Hoppa till innehåll

Far Cry2


HaSsE93

Rekommendera inlägg

Imo kommer farcry2 bli mycket populärare än crysis då crysis behöver typ

SLi 9800.

4gb ram

3.4 GHz Intel Quad-core

bara för att köra very-high :|

 

Jag såg på filmer och det såg ju skit verkligt ut.

Typ geväret jamar så måste du banka till det o så.

 

Skulle rekommendera fc2 över crysis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Far Cry 2 har bättre fysik än crysis och bättre grafik än crysis, och också är mindre kvävande för datorn.

 

Nej. Du har troligen aldrig sett Crysis grafik med DX10.

 

Försöker du vara rolig nu eller ?

Men jag måste medge att jag inte är en profesionel jämnförare på spel grafik så. Fast vad jag ser lockar mera Far Cry 2 grafiken, fast jag har ju spelat Crysis och Warhead (maxat båda, ja på vista med DX10) och isen ser skit bra ut, och så, men jag gillar bara Far Cry 2 grafiken bättre. Blir lite Far Cry 2 Fanboy mot Crysis Fanboy här asså ;) (ne inte direkt dåra), Fast jag älskar Crysis och spelar det rätt mycket.

 

Imo kommer farcry2 bli mycket populärare än crysis då crysis behöver typ

SLi 9800.

4gb ram

3.4 GHz Intel Quad-core

bara för att köra very-high :|

 

Jag såg på filmer och det såg ju skit verkligt ut.

Typ geväret jamar så måste du banka till det o så.

 

Skulle rekommendera fc2 över crysis.

Jo, och här är det man behöver för folk som undrar (dock ska man ju fatta att dom säger rätt låga för att få mera köpare)

High Requirements

CPU: E6600 Core 2 Duo

Graphics: Nvidia 8800GTS

RAM: 2GB

Hard Drive Space: 6-8GB

Optical Drive: DVD Drive

 

Minimum Requirements

CPU: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz

Graphics: Nvidia 6600 or ATI X1600 - Shader Model 2.0

RAM: 1GB

Hard Drive Space: 6-8GB

Optical Drive: DVD Drive

 

Recommended Requirements

CPU: Dual-Core CPU (Athlon X2 / Pentium D / Core 2 Duo)

Graphics: Nvidia 7800GT or ATI X1800XL Pro (SM 3.0)

RAM: 2GB+

Hard Drive Space: 6-8GB

Optical Drive: DVD Drive

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Crysis är skitbra enligt mig.

 

Grafiken, fysiken, nanosuiten och att allt är förstörbart bidrar till en helt fantastisk FPS-upplevelse tekniskt. Visst är storyn dålig och karaktärerna lika intressanta som en påse singelsten, men just i Crysis spelar det inte så stor roll. Striderna blir nämligen sjukt intensiva och varierande och mycket mer behövs inte för att man ska ha kul. Iallfall ett tag.

 

Far Cry 2 då? Det ser bra ut.

Allt är då inte förstörbart utan bara hus, och ett fåtal palm träd, ser inte vad mer som är så "förstörbart" kanske skyltar och stacket men inget annat istortsätt.

Far Cry 2 har bättre fysik än crysis och bättre grafik än crysis, och också är mindre kvävande för datorn.

Också går Far Cry 2 för "Open World" med 5mil åt varända riktning om du står i mitten på "mapen"/"världen".

Och har ett fantastiskt väder system (vind/stormer/regn/dimmigt, allt som afrika inom vädret "är") och 24 timmars vissare (5 minuter i spelet är 1 minut i verkligheten).

Även allt detta är fysiken bra också då man kan förstöra träden (flera än i crysis), och elda upp allt som bör kunnas eldas (som styrs i riktningen av vinden), och inga laddningar när du väl kommit in i "mapen"/"världen".

Det är tillräckligt detaljerat att t.ex. man måste laga bilar om dom går sönder, om man användit ett vapen tillräckligt kommer man se hur vapnet blir råstigare och slittsamt och börja strulla när man laddar, och tillslut gå sönder. Massa sånt. Man "healar" sig själv genom att om man t.ex. blir skjutan "tillräckligt" kommer man kanske behöva dra ut kulan ur t.ex. benet", om man åker för fort in i ett träd med en bil kan axeln åka ur led så måste man dra tillbaka axeln (Allt i "first person view". Dom ville verkligen få en känsla av att vara där och sånt. Finns djur (inte bara kycklingar och fåglar och groder, finns störe djur). Och även nämt lite av detta finns det också en "Map Editor" som låter dig använda dig av alla objects och "saker" i spelet och bygga egna "maps". (Crysis har också de, fast det sägas att Far Cry 2s blir bättre, vilket jag själv tycker som har spelet Crysis Editor och sett Far Crys Editor)

Jag personligen tycker det ser ut som Multiplayern blir bättre på Far Cry 2 än Crysis, för Crysis multiplayer var inte så värst imponerande direkt.

