2008 Rapport Dela Skrivet 26 September 2008 Man måste väll ha tillståndman får väll det efter 20 år eller ngt sånt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 26 September 2008 Rapport Dela Skrivet 26 September 2008 Over-Sampling, kallar vi det där. Fast det är nog omedvetet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 26 September 2008 Rapport Dela Skrivet 26 September 2008 Därför har jag ett hat mot hiphop-producenter och allt sånt där. Liksom, hitta en snygg person som kan sjunga (sång är dock inget måste), ge den ett färdiggjort album med tråkiga beats (möjligen stulna) blandat med handklappningar och be personen i fråga att spela in sång till skiten. Är det det vi kallar musik idag? Fyfan vad pinsamt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 27 September 2008 Rapport Dela Skrivet 27 September 2008 Därför har jag ett hat mot hiphop-producenter och allt sånt där. Liksom, hitta en snygg person som kan sjunga (sång är dock inget måste), ge den ett färdiggjort album med tråkiga beats (möjligen stulna) blandat med handklappningar och be personen i fråga att spela in sång till skiten. Är det det vi kallar musik idag? Fyfan vad pinsamt.dra inte all sampling över en linje. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 28 September 2008 Rapport Dela Skrivet 28 September 2008 Därför har jag ett hat mot hiphop-producenter och allt sånt där. Liksom, hitta en snygg person som kan sjunga (sång är dock inget måste), ge den ett färdiggjort album med tråkiga beats (möjligen stulna) blandat med handklappningar och be personen i fråga att spela in sång till skiten. Är det det vi kallar musik idag? Fyfan vad pinsamt.Haha, håller med. Och sen läggs mer pengar på videosen än på musiken. Videos där tjejerna oftast skakar på rumpan och killarna står och gungar medan de viftar med sedlar eller åker i snygga bilar.I många fall vill producenten också ha lite uppmärksamhet. Då står han i bakgrunden och säger "öööh", "yea", "huu" och liknande. *host* timbaland *host* Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 29 September 2008 Rapport Dela Skrivet 29 September 2008 Man måste väll ha tillståndman får väll det efter 20 år eller ngt sånt? 70 år Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 29 September 2008 Rapport Dela Skrivet 29 September 2008 Därför har jag ett hat mot hiphop-producenter och allt sånt där. Liksom, hitta en snygg person som kan sjunga (sång är dock inget måste), ge den ett färdiggjort album med tråkiga beats (möjligen stulna) blandat med handklappningar och be personen i fråga att spela in sång till skiten. Är det det vi kallar musik idag? Fyfan vad pinsamt.dra inte all sampling över en linje. Jag skriver från mina egna erfarenheter som inte är så stora, eftersom att jag inte lyssnar på sån musik. Jag har hört på radio och liknande och det har endast varit störande. Bara stölder där producenten har lite dålig fantasi och tar en gammal melodi. Till exempel den där Madonna-låten med ABBAs melodislinga, och de låtarna som syns på den här videon. Det är bara skamligt. Självklart finns det säkert exempel på det motsatta, men de har jag inte hört. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SURF Skrivet 29 September 2008 Rapport Dela Skrivet 29 September 2008 För Madonna betalade ju inte miljontals kronor för det.. :_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 29 September 2008 Rapport Dela Skrivet 29 September 2008 För Madonna betalade ju inte miljontals kronor för det.. :_Det är skit samma om någon betalat för det, det gör det inte ett dugg mer kreativt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.