Hoppa till innehåll

Religion


kola_king

Rekommendera inlägg

Det står så, jag vet. Men det står också att Gud förlåter dig. Med det menas att om du begår ett brott, men ber om nåd, så ska du få nåd.

 

Du kan inte säga att Bibeln bara är hemsk och fylld av hat, i så fall har du bara läst texter om Guds vrede.

 

Jag är inte bra på debatter, eftersom jag är aldelles för lat för att säga emot någon flera gånger, och till sist tänker jag:"Äh, han får tycka som han vill, men såhär tycker jag". Jag har kommit till den punkten REDAN, och därför erkänner jag mig besegrad, och tackar för diskutionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 455
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Bibeln är löjligt motsägelsefull, något som är lätt att utnyttja i debatter.

 

Gud älskar oss alla, Gud vill oss väl, Gud skapade oss och styr vårt öde.

 

Samtidigt som bögar ska brinna, syndare ska brinna, icke-troende ska brinna, sabbatsarbetare ska brinna, olydiga tonåringar ska brinna, folk dör i olyckor, massdöd p.g.a naturkatastrofer, orkaner och tyfoner, tsunamis och superstormar, folk blir mördade, folk blir torterade, folk hatar varandra p.g.a olika religioner, folk ser livet som meningslöst.

 

_

 

Ni har alla fel om denna så kallade "Gud", "Allahballar" "Haschnu"..

FSM är den sanna guden, som bevisas i denna video

 

http://se.youtube.com/watch?v=nIBfNsPDw1I

 

http://se.youtube.com/watch?v=vL7FcvEydqg (FSM fångad på film i Tyskland, obestridligt bevis, hedningar)

 

RAmen.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Den självklara frågan, finns gud eller ej, och spelar det faktiskt någon roll vad folk tror på rent objektivt?

Gud finns inte. Hade han det hade nån Japan eller nån fått en bild.

Vilka positiva respektive negativa konsekvenser har religionen haft på mänskligheten, i modern tid och historiskt?

Tja, Positivt har ju Gud aldrig hjäpt pga HAN FINNS INTE. Negativt är att folk tror på han

Hur mycket bör religion blandas in i politiska och sociala frågor?

INGENTING

Hur fritt bör man få utöva sin religion? Hur strikta gränser får man sätta utan att det räknas som kränkande?

Så här tycker jag. Tro på den där guden om ni vill, men bombarde it andra som inte tror på han. Lår människor svära om de vill de. Tro på gud ensam eller med andra troende. Ha inte på er Fjantkläder som text denna (bild)

Redigerat av Thunderboy
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är ju lite svårt att säga åt folk vad de ska bära eller inte, å andra sidan så är ju burkor, slöjor o allt sånt tjafs bara en symbol för kvinnoförtryck, varesig korankramarna här inne vill erkänna det eller inte..

Inte ens citat från koranen räcker som "bevis" på att det förekommer kvinnoförtryck

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni fattar verkligen inte...

Det finns en ond också! djävulen och det är han som drog in all ondska i världen!och han har gjort allt krig!

Gud gör inget NU för att GUD vill att människan ska välja sitt öde själv!

Och jag har fått hjälp av gud och jag känner en som har SETT en ÄNGEL i sitt vardagsrum TYDLIGT och har fått hjälp!

Fasst man får tro vad man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni fattar verkligen inte...

Det finns en ond också! djävulen och det är han som drog in all ondska i världen!och han har gjort allt krig!

Gud gör inget NU för att GUD vill att människan ska välja sitt öde själv!

Och jag har fått hjälp av gud och jag känner en som har SETT en ÄNGEL i sitt vardagsrum TYDLIGT och har fått hjälp!

Fasst man får tro vad man vill.

1. Jaså, hur hjälpte han dig?

2. Ja, igår såg jag spagetti monstret flyga utanför mitt fönster, helt tydligt. Jag fick hjälp också, en gratis dator :)

 

Jag tycker att du ska ta och läsa bibeln innan du följer den, de flesta kristna har inte ens läst den bok de följer och dyrkar...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

medan man kan på andra ställen i bibeln läsa om hur de omedelbart ska dödas.

Och att det står att de ska dödas betyder alltså att Gud inte förlåter dem?

 

Ni fattar verkligen inte...

Det finns en ond också! djävulen och det är han som drog in all ondska i världen!och han har gjort allt krig!

Gud gör inget NU för att GUD vill att människan ska välja sitt öde själv!

Och jag har fått hjälp av gud och jag känner en som har SETT en ÄNGEL i sitt vardagsrum TYDLIGT och har fått hjälp!

Fasst man får tro vad man vill.