Far Cry 2 sätter en ny ribba på FPS generationen (enligt mig)

 

 

Far Cry 2 Information - http://www.youtube.com/watch?v=DuY8FjVu2Bc

 

Far Cry 2 Editor - http://www.youtube.com/watch?v=CaKTFjKShY0...feature=related

 

Far Cry 2 Lite smak på Grafik - http://www.youtube.com/watch?v=6vV2cuSTTpc (sätt på high quality också)

 

PS: Om nåt blev lite tokigt skrivit så tänk på att klockan är 02:47 än torsdags morgon hehe.

 

I princip allt är förstörbart. Visst finns det ett fåtal träd som inte är förstörbara, men det gör inte så mycket. Vad vill du ha mer än allt som redan är förstörbart? Pannkakor? Crysis är helt klart det spelet som lyckats bäst med sina förstörbara miljöer, jämför med Battlefield: Bad Company t.ex.

 

Att Far Cry 2 skulle ha bättre grafik än Crysis är löjligt, riktigt löjligt. Dunia bleknar faktiskt bort jämfört med CryENGINE 2, det finns det ingen som kan säga något emot. Jag vet inte riktigt vad du går efter när du säger att Far Cry 2 har mycket bättre fysik än Crysis. Har du något att jämföra egentligen?

 

Sen fattar jag inte varför du raddar upp en massa fakta om hur bra Far Cry 2 är när du citerar mitt inlägg. Jag sade aldrig någonting om Far Cry 2 förutom att det såg bra ut?

 

Ditt inlägg får mig att direkt tänka på hur positiva Ubisoft varit i utvecklardagboken, känns precis som om du bara skulle översatt allt därifrån. Hoppas du vet att de försöker hypa alla momenten så mycket så möjligt, och dölja de svaga sidorna. Du behöver tänka lite kritiskt.

 

 

F.ö. har du inte maxat Crysis, det är lögn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Imo kommer farcry2 bli mycket populärare än crysis då crysis behöver typ

SLi 9800.

4gb ram

3.4 GHz Intel Quad-core

bara för att köra very-high :|

 

Jag såg på filmer och det såg ju skit verkligt ut.

Typ geväret jamar så måste du banka till det o så.

 

Skulle rekommendera fc2 över crysis.

Man behöver typ bara 1 gb ramminne.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Imo kommer farcry2 bli mycket populärare än crysis då crysis behöver typ

SLi 9800.

4gb ram

3.4 GHz Intel Quad-core

bara för att köra very-high :|

 

Jag såg på filmer och det såg ju skit verkligt ut.

Typ geväret jamar så måste du banka till det o så.

 

Skulle rekommendera fc2 över crysis.

Man behöver typ bara 1 gb ramminne.

 

1Gb tar crysis.

Vafan ska datorn köra på? Damm?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Crysis är skitbra enligt mig.

 

Grafiken, fysiken, nanosuiten och att allt är förstörbart bidrar till en helt fantastisk FPS-upplevelse tekniskt. Visst är storyn dålig och karaktärerna lika intressanta som en påse singelsten, men just i Crysis spelar det inte så stor roll. Striderna blir nämligen sjukt intensiva och varierande och mycket mer behövs inte för att man ska ha kul. Iallfall ett tag.

 

Far Cry 2 då? Det ser bra ut.

Allt är då inte förstörbart utan bara hus, och ett fåtal palm träd, ser inte vad mer som är så "förstörbart" kanske skyltar och stacket men inget annat istortsätt.

Far Cry 2 har bättre fysik än crysis och bättre grafik än crysis, och också är mindre kvävande för datorn.

Också går Far Cry 2 för "Open World" med 5mil åt varända riktning om du står i mitten på "mapen"/"världen".

Och har ett fantastiskt väder system (vind/stormer/regn/dimmigt, allt som afrika inom vädret "är") och 24 timmars vissare (5 minuter i spelet är 1 minut i verkligheten).

Även allt detta är fysiken bra också då man kan förstöra träden (flera än i crysis), och elda upp allt som bör kunnas eldas (som styrs i riktningen av vinden), och inga laddningar när du väl kommit in i "mapen"/"världen".

Det är tillräckligt detaljerat att t.ex. man måste laga bilar om dom går sönder, om man användit ett vapen tillräckligt kommer man se hur vapnet blir råstigare och slittsamt och börja strulla när man laddar, och tillslut gå sönder. Massa sånt. Man "healar" sig själv genom att om man t.ex. blir skjutan "tillräckligt" kommer man kanske behöva dra ut kulan ur t.ex. benet", om man åker för fort in i ett träd med en bil kan axeln åka ur led så måste man dra tillbaka axeln (Allt i "first person view". Dom ville verkligen få en känsla av att vara där och sånt. Finns djur (inte bara kycklingar och fåglar och groder, finns störe djur). Och även nämt lite av detta finns det också en "Map Editor" som låter dig använda dig av alla objects och "saker" i spelet och bygga egna "maps". (Crysis har också de, fast det sägas att Far Cry 2s blir bättre, vilket jag själv tycker som har spelet Crysis Editor och sett Far Crys Editor)

Jag personligen tycker det ser ut som Multiplayern blir bättre på Far Cry 2 än Crysis, för Crysis multiplayer var inte så värst imponerande direkt.

Far Cry 2 sätter en ny ribba på FPS generationen (enligt mig)

 

 

Far Cry 2 Information - http://www.youtube.com/watch?v=DuY8FjVu2Bc

 

Far Cry 2 Editor - http://www.youtube.com/watch?v=CaKTFjKShY0...feature=related

 

Far Cry 2 Lite smak på Grafik - http://www.youtube.com/watch?v=6vV2cuSTTpc (sätt på high quality också)

 

PS: Om nåt blev lite tokigt skrivit så tänk på att klockan är 02:47 än torsdags morgon hehe.

 

I princip allt är förstörbart. Visst finns det ett fåtal träd som inte är förstörbara, men det gör inte så mycket. Vad vill du ha mer än allt som redan är förstörbart? Pannkakor? Crysis är helt klart det spelet som lyckats bäst med sina förstörbara miljöer, jämför med Battlefield: Bad Company t.ex.

 

Att Far Cry 2 skulle ha bättre grafik än Crysis är löjligt, riktigt löjligt. Dunia bleknar faktiskt bort jämfört med CryENGINE 2, det finns det ingen som kan säga något emot. Jag vet inte riktigt vad du går efter när du säger att Far Cry 2 har mycket bättre fysik än Crysis. Har du något att jämföra egentligen?

 

Sen fattar jag inte varför du raddar upp en massa fakta om hur bra Far Cry 2 är när du citerar mitt inlägg. Jag sade aldrig någonting om Far Cry 2 förutom att det såg bra ut?

 

Ditt inlägg får mig att direkt tänka på hur positiva Ubisoft varit i utvecklardagboken, känns precis som om du bara skulle översatt allt därifrån. Hoppas du vet att de försöker hypa alla momenten så mycket så möjligt, och dölja de svaga sidorna. Du behöver tänka lite kritiskt.

 

 

F.ö. har du inte maxat Crysis, det är lögn.

 

Hahaha.

Jag svara på ditt, samt skrev till vad jag ville säga, dock skrev jag hela texten, sen så la jag in videosarna efterråt. Så texten jag skrev var från annat jag hade läst/sätt. Dooook sa jag också i senare inlägg att Crysis grafik kanske må vara bättre, dock är far cry 2s mycket mer finare inom mina åsikter.

Och ja Cryteks ända motivation är att göra den bästa grafiken över alla, och dom lyckas väldigt bra, och Ubiosfts team hade inte grafiken som främsta kortet, utan delvis grafik och annat där på.

Jag känner inte för att diskutera detta med dig, för du gör det inte specielt kul att diskutera saker med dig.

Och nej jag döljer inte dom svaga sidorna, dock gav jag mig bara på saker som Ubisoft hade sagt, istället för att snacka bullshit. Och nu när jag spelat lite av Far Cry 2, kan jag redan säga att jag annser att storyn är bra men levererades kasst och man sitter oftast bakom ratten och åker till uppdragerna för det mesta.

Och jo jag maxar Crysis, du är löjlig som försöker säga nåt du inte har ett blekaste om, skamligt.

Sorry btw om du tycker att min glädjan av en väntan på nåt så kul kanske var över "hypad".. måste verkligen skärpa mig...