1. Jaså, hur hjälpte han dig?

2. Ja, igår såg jag spagetti monstret flyga utanför mitt fönster, helt tydligt. Jag fick hjälp också, en gratis dator :)

 

 

1. Var försiktig med att fråga sådant, det kan vara väldigt personligt...

2. Det där är bara ett tecken på dålig respekt och att du inte kan acceptera vad folk tror, tycker och tänker. Kan du inte göra det så lämna bara tråden...

 

Jag tycker att du ska ta och läsa bibeln innan du följer den, de flesta kristna har inte ens läst den bok de följer och dyrkar...
Källa på det tack, eller är det bara något idiotiskt påstående som du tror stämmer?

 

Och sedan tycker jag att du ska ta och tänka till lite innan du - som de flesta andra - klankar ner på kristendomen och de kristna med idiotiska påståenden som du tror stämmer. Varför ska Nacke läsa Bibeln? Du vet ju inte ens om han är kristen, så det behöver inte vara en bok han följer.

 

Och de flesta kristna människor dyrkar inte alls Bibeln utan endast Gud, >skulle jag tro<.

Redigerat av Ubuntu
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Var försiktig med att fråga sådant, det kan vara väldigt personligt...

2. Det där är bara ett tecken på dålig respekt och att du inte kan acceptera vad folk tror, tycker och tänker. Kan du inte göra det så lämna bara tråden...

FSM ( Flying Spagetthi Monster ) är faktist en officiell religion. Pastafarianismer förtjänar minst lika mycket respekt som kristna. Han kan lika gärna ha sett FSM, eftersom jag har hört kristna som säger att Gud visat sig för dem.

Redigerat av Garone
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att du ska ta och läsa bibeln innan du följer den, de flesta kristna har inte ens läst den bok de följer och dyrkar...

Källa på det tack, eller är det bara något idiotiskt påstående som du tror stämmer?

 

Och sedan tycker jag att du ska ta och tänka till lite innan du - som de flesta andra - klankar ner på kristendomen och de kristna med idiotiska påståenden som du tror stämmer. Varför ska Nacke läsa Bibeln? Du vet ju inte ens om han är kristen, så det behöver inte vara en bok han följer.

 

Och de flesta kristna människor dyrkar inte alls Bibeln utan endast Gud, >skulle jag tro<.

 

Men vad klagar du på? Han säger att gud har hjälpt honom, jag säger att spagetti monstret har hjälpt mig. Vad är det för skillnad?

Och de flesta kristna människor dyrkar inte alls Bibeln utan endast Gud

 

Jo, men bibeln är "guds ord".

 

Och sedan tycker jag att du ska ta och tänka till lite innan du - som de flesta andra - klankar ner på kristendomen och de kristna med idiotiska påståenden som du tror stämmer.

 

Du klankar ner på FSM.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är ju lite svårt att säga åt folk vad de ska bära eller inte, å andra sidan så är ju burkor, slöjor o allt sånt tjafs bara en symbol för kvinnoförtryck, varesig korankramarna här inne vill erkänna det eller inte..

Inte ens citat från koranen räcker som "bevis" på att det förekommer kvinnoförtryck

helt sjukt att kvinnor ska tvingas bära burka. dock tycker jag att det är ett ytterst praktiskt plagg i mellan östern. hade jag varit där nere hade jag föredragit att bära burka (utan det där nätet då, fast det heter säkert nått annat då). att dolk har det i Sverige anser jag bara puckat.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men vad klagar du på? Han säger att gud har hjälpt honom, jag säger att spagetti monstret har hjälpt mig. Vad är det för skillnad?

*Suck* Du vet lika väl som jag vet att det där bara är bullshit från din sida för att göra narr av honom.

 

Jo, men bibeln är "guds ord".

Den kristna gudens ord, ja. Inte alla religioners gudars ord. Skulle han t.ex. vara muslim så skulle han tillförlita sig till Koranen och inte Bibeln.

 

Du klankar ner på FSM.
För det första, när har jag klankat ner på FSM? Nej, just det, aldrig. Utan jag klankade ned på dig då du gör allt du kan för att göra narr av lille Nacke här och inte har kunnat bevisa att du följer FSM. Försök att hålla dig på en seriös nivå i debattforumet snälla du.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du klankar ner på FSM.

För det första, när har jag klankat ner på FSM? Nej, just det, aldrig. Utan jag klankade ned på dig då du gör allt du kan för att göra narr av lille Nacke här och inte har kunnat bevisa att du följer FSM. Försök att hålla dig på en seriös nivå i debattforumet snälla du.

 

Nu sårar du mig, varför skulle det vara troligare att hans kompis har sett en ängel, än att jag har sett FSM :(

 

Du klankar ner på FSM genom att säga att jag bara görr narr av en person, jag tror 100% på FSM :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...