Se dig inte som nån störe än vad du är, folk kan få det intrycket asså,

 

PS: Ja jag tar tillbaka att far cry 2 har bättre fysik än crysis, därefter tycker jag dock att far cry 2 har mera kommit åt det som allfall lockar mig med sin fysik. CryENGINE 2 har mycket mer i sig än vad vi sätt av crysis.

Redigerat av GangsterTwist
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Crysis är skitbra enligt mig.

 

Grafiken, fysiken, nanosuiten och att allt är förstörbart bidrar till en helt fantastisk FPS-upplevelse tekniskt. Visst är storyn dålig och karaktärerna lika intressanta som en påse singelsten, men just i Crysis spelar det inte så stor roll. Striderna blir nämligen sjukt intensiva och varierande och mycket mer behövs inte för att man ska ha kul. Iallfall ett tag.

 

Far Cry 2 då? Det ser bra ut.

Allt är då inte förstörbart utan bara hus, och ett fåtal palm träd, ser inte vad mer som är så "förstörbart" kanske skyltar och stacket men inget annat istortsätt.

Far Cry 2 har bättre fysik än crysis och bättre grafik än crysis, och också är mindre kvävande för datorn.

Också går Far Cry 2 för "Open World" med 5mil åt varända riktning om du står i mitten på "mapen"/"världen".

Och har ett fantastiskt väder system (vind/stormer/regn/dimmigt, allt som afrika inom vädret "är") och 24 timmars vissare (5 minuter i spelet är 1 minut i verkligheten).

Även allt detta är fysiken bra också då man kan förstöra träden (flera än i crysis), och elda upp allt som bör kunnas eldas (som styrs i riktningen av vinden), och inga laddningar när du väl kommit in i "mapen"/"världen".

Det är tillräckligt detaljerat att t.ex. man måste laga bilar om dom går sönder, om man användit ett vapen tillräckligt kommer man se hur vapnet blir råstigare och slittsamt och börja strulla när man laddar, och tillslut gå sönder. Massa sånt. Man "healar" sig själv genom att om man t.ex. blir skjutan "tillräckligt" kommer man kanske behöva dra ut kulan ur t.ex. benet", om man åker för fort in i ett träd med en bil kan axeln åka ur led så måste man dra tillbaka axeln (Allt i "first person view". Dom ville verkligen få en känsla av att vara där och sånt. Finns djur (inte bara kycklingar och fåglar och groder, finns störe djur). Och även nämt lite av detta finns det också en "Map Editor" som låter dig använda dig av alla objects och "saker" i spelet och bygga egna "maps". (Crysis har också de, fast det sägas att Far Cry 2s blir bättre, vilket jag själv tycker som har spelet Crysis Editor och sett Far Crys Editor)

Jag personligen tycker det ser ut som Multiplayern blir bättre på Far Cry 2 än Crysis, för Crysis multiplayer var inte så värst imponerande direkt.

Far Cry 2 sätter en ny ribba på FPS generationen (enligt mig)

 

 

Far Cry 2 Information - http://www.youtube.com/watch?v=DuY8FjVu2Bc

 

Far Cry 2 Editor - http://www.youtube.com/watch?v=CaKTFjKShY0...feature=related

 

Far Cry 2 Lite smak på Grafik - http://www.youtube.com/watch?v=6vV2cuSTTpc (sätt på high quality också)

 

PS: Om nåt blev lite tokigt skrivit så tänk på att klockan är 02:47 än torsdags morgon hehe.

I princip allt är förstörbart. Visst finns det ett fåtal träd som inte är förstörbara, men det gör inte så mycket. Vad vill du ha mer än allt som redan är förstörbart? Pannkakor? Crysis är helt klart det spelet som lyckats bäst med sina förstörbara miljöer, jämför med Battlefield: Bad Company t.ex.

 

Att Far Cry 2 skulle ha bättre grafik än Crysis är löjligt, riktigt löjligt. Dunia bleknar faktiskt bort jämfört med CryENGINE 2, det finns det ingen som kan säga något emot. Jag vet inte riktigt vad du går efter när du säger att Far Cry 2 har mycket bättre fysik än Crysis. Har du något att jämföra egentligen?

 

Sen fattar jag inte varför du raddar upp en massa fakta om hur bra Far Cry 2 är när du citerar mitt inlägg. Jag sade aldrig någonting om Far Cry 2 förutom att det såg bra ut?

 

Ditt inlägg får mig att direkt tänka på hur positiva Ubisoft varit i utvecklardagboken, känns precis som om du bara skulle översatt allt därifrån. Hoppas du vet att de försöker hypa alla momenten så mycket så möjligt, och dölja de svaga sidorna. Du behöver tänka lite kritiskt.

 

 

F.ö. har du inte maxat Crysis, det är lögn.

 

Hahaha.

Jag svara på ditt, samt skrev till vad jag ville säga, dock skrev jag hela texten, sen så la jag in videosarna efterråt. Så texten jag skrev var från annat jag hade läst/sätt. Dooook sa jag också i senare inlägg att Crysis grafik kanske må vara bättre, dock är far cry 2s mycket mer finare inom mina åsikter.

Och ja Cryteks ända motivation är att göra den bästa grafiken över alla, och dom lyckas väldigt bra, och Ubiosfts team hade inte grafiken som främsta kortet, utan delvis grafik och annat där på.

Jag känner inte för att diskutera detta med dig, för du gör det inte specielt kul att diskutera saker med dig.

Och nej jag döljer inte dom svaga sidorna, dock gav jag mig bara på saker som Ubisoft hade sagt, istället för att snacka bullshit. Och nu när jag spelat lite av Far Cry 2, kan jag redan säga att jag annser att storyn är bra men levererades kasst och man sitter oftast bakom ratten och åker till uppdragerna för det mesta.

Och jo jag maxar Crysis, du är löjlig som försöker säga nåt du inte har ett blekaste om, skamligt.

Sorry btw om du tycker att min glädjan av en väntan på nåt så kul kanske var över "hypad".. måste verkligen skärpa mig...

Se dig inte som nån störe än vad du är, folk kan få det intrycket asså,

 

PS: Ja jag tar tillbaka att far cry 2 har bättre fysik än crysis, därefter tycker jag dock att far cry 2 har mera kommit åt det som allfall lockar mig med sin fysik. CryENGINE 2 har mycket mer i sig än vad vi sätt av crysis.

 

"Hahaha." Ehm, var det något kul eller?

 

"Och ja Cryteks ända motivation är att göra den bästa grafiken över alla, och dom lyckas väldigt bra, och Ubiosfts team hade inte grafiken som främsta kortet, utan delvis grafik och annat där på." Om du hade hängt med i spelvärlden hade du vetat att Crytek är ett varumärke inom just grafik, varför skulle de ändra på det med Crysis? Och enligt mig gör Crytek en hel del bra grejer med Crysis, så tror knappast att deras enda motivation är att göra bra grafik. Deras motivation handlar nog faktiskt om att tjäna pengar, mystiskt nog, och det tjänade de i överflöd med Crysis.

 

"Jag känner inte för att diskutera detta med dig, för du gör det inte specielt kul att diskutera saker med dig." Vet att det inte är särskilt kul att diskutera med mig angående spel, jag vinner ju alltid. ;D

 

"Och nej jag döljer inte dom svaga sidorna, dock gav jag mig bara på saker som Ubisoft hade sagt, istället för att snacka bullshit." Eh va? Tror du inte att Ubisofts uttalande är en hel del bullshit, precis som alla andra utvecklare? Eller vad menar du egentligen?

 

"Och jo jag maxar Crysis, du är löjlig som försöker säga nåt du inte har ett blekaste om, skamligt." Ursäkta, men det är du som inte har en blekaste aning om vad du pratar om, och det är faktiskt lite skamligt att du tror det. Du kan ju börja med att säga vilken upplösning, vilka inställningar, vilken fps du får, och vad för system du sitter på, annars kommer nog ingen tro dig.

 

"Sorry btw om du tycker att min glädjan av en väntan på nåt så kul kanske var över "hypad".. måste verkligen skärpa mig...

Se dig inte som nån störe än vad du är, folk kan få det intrycket asså," Jag förstod faktiskt ingenting av vad du skrev här, och det är synd, för det var säkert jättebra egentligen.

"CryENGINE 2 har mycket mer i sig än vad vi sätt av crysis." Ja, självklart. Crysis är ju bara det första spelet. Se vad Unreal Engine 3 har blivit t.ex.

 

Men jag hoppas att den här debatten inte fortsätter så länge till, och vet du varför? Det är väldigt jobbigt att debattera med dig eftersom du:

 

A. Stavar dåligt, jag måste läsa dina texter flera gånger om för att förstå.

B. Du blandar in saker som är helt irrelevanta med det vi diskuterar.

 

Tänk på det, kom tillbaka, och äg mig.

Redigerat av Aircondition
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...